احتمال ساخت موشک در اردوگاه جنین کابوس جدید تل‌آویو

احتمال ساخت موشک در اردوگاه جنین کابوس جدید تل‌آویو


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: بعد از جنگ پنج روزه‌ای که میان ارتش رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی فلسطین انجام شد شاهد شلیک و پرتاب راکت‌های فراوانی در مدت زمانی کمتر از یک هفته به سمت سرزمین‌های اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین بودیم. این در حالی بود که نظارت بسیار دقیق و سخت گیرانه‌ای بر سرتاسر سرزمین‌های اشغالی از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی انجام می‌شود و عملا رسیدن این مقدار موشک اگر نگوییم غیرممکن، ولی بسیار سخت و دشوار است.

از طرف دیگر بعد از پایان این جنگ پنج روزه میان رژیم صهیونیستی و جنبش جهاد اسلامی تا امروز شاهد بوده و هستیم که در چندین نوبت دیگر راکت‌ها و موشک‌هایی از شهر جنین به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده است که موجب افزایش ترس و وحشت صهیونیست‌ها و یهودیان ساکن شهرک‌های صهیونیست‌نشین شده است. آن‌ها بعد از این وقایع شدیدا به دنبال این موضوع هستند که محل و نحوه دریافت این موشک‌ها توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی را پیدا کنند تا بلکه در نبرد‌های احتمالی آینده مانع از شلیک این موشک‌ها و راکت‌ها به شهرک‌های صهیونیست‌نشین شوند.

در این میان «یونی بن مناحیم» تحلیلگر نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات اخیر جنبش جهاد اسلامی فلسطین به شهرک‌های صهیونیست‌نشین گفته اسناد و مدارک و همچنین تحقیقات صورت گرفته توسط ما حاکی از این موضوع است که این جنبش مقاومت فلسطینی در تلاش است تا با الگوبرداری از «نوار غزه» کارگاه‌های تولید موشک را در اردگاه جنین احداث کند. این اقدام آن‌ها هم به دلیل شرایط و وضعیت بسیار بحرانی منطقه است تا در صورت وقوع درگیری دیگری بتوانند شهرک‌های صهیونیست‌نشین را مورد هدف موشک‌های خود قرار بدهند.

احتمال ساخت موشک در اردوگاه جنین کابوس جدید تل‌آویو

بر این اساس دیگر کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست با انتشار گزارش‌ها و تحلیل‌هایی مدعی شدند که جنبش جهاد اسلامی فلسطین با طراحی و برنامه ریزی که بعد از پایان جنگ پنج روزه با ارتش اسرائیل داشته به دنبال خودکفایی که ساخت و تولید راکت و موشک است تا در مواقع لازم و حتی در شرایطی شهر و اردوگاه جنین توسط رژیم صهیونیستی محاصره است بتواند به صورت کاملا مستقل اقدام به تولید و شلیک موشک به شهرک‌های صهیونیست‌نشین کند.

با توجه به اهمیت بسیار بالا و قابل توجه موضوع احداث کارکانه تولید و ساخت موشک در شهر و اردوگاه جنین کارشناسان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خواستار این مهم شده‌اند که ارتش این رژیم و شاباک این مجوز را داشته باشند تا در صورت صلاحدید زیرساخت‌های مسلحانه موجود و همچنین اماکن نظامی در حال ساخت در شهر و اردوگاه جنین را مورد هدف قرار داده و تمامی آن‌ها را از بین ببرند تا بلکه از این طریق خطر بالقوه‌ای که به نظر آن‌ها سرزمین‌های اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین تهدید می‌کند را از بین برود.

احتمال ساخت موشک در اردوگاه جنین کابوس جدید تل‌آویو

از طرف دیگر بنیامین نتانیاهو نخت وزیر رژیم صهیونیستی هم با ارائه پیشنهاد‌هایی به کنست و ارتش این رژیم خواستار انجام عملیات نظامی محدودی در شمال کرانه باختری علیه گروه‌های مقاومت فلسطینی به دلیل انجام حملات موشکی اخیر از جنین به سرزمین‌های اشغالی شده است. بر اساس اخبار و اطلاعات موجود انجام این عملیات تا لحظه تنظیم این گزارش قطعی شده و در جریان این عملیات قرار است تا ارتش رژیم صهیونیستی یورش گسترده‌ای را در مدت زمانی برابر با ۴۸ ساعت به اردوگاه جنین انجام بدهند.

بر این اساس به نظر می‌رسد در صورت اینکه رژیم صهیونیستی در ساعات و روز‌های آینده اقدام به یورش گسترده به شهر و اردوگاه جنین کند شاهد افزایش قابل توجه تنش و درگیری در منطقه و وقوع درگیری‌های گسترده بین گروه‌های مقاومت فلسطینی و ارتش متجاوز و اشغالگر رژیم صهیونیستی باشیم. موضوعی که بیش از پیش کروه‌های مقاومت فلسطینی به خصوص گروه‌های مقاومتی که در شهر و اردوگاه جنین حضور دارند را به فکر ساخت کارخانه‌های تولید موشک خواهد انداخت.

احتمال ساخت موشک در اردوگاه جنین کابوس جدید تل‌آویو

در پایان باید گفت دیر یا زود بازهم شاهد یورش‌های چندباره ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق فلسطینی‌نشین و همچنین حملات نظامی به گروه‌های مقاومت فلسطینی خواهیم بود. اما با ادامه روند فعلی قطعا شاهد خودکفایی گروه‌های مقاومت فلسطینی در تولید و ساخت انواع موشک‌ها و راکت‌ها خواهیم بود و این موضوع یعنی از این به بعد صهیونیست‌ها آرزوی یک خواب خوش و آرام را باید به دست فراموشی بسپارند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید