مسئولان با جهاد تبیین توطئه دشمنان را خنثی کنند/ ضرورت به‌روزرسانی آموزش متون دینی، تاریخی و اصالت فرهنگی

پیام‌رسان‌های صهیونیستی ابزار دست دشمن برای سیاه‌نمایی از ایران/ مردم به رغم مشکلان معیشتی از اغتشاشات حمایت نکردند


«مهرداد ویس‌کرمی» نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به وظیفه خطیر مردم و مسئولان درخصوص روشنگری و جهاد تبیین اظهار داشت: ما در ابتدای انقلاب با شرایطی مواجه شدیم که جوانان این مرز و بوم باید وارد عرصه جهاد نظامی می‌شدند، اما امروز طبق نقشه راهی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند، همه افراد جامعه اعم از مردم و مسئولان باید به موضوع حیاتی جهاد تبیین بپردازند.

ویس‌کرمی تصریح کرد: امروز که دشمن جنگ ادراکی-شناختی را مقابل ملت ایران به راه انداخته است، ما موظف هستیم با ابزار جهاد تبیین توطئه دشمن را خنثی کنیم، به طور کلی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی-شناختی هر زمان لازم باشد بنا به شرایط باید جهاد کنیم.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده از سال 69 یعنی از زمانی که جنگ تمام شد تا همین الان در بدنه دانشگاهی کشور حضور داشته‌ام و اشراف کامل نسبت به فضای دانشگاهی و دانشجویی دارم، معتقدم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های دانشجویی و دانشگاهی برای مقابله با تهدیدات مختلف دشمن همان ظرفیت‌هایی است که در ابتدای انقلاب داشتیم و منجر به پیروزی در جنگ و مقابله با منافقین شد.

وی افزود: تکنولوژی‌های ارتباطاتی پیشرفت شگرفی داشته است که منجر به تحولات زندگی اجتماعی در عرصه‌های مختلف شده است، بر این اساس جبهه حق و باطل در جهت مسیر خود از آن بهره می‌برند، متأسفانه شاهدیم که ابزار رسانه و شبکه اجتماعی تحت کنترل صهونیست‌ها تا حدی نسبت به موضوعات ایران سیاه‌نمایی می‌کنند که بعضاً افراد مجال بررسی صحت و سقم آنها را پیدا نمی‌کنند.

ویس‌کرمی تأکید کرد: در اوایل انقلاب وضعیت کشور به قدری بحرانی بود که من گاهی اوقات تصور می‌کردم بعد از شهادت شهید رجایی و باهنر هیچکس حاضر به رئیس‌جمهور شدن نیست،‌ اما اکنون به حمدالله از آن وضعیت بحرانی عبور کرده‌ایم. در اغتشاشات اخیر شاهد بودیم که نظام هیچ‌گونه ورود نظامی و انتظامی جدی به جریان اغتشاشات نداشت و اساساً مردم هم با اغتشاشگران همراهی نداشتند، به رغم اینکه گلایه‌های به حقی در حوزه معیشتی دارند.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: متأسفانه ما در موضوع تربیت نیروی انسانی هنوز به تراز انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه اخلاقی و معرفتی نرسیده‌ایم، اما به لحاظ علمی و افزایش سطح علمی در جهان پیشرفت‌های بسیار بزرگی داشته‌ایم که به موازات آن باید در حوزه اخلاقی و معرفتی هم اقدامات اساسی داشته باشیم.

ویس‌کرمی با بیان اینکه در آموزش متون دینی، ارزش‌های دینی، تاریخ و اصالت فرهنگی باید به‌روز باشیم، تصریح کرد: بروز شدن به معنی تغییر ماهیت متون دینی نیست، بلکه به معنی تغییر ابزار آموزشی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین است.

انتهای پیام/371

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید