نماینده مجلس: دفاع مقدس از منظر امنیت ملی برای نسل جوان تبیین شود


ابوالفضل ظهره‌وند نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی دفاع‌پرس، با اشاره به لزوم حفظ یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و انتقال مفاهیم حماسی این واقعه بزرگ در تاریخ معاصر کشور به نسل جوان اظهار داشت: ما امروز قطعاً نیازمند این مهم هستیم که از منظر امنیت ملی به هفته دفاع مقدس بنگریم. زیرا هشت سال حماسه‌افرینی جوانان این مرز و بوم پشتوانه اصلی برای صیانت از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران هست.

دفاع مقدس از منظر امنیت ملی برای نسل جوان تبیین شود” src=”https://defapress.ir/files/fa/news/1403/6/31/2612043_277.jpg” alt=”نماینده مجلس: دفاع مقدس از منظر امنیت ملی برای نسل جوان تبیین شود” width=”600″ height=”400″>

ظهره‌وند با تاکید بر اینکه منشأ اصلی و مسیری که ما امروز با عنوان مقاومت طی می کنم دفاع مقدس هست، خاطرنشان کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید ویژه بر افزایش تولیدات فرهنگی و هنری با مضمون دفاع مقدس دارند به این دلیل هست که حافظه تاریخی جامعه کوتاه مدت هست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از نسل جوان امروز جامعه یا در آن زمان نبوده‌‌اند و یا تصویر دقیقی از دفاع مقدس در ذهن ندارند. بنابراین ما باید برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره دفاع مقدس به صورت مستمر تولیدات فرهنگی و هنری با مضمون دفاع مقدس داشته باشیم.

وی افزود: ما موظفیم که جنبه های مختلف دفاع مقدس را برای جامعه تبیین کنیم. تبیین حقایق دفاع مقدس سبب می‌شود ملت ایران بدانند که این واقعه غرورآفرین چه آثار بازدارنده‌ای برای کشور داشته هست. قطعاً دشمنان ما مولفه های قدرتی که در هشت سال دفاع مقدس ایجاد شده هست به عنوان مهم‌ترین محاسبات خود در قبال ایران در نظر می‌گیرند.

ظهره‌وند در پایان تصریح کرد: اگر تهدیدی از جنس آنچه که در دفاع مقدس رقم خورد مجدد کشور را به مخاطره بیندازد، قطعاً جوانان رشید این مرز و بوم با همان پایمردی وارد عرصه شده تا از کشور و نظام دفاع کنند.

انتهای پیام/371

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید