وجود فرهنگ ایثار و شهادت در بین اعضای جمعیت هلال‌ احمر

وجود فرهنگ ایثار و شهادت در بین اعضای جمعیت هلال‌احمر


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان امروز (سه‌شنبه) در دیدار با مدیرعامل، معاونین و جمعی از اعضای جمعیت هلال احمر استان، اظهار داشت: اساس شکل‌گیری جمعیت هلال احمر در کشور ما برگرفته از تعالیم اسلام و با نگاهی انسان دوستانه است و اقدامات این جمعیت همیشه مورد تکریم و احترام مردم بوده است. 

وی با بیان اینکه در مکتب اسلام تأکید خاصی برای کمک به هم‌نوع شده است که بالاترین آن ایثار و از خودگذشتگی افراد است، افزود: اعضای جمعیت هلال‌ احمر باید این روحیه را در خود تقویت کنند و باید آموزش‌‌های لازم را جهت بالا بردن سطح آگاهی مردم به کار گیرد.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: اعضای جمعیت هلال‌احمر در تمام طول سال و حتی در ایام تعطیلات نوروز و همچنین در بلایای طبیعی همواره کمک‌رسان مردم هستند. سال گذشته برای تأمین آب شرب در همدان، مدیران و اعضای جمعیت هلال‌احمر حضوری پُر رنگ و تأثیرگذار داشتند و حتی در محلات شهر آب آشامیدنی توزیع می‌کرند. 

وی تصریح کرد: خدمات انسان‌دوستانه جمعیت هلال‌احمر جهانی است و اولین گروه خارجی که برای کمک به زلزله زدگان ترکیه وارد آن کشور شد، جمعیت هلال احمر ایران بود که مورد تقدیر صلیب‌سرخ جهانی نیز قرار گرفت.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه خدمات جمعیت هلال‌احمر یادآور ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس است، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت در عملکرد جمعیت هلال‌احمر قابل مشاهده است.

وی متذکر شد: در‌ سیره زندگی پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین (ع) ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی سفارش شده است و در عصر حاضر نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی به این صفات والا و ارزشمند تأکید ویژه دارند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید