شهدای گمنام گنجینه تمام نشدنی فرهنگ ایثار و شهادت هستند

شهدای گمنام گنجینه تمام نشدنی فرهنگ ایثار و شهادت هستند


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «مهدی شمسایی» بخشدار دستگردان طبس امروز (سه‌شنبه) در جلسه بررسی برنامه‌های یادمان شهدای گمنام بخش دستگردان طبس، با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص شهدا، اظهار داشت: همانگونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ «زنده نگه‌داشتن ياد شهدا كمتر از شهادت نيست» ما نيز بايد در اين راه قدم برداريم.

وی اطاعت‌پذيری شهدا از ولایت را بی‌نظیر دانست و بیان داشت: شهدای دوران دفاع مقدس براساس اطاعت‌پذيری از فرامين حضرت امام راحل، لبیک‌گویان به سمت جبهه‌های نبرد حق بر ضد باطل شتافتند و بدون در نظر گرفتن اهداف مادی و دنیوی بهترين سرمايه‌هایشان كه خون و جانشان بود را تقديم راه انقلاب و نظام اسلامی كردند.

بخشدار دستگردان طبس بر لزوم انتقال تجربیات و خاطرات رزمندگان اسلام به نسل‌های پیش رو پرداخت و مطرح کرد: بازخوانی وقایع دفاع مقدس و بهره‌مندی از تجربیات رزمندگان اسلام در واقع پرورش دهنده نسل حماسی برای تداوم راه شهدا است.

شمسایی با بیان اینکه دفاع مقدس تا ابد از خاک این کشور صیانت کرده است، گفت: امروز دشمنان با تمام وجود درک کرده‌اند که ملت ایران ملتی آرمانی  و خستگی‌ناپذیر است که در پرتو ولایت فقیه تا آخرین نفس برابر دسیسه‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند.

یادمان‌های شهدای گمنام محل شکل‌گیری شخصیت جوانان

وی با اشاره به وجود یک شهید گمنام در منطقه دستگردان طبس، گفت: یادمان‌های شهدای گمنام محل شکل‌گیری شخصیت جوانان است لذا یکی از اقدامات خوبی که در راستای حفظ ارزش‌ها و اهداف شهدا انجام می‌شود بحث یادمان‌های شهدا است که اقدام بسیار ارزشمندی است.

بخشدار دستگردان طبس با تأکید بر اینکه شهدای گمنام گنجینه تمام نشدنی از گنجینه دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت هستند، تبیین کرد: اگر چه شهدا نیازی به یادمان و گنبد ندارند و در نزد خداوند مشهور و معروف هستند اما ادب، وظیفه و اخلاق ایجاب می‌کند جایگاه و یادمانی در خور و شأن شهدا برای آن‌ها احداث کنیم.

شمسایی با بیان اینکه ضرورت دارد رشادت‌ها و ایثارگری‌های آن دوران را برای نسل امروز تبیین و تشریح کنیم و تأکید کرد: در این دوران کسانی بودند که جنگ را درک نکردند اما با الگو گرفتن از فرهنگ جهاد و شهادت در دفاع از حریم اهل بیت (ع) به خیل شهدا پیوستند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید