جایگاه ایران در منطقه را مدیون خون شهدا هستیم/ باید وصیت‌نامه شهدا را بخوانیم و به آن عمل کنیم

حضرت فاطمه زهرا الگویی برای همه بشریت است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری صبح امروز (سه‌شنبه) در مراسم تشیع ۲۰۰ شهید گمنام اظهار داشت: عرض تسلیت دارم بابت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خدمت شما مردم عزیز، فاطمه اطهر الگویی است برای بشریت و سیره او پیش‌روی ماست اگر چه شناخت شخصیت ایشان کاری بسیار سخت است.

حجت‌الاسلام رئیسی افزود: قرآن کریم یوسف و مریم را صدیق و صدیقه نامیده است، همچنین فاطمه اطهر یک صدیقه است، ایشان یک شخصیت بزرگ، تحول‌گرا و اثرگذار در تاریخ است، پیامبر در جامعه بشری هدفش ایجاد یک تحول تمدنی بود که مدینه عرب را به مدینه نبی تبدیل کرد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ایشان قصد داشت جامعه‌ای بنا کند که توحید، معنوی، عدالت و عقلانبت پایه و اساسش باشد، درواقع مدینه پیامبر بشر را به مکارم اخلاقی سوق می دهد تا از انحراف و تاثیر پذیری از شیطان مصون بماند.

حجت‌‌الاسلام رئیسی تصریح کرد: در جریان اغتشاشات اخیر ما شاهد یک جنگ احزاب جدیدی بودیم، زیرا همه دشمنان در صحنه حاضر شدند از استکبار جهانی گرفته تا سلطنت‌طلبان و منافقین، از سوی دیگر دروغ‌پراکنان و شایعه‌سازان به عنوان عنصر اصلی صحنه‌گردانی می‌کردند.

رئیس‌جمهور گفت: امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی به وظیفه رهبری و هدایتگری خودشان عمل کرده‌‌اند چه در ریل‌سازی و جهت‌دهی جامعه و چه در محیا کردن شرایط برای حرکت جامعه در راه دین اسلام به خوبی عمل کرده‌اند، کاستی‌ها مربوط به دستگاه‌های اجرایی است که به وظایف ذاتی خود عمل نکرده‌اند، کاستی‌ها مربوط به کسانی است که توانایی مدیریت نداشتند، اما مسئولیت پذیرفتند، کاستی‌ها مربوط به مسئولان است که به وظیفه خود عمل نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه باید به نسل جوان دهه هفتادی، هشتادی، و نودی بگویید که رهبری امامین انقلاب در دنیا بی‌نظیر است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی خیمه نظام و انقلاب است و بر همین اساس هم دشمن سعی دارد خیمه این انقلاب را مورد هجمه قرار دهد، هر آنچه کم و کاستی در کشور وجود داشته است مربوط به دستگاه‌ای اجرایی و ما مسئولان در سه قوه و دستگاه های مختلف است، این نگاه، یک نگاه منصفانه است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه استکبار امروز با شعارهای فریبنده به دنبال بدبختی و فلاکت مردم است، گفت: استکبار در کجای دنیا رفتند و آزدای و آبادی ایجاد کردند و مردم باید با بصیرت و تحلیل درست بتوانند توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاه به اینکه باید وصیت‌نامه را بخوانیم و به آن عمل کنیم، گفت: یکی از تاکیدات شهدا در وصیت نامه خود حفظ آرزش‌ها و پشتیبانی از ولایت فقیه بوده است. هدایت‌های ولایت وفقیه بوده است که ما را به چنین عزت و افتخاری رسانده است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد دوگانگی بین مردم ایران است، افزود: امروز وحدت، یکپارچگی و انسجام در بین مردم ما موج می‌زند و دشمنان این را بدانند که هیچگاه نمی‌توانند این انسجام و وحدت را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به جایگاه ایران در منطقه خاطرنشان کرد: این عزت و سربلندی در منطقه را مدیون خون شهدا و خانواده آن‌ها هستیم.

ادامه دارد…

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید