کره جنوبی، آمریکا و ژاپن رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

کره جنوبی، آمریکا و ژاپن رزمایش مشترک برگزار می‌کنند



وزارت دفاع کره جنوبی امروز (یکشنبه) اعلام کرد وزرای دفاع این کشور، آمریکا و ژاپن برای تقویت همکاری‌های امنیتی بر سر برگزاری رزمایش سه جانبه در تابستان سال جاری به توافق رسیده‌اند.

به گزارش مجاهدت از مشرق، وزارت دفاع کره جنوبی گفته است شین وون شیک، وزیر دفاع کره جنوبی، لوید آستین و مینورو کیهارا، به ترتیب، همتایان آمریکایی و ژاپنی وی در گفت‌وگوهای سه جانبه خود در حاشیه کنفرانس امنیتی «گفت‌وگوی شانگری‌لا» در سنگاپور به این توافق رسیده‌اند.

این رزمایش که «لبه آزادی» نامیده شده، در حوزه‌های مختلفی از جمله هوایی، دریایی، زیر آب و سایبری برگزار می‌شود. عنوان «فریدم اج» (لبه آزادی) از ترکیب اسامی رزمایش‌های دوجانبه مهم آمریکا با همسایگان آسیایی خود شامل رزمایش «فریدم شیلد» (سپر آزادی) با کره جنوبی و «کین اج» (لبه تیز) ‌با ژاپن ساخته شده است.

وزارت دفاع کره جنوبی جزئیات بیشتری از این رزمایش مانند زمان و مکان دقیق برگزاری آن را ارائه نکرد.

در حالی که سه طرف پیش از نیز رزمایش‌های مشترک دریایی و هوایی برگزار کرده اند، رزمایش لبه آزادی اولین رزمایشی خواهد بود که پس از توافق سران این کشورها در سال گذشته میلادی بر سر تلاش‌ برای بازدارندگی از تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی برگزار می‌شود.

ماه اوت سال گذشته میلادی (مرداد-شهریور ۱۴۰۲)، یون سوک یئول رئیس جمهوری کره جنوبی، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در نشست خود در کمپ دیوید توافق کردند که رزمایش‌های سه جانبه «سالانه، نامگذاری شده و دربرگیرنده چندین حوزه» را به شکل منظم برگزار کنند.

شین وون شیک و همتایان آمریکایی و ژاپنی وی همچنین توافق کردند که یک رزمایش دورمیزی سه جانبه برای گفت‌وگو درباره تهدیدات گوناگون منطقه هند-آرام برگزار کنند و تا پایان سال جاری میلادی سند تدوین چارچوبی برای تلاش‌های همکاری‌های امنیتی سه جانبه مانند برگزاری گفت‌وگوهای سطح بالا، ارائه کنند.

به گفته این وزارتخانه، این سه کشور همچنین توافق کردند که سیستم اشتراک گذاری لحظه‌ای داده‌های هشدار موشکی کره شمالی که در دسامبر سال گذشته میلادی (آذر-دی ۱۴۰۲) فعال شد را بهبود ببخشند تا از تحریکات کره شمالی بیشتر جلوگیری کنند و به آن‌ها بهتر واکنش دهند.

این خبر در پی تلاش ناموفق کره شمالی برای پرتاب یک ماهواره شناسایی نظامی در روز دوشنبه هفته گذشته و پرتاب چند موشک‌ بالستیک کوتاه برد به دریای شرق در روز پنجشنبه هفته گذشته منتشر شد.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید