تکمیل ١۵ یادمان شهدای گمنام خراسان جنوبی تا نیمه نخست سال ۱۴۰۱

تکمیل ١۵ یادمان شهدای گمنام خراسان جنوبی تا نیمه نخست سال ۱۴۰۱


سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، با تأکید بر ضرورت فراهم کردن بستر‌های لازم برای آشنایی نسل جوان با سیره شهدا و ایثارگران و نهادینه‌سازی آن در جامعه، اظهار داشت: ۱۴۸ شهید گمنام در استان خراسان جنوبی خاکسپاری شده بودند که شش نفر از این شهدای والامقام احراز هویت شده‌اند؛ بنابراین امروز ۱۴۲ شهید گمنام در ۶۲ نقطه از استان به خاک سپرده شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی، یادمان شهدای گمنام را یکی از مراکز مهم فرهنگی و ملجأ و مأمنی برای مردم دانست و مطرح کرد: یادمان‌ شهدا سرمایه‌گذاری معنوی و فرهنگی برای نسل کنونی و نسل‌های آینده به‌ویژه جوانان و نوجوانان هستند.

«فلاحی» با تأکید بر اینکه بیداری اسلامی نتیجه خون شهیدان است، افزود: شهدا مایه بصیرت بوده و برای جوانان ما بهترین الگو هستند؛ لذا امروز وظیفه ماست که قدر شهدا را بدانیم و در راه ولایت‌مداری ثابت قدم بمانیم.

وی مطرح کرد: در ۲ سال اخیر پیگیری‌های زیادی انجام شده تا بتوانیم یادمان شهدای گمنام موجود در استان خراسان جنوبی را تکمیل کنیم؛ لذا تا ابتدای امسال از ۶۲ محلی که شهدای گمنام در استان خاکسپاری شده‌اند، ۲۵ یادمان تکمیل شده بود که در حال حاضر به ۴١ یادمان رسیده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ١۵ یادمان شهدا در حال ساخت و ۶ گلزار شهدا نیز فاقد یادمان هستند، تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت، تکمیل، بهسازی و مرمت یادمان‌های شهدای گمنام ٢٠ میلیارد تومان برآورد شده است.

فلاحی از اتمام پروژه تکمیل یادمان شهدای گمنام تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ خبر داد و خاطرنشان کرد: تکمیل و ساماندهی یادمان‌ شهدای گمنام جزو اولویت‌های مهم است؛ لذا از خیرین و هیئت امنا‌های مربوطه خواستاریم تا در ساخت این یادمان‌ها همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید