رویکرد جبهه مقاومت برگرفته از دفاع مقدس است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ امام علی(ع) این شهر اظهار داشت: مبعوث شدن پیامبر اکرم (ص) در شرایطی رخ‌داد که نشانه‌های هدایت در زمان جاهلیت از یادها رفته بود و راه و روش دین و دینداری وجود نداشت و حضرت محمد(ص) مردم را به سوی کمال و رستگاری هدایت کردند.

وی با تاکید بر اینکه همه از هدایت پیامبر اکرم(ص) برخورداریم، بیان کرد: ایمان و رغبت به شرکت در مجالس دینی مصداق بارز این برخورداری هست.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: هشت سال دفاع جانانه، رشادت جانبازان، ایثارگران و شهدا بود که امروز امنیت را در کشور برقرار کرده هست.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: دفاع مقدس گنجینه‌ای هست که آحاد مردم به ویژه جوانان و نوجوانان باید از آن استفاده کنند.

وی با تاکید بر ضرورت درک آرمان‌های دفاع مقدس بیان کرد: حفظ و صیانت دفاع مقدس و انتقال معارف جبهه و شهادت به نسل جدید باید به عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: روحیه نیروهای مقاومت، حشد الشعبی و انصارالله برگرفته از دفاع مقدس هست.

وی با بیان اینکه مسوولان نظام باید روحیه جهادی را در خود تقویت کنند، اضافه کرد: مسوولان و دغدغه‌مندان زمان جنگ تحمیلی که اکنون جانباز، ایثارگر و شهدا هستند باید به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

امام جمعه سمنان بهره‌گیری از نیروهای جوان متعهد و با تخصص در دفاع مقدس را یکی از درس‌های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ایران با استفاده از نیروهای جوان توانست در جنگ تحمیلی سربلند بیرون آید.

وی افزود: در ۲۰۰ سال اخیر در هر جنگ، بخشی از ایران مورد تصرف، غارت و اشغال قرار گرفت، اما در جنگ تحمیلی یک وجب از خاک ایران تصرف نشد.

خطیب جمعه سمنان احساس عزت، استقلال و خودباوری ملی، انسجام و وحدت را از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و ابراز کرد: مسوولان در قبال این دستاوردها کوتاهی نکنند تا خون شهدا را پایمال نشود.

وی خاطرنشان کرد: موشک بالستیک یمن به نقطه هدف رژیم صهیونیستی با وجود موانع متعدد اصابت کرد و بر اثر پرتاب موشک ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از سربازان صهیونیستی به پناهگاه فرار کردند و این افتخاری برای جبهه مقاومت هست.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان‌ با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب بیان کرد: با توجه به کم تحرکی جامعه، توسعه ورزش‌های پرمدال مثل کشتی، ورزش‌های همگانی و توجه به معیشت و اشتغال ورزشکاران در دستور کار مسوولان استان قرار گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید