استان البرز حضور برجسته‌ای در دفاع مقدس داشته است

 استان البرز حضور برجسته ای در دفاع مقدس داشته است


سردار سرتیپ دوم پاسدار «ابوالفضل اسلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، در آستانه هفته دفاع مقدس با اشاره به نقش سازنده این استان در دفاع مقدس و مقاومت اسلامی اظهار داشت: استان البرز ضمن حضور موثر در عملیات‌ها، نقش موثری نیز در تامین تدارکات و پشتیبانی از جبهه‌ها به عهده داشته که این بخش از ماموریت‌های استان البرز کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

اسلامی با تاکید برنقش سازنده زنان استان البرز در عرصه دفاع افزود: زنان استان البرز علاوه بر نقش بسیار مهم و حیاتی در پشتیبانی از جبهه‌ها، نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت نسلی ولایتمدار و حامی نظام و کشور به عهده داشته‌اند که این نقش سازنده باید در تاریخ دفاع مقدس ثبت شود.

وی همچنین حضور استان البرز در محور مقاومت را بسیار موثر دانست و بیان داشت: تعداد قابل توجهی از شهدای مدافع حرم کشور از استان البرز هستند و این مساله گویای استمرار حضور این استان در عرصه دفاع از حریم کشور، ولایت و اهل بیت (ع) است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان البرز ثبت حماسه شهدا و ایثارگران در تاریخ را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: بسیاری از اطلاعات ما از شهدا و ایثار گران در قالب میراث شفاهی و خاطرات روایی است که برای حفظ این آثار ارزشمند، باید به سرعت برای مکتوب سازی و ثبت آنها در قالب کتاب و دانشنامه اقدام شود.

اسلامی از اهتمام اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان البرز برای ثبت نقش این استان در دفاع مقدس گفت و خاطرنشان کرد: دانشنامه دفاع مقدس استان البرز از بزرگترین پژوهش نامه‌های حوزه ایثار و شهادت در کشور است و امیدواریم با تکمیل این دانشنامه در سال‌های آتی گام بزرگی برای پاسداشت یاد و خاطره شهدا و ثبت حماسه آنها در تاریخ برداشته شود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید