نقش مهم رسانه‌ها در امیدآفرینی و ایجاد کرامت در جامعه

نقش مهم رسانه‌ها در امیدآفرینی و ایجاد کرامت در جامعه


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در دومین نشست اخلاق رسانه در موزه دفاع مقدس همدان اظهار داشت: خداوند می‌فرماید انسان را با کرامت خلق کرده است و دو نوع کرامت در وجود انسان وجود دارد که یک نوع آن کرامت ذاتی بشر است و از ظرفیت‌های آن نشات می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پایه بحث حقوق بشر پایه بر کرامت ذاتی استوار است، افزود: نهادهای بین المللی که دم از حقوق بشر می زنند چیزی به نام حقوق بشر ندارند زیرا را اگر قبول داشتند که چندین هزار نفر را در قتل عام نمی‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه حقوق بشر در اسلام حائز اهمیت است، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر کمک کردن به انتخاب درست است باید به هم کمک کنیم. امیرالمومنین (ع) به مالک می‌فرماید کاری کن که هم دنیا و هم آخرت مؤمن و هم این دنیای کافر آباد شود و این حقوق بشر و کرامت است.

وی ادامه داد: یک بخش از کرامت، کرامت‌های اختیاری است که مهمتر از کرامت ذاتی است و خدا به ما نعمت درک را داده و بحث کرامت اختیاری و اکتسابی با دین و عقل به وجود می‌آید. اسلام به کرامت ذاتی و اکتسابی تاکید دارد و می‌گوید دولت باید دولت کریمه باشد تا کرامت در جامعه رواج پیدا میکند.

حجت‌الاسلام شعبانی به بیان نقش رسانه ها در ایجاد کرامت در جامعه پرداخت و گفت: امام علی (ع) فرمود نشانه انسان کریم سه چیز است برای اینکه جامعه کرامت داشته باشد انسانها باید کریم باشند و نشانه آن سه چیز است که اخلاق نیکو دارد، خشم خودش را کنترل می‌کند و از خطای دیگران می‌گذرد و این سه ویژگی در تعامل با دیگران است یعنی امام علی (ع) کرامت را در مسائل اجتماعی بیان می‌کند.

وی اضافه کرد: کرامت اینجا یک مقوله اجتماعی پیدا می‌کند و نقش رسانه در خوش اخلاقی جامعه مهم است، یک رسانه باید بتواند خشم عمومی را کنترل کند، گذشتن از خطای را دیگران را در جامعه امروز نیاز داریم که اگر کسی خطا کرده باید با آن منطقی برخورد کنیم‌، هر چقدر امید و اعتماد در جامعه تقویت شود کنترل خشم راحت‌تر اتفاق می‌افتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر امید آفرینی در رسانه‌ها گفت: فکر نکنید امید آفرینی فقط سیاسی است، اگر در جامه اعتماد باشد در خیابان با همدیگر مهربان‌تر می‌شویم وقتی یک جوان به آینده امید داشته باشد کمتر در جامعه دچار مشکل می‌شود‌.

وی با بیان اینکه اگر رسانه توانست امید آفرینی کند به کرامت جامعه کمک کرده است، متذکر شد: هفته ای یک خبر خوب بزنید که باعث نشاط در جامعه می‌شود. از فعالین مردمی که دارند در این شهر تلاش می‌کنند خبر بزنید بسیار انسان‌‌های فرهیخته در این استان وجود دارد که به تمدن ما کمک می‌کنند و انتشار خبر آنان در جامعه امیدآفرینی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید