ازدواج حضرت علی (ع) و زهرا (س) نمونه مناسب برای الگوگیری در جامعه است

ازدواج حضرت علی (ع) و زهرا (س) نمونه مناسب برای الگوگیری در جامعه است


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از زنجان، آیت‌الله «شیخ‌علی خاتمی» نماینده ولی فقیه در استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه به توجه دولت سیزدهم به موضوع محرومیت‌زدایی اشاره و اظهار داشت: در واقع توجه به این امور و بسیج مستضعفین در راستای افزایش نشاط اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امام جمعه زنجان با تاکید بر شکل‌گیری تدریجی نهادهای انقلاب در اوایل پیروزی گفت: ۲۷ خرداد یکی از روزهای تاریخی در انقلاب است، چرا که جهاد سازندگی در این روز به فرمان معمار انقلاب اسلامی تشکیل شد که نقش به‌سزایی در رفع محرومیت و حل مشکلات نیازمندان ایفا و در واقع و هرآنچه در مناطق دوردست و محروم رخ داده حاصل تلاش همین جهادگران بود.

وی ائمه معصومین را الگوی انسان‌سازی دانست و افزود: این الگوگیری باید در همه جنبه‌های زندگی مد نظر قرار گیرد چرا که زندگی انسان به صورت اجتماع است و باید و نبایدها باید رعایت شود.

امام جمعه زنجان با تاکید بر وجود اراده خداوند در شکل‌گیری انسان‌های متفاوت ادامه داد: باید متوجه بود ارزش انسان به رفتار آن است و ظاهر در برتری دخیل نیست.

خاتمی به در پیش بودن سالروز شهادت امام جواد (ع) اشاره و ضمن تسلیت این روز تاکید کرد: این امام همام جزو وفاداران پیمان‌های الهی محسوب می‌شوند و در واقع با عمل به وظایف بندگی صداقت را به اثبات رساندند.

وی ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) را نمونه مناسب برای الگوگیری در جامعه دانست و ادامه داد: سخت شدن امور از موانع ازدواج به شمار می‌رود، لذا به والدین توصیه می‌شود با تسهیل امور، زمینه ازدواج آسان جوانان را فراهم کنند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید