جنگ امروز جنگ اندیشه‌ها است

جنگ امروز جنگ اندیشه‌ها است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی‌فقیه در استان فارس امروز در همایش «جهاد تبیین و عملکرد هیئت‌های رزمندگان اسلام استان فارس» که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس برگزار شد اظهار داشت: جنگ امروز جنگ شناختی و جبهه جهاد نیز به جای مرزها درون شهرها و اندیشه‎ها و مغزها است.

امام جمعه شیراز ابتدا با اشاره به اینکه برنامه هیئت‌های مذهبی و هیئت رزمندگان مشهد اردهال یا زنجان با نظم و شکوه بسیار خاصی برگزار می‌شود و در فارس هم باید شاهد اینگونه برنامه‌ها باشیم افزود: اگر هیئت های یک شهر فعال شوند آن شهر بیمه می‌شود و بارها پیش آمده که شهری دچار تنش و التهاب شده اما همینکه علم هیئت‌ها بلند و بساط امام حسین برپا شده آرامش به شهر برگشته است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به اینکه 125 هیئت در شیراز وجود دارد و باید ۱۲۵ سرود هم به تعداد هیئت ها وجود داشته باشد بیان کرد: روش کار هیئتی و هیئت‌گردانی با مدیریت یک اداره فرق دارد و برای حضور در آوردگاه‌های امروزی ابتدا باید میدان مبارزه را از قبل مشخص کرد سپس روش کار هیئتی را آموخت و در پیش گرفت و همه را هم درگیر کار کرد.

وی افزود: با نیت خالص شروع کنید اما جوری رفتار نکنید که مردم از اطراف شما پراکنده شوند بلکه باید جوری زنجیرزنی کنید که موقع حرکت هیئت یا موکب شما، کل شهر به حرکت در بیاید که با خاک هیئت خوردن شما همه اینها محقق می‌شود.

 دژکام افزود: باید با زبان هنری به جهاد تبیین به ویژه تبیین معارف دینی و روایت دفاع مقدس بپردازیم زیرا دفاع مقدس گنجینه عظیمی است که تا مدتها می‌تواند مورد استفاده ما قرار بگیرد.

وی همچنین عنوان کرد: همانگونه که ما در دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتیم و حماسه‌ای بزرگ را رقم زدیم که حاصل نور معنویت رزمندگان ما بود باید با تلاش بیشتر، پای هنر و معنویت را پیش بکشیم تا بتوانیم هم دفاع مقدس را با زبانی جدید به نسل فعلی معرفی کنیم هم جهاد تبیین را به نحو عالی انجام بدهیم.

خطیب نماز جمعه شیراز افزود: شاعران ما باید پای کار بیایند، روضه‌خوان هیئت رزمندگان ما باید اهل مطالعه و آکاه به مسایل روز باشد، مداح ما باید با ذائقه مردم آشنا و هنرمند ما نیز باید مخاطب‌شناس باشد و روحانی ما هم باید بین حرکت معنوی نظام و مردم ایجاد ارتباط کند همچنان که دیدید نماهنگ سلام فرمانده که کار فاخر و نوی بود با زبان هنر و ادبیات دلها را با نور معنویت کنار هم آورد و توطئه‌های دشمن را خنثی کرد.

وی افزود: برای کار هیئتی و جهادی ابتدا باید هدفگذاری و بعد از مشخص شدن میدان مبارزه شروع به فعالیت کرد و بدون هدفگذاری نمیتوانیم موفق شویم و اگر میدان مبارزه را ندانیم آتش بر سر نیروهای خودی خواهیم ریخت.

دژکام با اشاره به اینکه دشمن آنقدر در مسائل فرهنگی نفوذ کرده که خودی و غیرخودی با هم ادغام شده و تشخیص حق از باطل دشوار گشته افزود: رهبر معظم انقلاب اخیراً تاکید کردند که با جهاد تبیین علاوه بر اثرگذاری بر دیگران، فاصله خود ما با دشمن هم در مواضع مشخص می‌شود و رعایت این موارد باعث می‌شود در جبهه جهاد تبیین و جنگ نرم موفق شویم.

وی تصریح کرد: امروز عرصه جهاد از مرزها به درون شهرها و اندیشه‌ها و مغزها کشیده شده و به قول رهبر انقلاب جنگ جنگ شناختی است که این مساله هوشیاری دیده‌بانهای ما را میطلبد و باید مسائل حساس و سیاسی تبیین شود و در کلیه حیطه‌ها اقناع افکار عمومی صورت بگیرد و اینگونه نباشد که خیلی از حرفها را که نفوذیها در فضای مجازی می‌زنند خودمان بازنشر کنیم و ناخواسته پیاده نظام دشمن شویم.

آیت الله دژکام افزود: روحانی و هیئتی ما نباید بگوید امکانات نیست زیرا امام خمینی(ره) هم انقلاب را سال ۱۳۴۲ بدون هیچ امکاناتی با چند نفر جرقه زد اما امروز میلیونها انسان شیفته و دلداده او هستند یا پیامبراکرم(ص) که رسالتش را با دو نفر آغاز کرد و اکنون میلیاردها نفر دوستدار او هستند.

وی در پایان گفت: اگر هیئتی واقعی باشید مردم و خیرین هم به شما کمک می‌کنند و اگر مردم را در معامله با امام حسین(ع) وارد کنید مردم هم برای شما هزینه میدهند.

انتهای پیام/س

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید