مرز مهران به‌عنوان نگین فرهنگی در کشور می‌درخشد

مرز مهران به‌عنوان نگین فرهنگی در کشور می‌درخشد


 به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام و رئیس ستاد اربعین استان در نشست قرارگاه ستاد اربعین استان که در مرکز مانیتورینگ شهر مهران برگزار شد اظهارداشت: کنگره بزرگ اربعین به خوبی در حال برگزاری و زوار به خوبی بدرقه شدند و پس از ورود به کشور به سلامت و آسایش به محل سکونت خود انتقال داده می‌شوند.

وی با قدردانی از همه دست‌اندرکاران ستاد اربعین استان، گفت: مجموعه تلاش‌های همه شما عزیزان موجب شد که مرز مهران با وجود بیشترین تردد، هم‌چنان به عنوان نگین و قطب فرهنگی عتبات عالیات در کشور بدرخشد.

نماینده دولت در استان ایلام ادامه داد: با وجود ۶ مرز زمینی برای تشرف به عتبات عالیات، اما هم‌چنان بیشترین تردد زوار از مرز مهران هست که این افتخار بزرگ، نتیجه تلاش و مجاهدت همه دست‌اندرکاران ستاد اربعین و موکب‌داران هست. 

رییس ستاد اربعین استان ایلام بیان داشت: با فراهم کردن سفری ایمن، راحت، ارزان و عزت‌مند برای زوار، پایانه شهید سلیمانی مرز مهران، گرانیگاه فرهنگی کشور هست و از اول صفر تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر از آن تردد کردند که از این میزان یک میلیون و ۵۴۴ هزار خروج داشتند و مابقی وارد کشور شدند.

وی اضافه کرد: حدود ۸۱ درصد زوار تاکنون برگشته‌اند و تلاش داریم تا پایان ماموریت، همه خدمات خود را به زوار عتبات عالیات ارایه دهیم.

استاندار ایلام با تاکید بر تکمیل همه زیرساخت‌های اربعین پس از این کنگره بزرگ و عظیم اربعین، گفت: هر ساله عملیات اجرایی اربعین پس از اربعین آغاز و تا اربعین سال بعد ادامه دارد. 

 «بهرام‌نیا» عنوان کرد: ۷۸ درصد زوار با وسایل نقلیه شخصی و ۲۲ درصد با ناوگان حمل و نقل عمومی به مهران آمدند.

وی عنوان کرد: در ۱۲ شهرستان استان با کمک ائمه‌جمعه شهرستان‌ها و فرمانداران مواکب ایجاد شده به زوار خدمات‌رسانی می‌کنند که این خدمات به برکت عزت نظام جمهوری اسلامی و همه شهدا و شهدای دولت هست.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید