جنبش‌های دانشجویی ایران ماهیت ضد استکباری دارند

آزادگی و حریت در بیان مسائل در «ژن» جوانان ایرانی است/ جنبش‌های دانشجویی ایران همواره ماهیت ضد استکباری داشته‌اند


«سمیه رفیعی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم اقدامات ویژه جهت جهاد تبیین و روشنگری برای نسل جوان و دانشجویان اظهار داشت: جنبش‌های دانشجویی قبل و بعد از انقلاب همواره ماهیت ضد استعماری و ضد استکباری داشته‌اند.

رفیعی تصریح کرد: این خاصیت جوانان ایرانی است که در مقابل استعمار و استکبار ایستادگی کنند، «ژن» ایرانی همواره سعی دارد با حریت و آزادگی حرف‌ها و مسائل خود را پیش ببرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قهرمانان اساطیری این مرز و بوم مانند «آرش» و «کاوه» مصداق استقلال و آزادگی هستند، بعد از ورود اسلام به ایران و بعد از انقلاب اسلامی ما اسطوره‌هایی مانند سردار رشید مقاومت شهید سلیمانی را داشته‌ایم که از همان نسل است.

وی افزود: بنده به عنوان یک ایرانی به این ارثیه مملو از آزادگی می‌بالم، نکته مهم و قابل توجه این است که مسئولان در حوزه روشنگری به خصوص روشنگری برای نسل جوان کوتاهی کرده‌اند، رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها فرموده‌اند که ابتدا روشنگری کنیم، سپس مطالبه‌گری داشته باشیم.

رفیعی تأکید کرد: متأسفانه ما نسبت به موضوع روشنگری در کشورمان بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم و بر همین اساس هم رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث جهاد تبیین را مطرح می‌کنند، ما باید بدانیم در کجا قرار داریم؟ به کجا می‌خواهیم برسیم؟ و تا کنون چه مسیری را طی کرده‌ایم؟

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه باید مشکلات کشور و کم و کاستی‌های موجود مورد بررسی قرار گیرند، اظهار کرد: معتقدم اگر در همه این موضوعات در یک فضای خوب و مملو از آرامش با دانشجویان و حتی دانش‌آموزان صحبت کنیم، بسیاری از مسائل و موضوعات کشور رفع می‌شود.

انتهای پیام/۳۷۱

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید