«امدادگر مهربان»

«امدادگر مهربان»


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، «امدادگر مهربان» نام کتابی است که به قلم «جواد دی آبادی» برای کودکان و نوجوانان به نگارش در آمده است.

نویسنده در این کتاب تلاش دارد تا با بیانی کودکانه فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان سرافراز کشورمان را برای بچه ها بیان کند.

این کتاب در 19 صفحه با تصویرگری «رکسانا بلوری» جذابیت هایی به وجود آورده که تا کودکان بتوانند ارتباط بهتری با شخصیت های داستان برقرار کنند.

 کتاب «امدادگر مهربان» به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی و توسط انتشارات صریر به چاپ رسیده است.

«اولین شهردار» به نویسندگی «پروانه رحمان پور»، «من هم می تونم دوست داشتنی باشم» به قلم «جواد دی آبادی» و «قهرمان من نادر» به نویسندگی «جواد دی آبادی» از دیگر کتاب هایی هستند که توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی با زبانی کودکانه، ساده و روان به معرفی فرهنگ دفاع مقدس و سیره زندگی شهدا پرداخته اند.

در بخشی کتاب «امدادگر مهربان» آمده است:

«در عملیاتی به نام والفجر2 نیروهای اسلام حمله سختی به دشمن بعثی عراق کردند که در بعضی سنگرها کار به جنگ تن به تن رسید.

در یکی از همین سنگرها یک سرباز قدبلند عراقی با یک رزمنده سپاهی درگیر می شود که رزمنده ایرانی روی زمین می افتد.آن بعثی می گوید: تو را نمی کشم؛ اما چون با انگشتانت به ما شلیک کردی، ده انگشت دست هایت را قطع می کنم.

سرباز بعد از انجام کار وقتی از سنگر خارج شد تیری به پایش می خورد و همانجا می افتد. همه سنگرهای عراقی یکی پس از دیگری به دست نیروهای ایرانی می افتد.

رزمنده زخمی و سرباز بعثی را با هلی کوپتر به بیمارستان ارتش در شهر ارومیه می آورند. رزمنده زخمی می گوید همین بعثی انگشتانم را قطع کرد، اما با او کاری نداشته باشید.

سرباز بعثی که پای چپش بدجوزی شکافته بود، از درد به خود می پیچید و فریاد می زد اما هیچ کس حاضر نبود به او آرام بخش بزند تا اینکه خانم امدادگر مهربانی به نام توران وفائیان که دلش از جنایت آن سرباز عراقی پر از کینه و نفرت بود، اما چون قلبش از عشق امام لبریز بود به او آمپول مسکن زد تا آرام شود زیرا می دانست امام گفته است به اسرای جنگ محبت اسلام را نشان دهید»

علاقه مندان برای تهیه این کتاب ها می توانند با معاونت حفظ آثار و نشر ارزش های مشارکت بانوان در دفاع مقدس آذربایجان غربی با شماره همراه 09141887100 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید