۵۹ هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح کشور فعال است

۵۹ هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح کشور فعال است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سردار «حیدر بابا احمدی» مسئول بسیج مساجد و محلات بسیج مستضعفان کشور (یکشنبه) در دیدار با آیت‌الله «عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند؛ «همه ملت ایران بسیجی‌اند جز افرادی که دستشان زیر سنگ دشمن است، یعنی کار دشمن را دنبال می‌کنند والا ملت ایران همه شان بسیجی‌اند».

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۹۵ فرمودند؛ «برای اعتلای بسیج طرحی را ارائه کنید»، بیان داشت: در این راستا هیأتی برای تدوین این طرح تشکیل و سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج تدوین شد و در سال ۹۹ به تصویب ایشان رسید و این سند به عنوان یک فرمان اعتلا در دستور کار سازمان بسیج مستضعفین قرار گرفت.

مسئول بسیج مساجد و محلات بسیج مستضعفان از فعالیت ۵۹ هزار پایگاه مقاومت بسیج در سطح کشور خبر داد و عنوان کرد: رویکرد این است که این پایگاه‌ها مسجدمحور شوند و سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج ما باید در طراز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

سردار بابا احمدی تصریح کرد: از ۶۵ هزار مسجد متعلق به اهل تشییع در کشور حدود ۵۷ درصد (۳۹ هزار مسجد) آن خاموش و مهجور و فاقد امام جماعت است و خراسان جنوبی هم از این امر مستثنی نیست و ما به دنبال احیا این مساجد با تأمین امام جماعت هستیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک هزار و ۱۶۳ مسجد در سطح کشور با تأمین امام جماعت احیا و فعال شد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ «برای تحقق جامعه اسلامی باید محله‌ها اسلامی شود» لذا مکلف شدیم ۵۰ هزار قرارگاه محله‌ اسلامی در بازه زمانی ۱۰ ساله شکل دهیم که به دلیل اهمیت موضوع در پنج ساله اول ۴۰ هزار محله اسلامی را هدف‌گذاری کردیم.

مسئول بسیج مساجد و محلات بسیج مستضعفان ادامه داد: سال گذشته ۱۱ هزار و ۳۳۰ محله هدف‌گذاری شد که ۱۱۱ محله مربوط به خراسان جنوبی بود و هدف‌گذاری‌ها برای سال ۱۴۰۲ در ۱۹ هزار و ۲۰۰ محله کشور انجام شده که ۷۴ محله متعلق به این استان است.

سردار بابا احمدی افزود: این قرارگاه‌ها با عنوان شهید «سلیمانی» در سطح مساجد با محوریت ائمه جماعت شکل می‌گیرند، شورای تحول محله با حضور معتمدین محل در این قرارگاه شکل و امام جماعت فرمانده آن است و بخشدار محل نائب رئیس و فرمانده پایگاه بسیج دبیر قدارگاه، دستگاه‌های مرتبط با محله هم اعضا قرارگاه هستند که این قرارگاه یک پل و کانالی برای انتقال پیام امام محله به مردم محل است.

وی متذکر شد: احصای نظام مسائل فرهنگی، معیشتی، سیاسی و اجتماعی محله اسلامی در قالب یک شناسنامه‌ محله در قالب شاخص‌های تعریف شده و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مسائل از جمله وظایف است که این قرارگاه‌ها دنبال خواهند کرد که به سمت محله اسلامی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید