۶۵ میلیارد تومان به دادگستری زنجان اختصاص یافت

۶۵ میلیارد تومان به دادگستری زنجان اختصاص یافت


به گزارش مجاهدت از گروه اجتماعی دفاعپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «غلامحسین محسنی‌اژه‌ای» شامگاه پنج‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، اظهار داشت: زنجانی‌ها مردمانی سختکوش، ولایی و روشن هستند و امیدواریم با همکاری مسئولان استان مشکلات را حل کنیم.

وی به اعزام هیئت‌هایی با حضور مسئولان دستگاه قضا به همه شهرستان‌های استان زنجان بیان کرد: این هیئت‌ها هم مسائل قضائی شهرستان‌ها را مورد بررسی قرار دادند و هم دیدار و گفتگو‌هایی با مردم و مسئولان داشتند و در جریان مسائل و مشکلات قرار گرفتند که این موارد در جلسه مسئولان عالی مطرح و برای آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از مسئولان قضائی از جمله مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی و مرکز رسانه و رئیس دیوان عالی کشور نزدیک به ۱۰ ساعت با گروه‌های مردم که مراجعات حضوری گفتگو کردند و سخن آن‌ها را شنیدند و مواردی نیز به شکل مکتوب دریافت کردند.

وی ابراز کرد: در این دیدار‌ها اجمالا پاسخ‌هایی به آن‌ها داده شد و به مواردی که باید در تهران رسیدگی شود پیامکی مبنی بر رسیدگی به مسائل آن‌ها ارسال شده است.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: در مجموع مسئولان دستگاه قضا مطالب ۳۵۲ نفر را به شکل حضوری و چهره به چهره شنیدند و ۲۵۰۰ مورد هم تقاضای کتبی ارسال کردند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ۷۰۰ مورد از خواسته‌های مردم به قوه قضائیه نبوده و ما امکان پاسخ روشن به آن‌ها را نداریم با این حال کمک می‌کنیم مشکلات مردم برطرف شود.

وی عنوان کرد: در جلسات برگزار شده با مسئولان استان و همکاران قضائی مسائل را جمع‌بندی کردیم و برخی تصمیمات اتخاذ شد و برخی هم که باید در تهران رسیدگی شود، در روز‌های آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

محسنی اژه‌ای با اشاره به اینکه حوزه پزشکی قانونی در خیلی از شهرستان‌ها از نظر ساختمان و نیرو مشکل دارند، تصریح کرد: سعی داریم کمک‌هایی را ارائه دهیم تا حداقل نیاز‌ها برطرف شود.

رئیس قوه قضائیه به نبود سازمان ثبت اسناد در برخی شهرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: سعی داریم در این شهر‌ها سازمان ثبت اسناد و املاک دایر شود تا نیاز نباشد مردم برای کار‌های خود در این حوزه مسافت زیادی را برای حضور در مرکز استان طی کنند.

وی از اختصاص اعتبار ۶۵ میلیارد تومانی برای تأمین ساختمان و تجهیزات مجموعه دادگستری استان زنجان خبر داد و گفت: پرداخت اولین قسط از دی ماه آغاز می‌شود. البته نیاز استان بیش از این مقدار است، اما فعلاً توانستیم همین رقم را غلاوه بر بوجه سالانه اختصاص دهیم.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به ملاقات مردمی در حسینیه اعظم زنجان ابراز کرد: جمعیت قابل توجهی از مردان و زنان زنجانی در این محل حضور داشتند و این جمعیت، اجتماع عظیم مردم در ایام محرم را در ذهن تداعی می‌کرد که حسینیه اعظم زنجان به نمادی در کشور تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶ نفر از نمایندگان اقشار مختلف مردم با صراحت نقطه نظرات و خواسته‌های خود را در این دیدار مطرح کردند، ادامه داد: پیشنهادات و نقد‌های آن‌ها همه قوا از جمله قوه قضائیه، دولت و مجلس را دربر داشت.

رئیس قوه قضائیه به استماع سخنان و مشکلات فعالان اقتصادی، صنعتگران، نمایندگان تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: مشکلات آن‌ها عمدتاً مربوط به قوه قضائیه نبود با این حال آن‌ها انتظار داشتند که رئیس قوه به درخواست آن‌ها در خصوص بانک‌ها اصلاح قوانین و حمایت‌های دولتی رسیدگی کند و مطالب آن‌ها را منتقل می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در جلسه شورای اداری نیز با حضور همه مسئولان استان، مسئولان دستگاه قضا و وزیر داگستری به بیان مسائل استان پرداخته شد، عنوان کرد: اکثریت غریب به اتفاق این نظر را داشتند که زنجان از جنبه‌های مختلف نسبت به میانگین کشوری وضع بهتری دارد.

حجت‌الاسلام اژه‌ای با بیان اینکه استاندار زنجان نیز متعهد شده که از این ۶۵ میلیارد تومان، ۲۵ میلیارد تومان نیز برای تأمین امکانات حوزه دادگستری کمک شود، خاطرنشان کرد: هرچقدر حمایت‌ها بیشتر شود برای استان مفید خواهد بود.

انتهای پیام/341

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید