رزمندگان ما با بهره مندی از آموزه های مکتب عاشورا پا به میدان ایثار و جهاد گذاشتند


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل،سرتیپ پاسدار «سید علی تدین» فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه رزمی و فرهنگی بیت المقدس که در محل موزه دفاع مقدس استان اردبیل برگزار شد به تبیین علت و چگونگی آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: رزمندگان ما با بهره مندی از آموزه‌های مکتب عاشورا پا به میدان ایثار و جهاد گذاشته و با حماسه آفرینی‌های خود ضمن عزت افرینی برای ایران اسلامی اقتدار آفرینی کردند.

 
 فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) استان اردبیل به شاخصه‌های مهم دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: دفاع مقدس سرشار از ایثار و از خودگذشتگی جوانان برای کسب رضای الهی بود.
 
وی با بیان اینکه جوانان ما برای رسیدن به شهادت از یکدیگر سبقت می‌گرفتند خاطرنشان کرد:دعا و راز و نیاز با خداوند متعال مهمترین ابزار جوانان برای سبقت در استقبال از شهادت بود.
 
 سردار تدین با بیان اینکه جبهه سرشار از دوستی و محبت بود، گفت: ابداعات و نوآوری‌ها در خط مقدم جبهه و برای رسیدن به هدف از دیگر ویژگی‌های دفاع مقدس بود.
 
 وی به نبوغ فرماندهان دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: کار‌های خالق‌العاده بیشماری توسط جوانان و پیشکسوتان در دفاع مقدس انجام گرفت که در نوع خود کم نظیر بود.
 
فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) با بیان اینکه رزمندگان به ما عزت دادند گفت: امروز ما وظیفه داریم تا برای ترویج ایثار و شهادت میراث گرانقدر شهدای ایران اسلامی از آغاز فرایند تا کنون قدم‌های ارزشمندی برداشته شود و جوانان پیش رو با بهرمندی از تجربیات نسل‌های افتخارآفرین این مرز وبوم تداوم بخش راه شهدا برای عزت و اقتدار کشور باشند.
 
 وی در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات غرورآفرین بیت المقدس اشاره کرد و گفت: امسال در نمایشگاه رزمی فرهنگی عملیات بیت المقدس درصدد هستیم ضمن بازسازی این عملیات بزرگ و غرورآفرین با انتقال تجربیات گرانقیمت ان دوران ماندگار در برهه فعلی که جنگ نرم و ترکیبی هست ایفای نقش کنیم.
 
 سردار تدین به تشریح عملیات بیت المقدس پرداخت و گفت: این عملیات بزرگ که در ۱۰ اردیبهشت سال ۶۱ آغاز شد و ۲۴ روز به طول انجامید خرمشهر ازاد و پاکسازی شد.
 
فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) تلفات دشمن در عملیات بیت المقدس را یاداور شد و گفت: در این عملیات علاوه بر اینکه بیش از ۱۶ هزار نفر از نیرو‌های بعثی کشته شدند بیش از ۱۹ هزار عراقی به اسارت رزمندگان اسلام درآمدند. ۵۳ هلیکوپتر دشمن به همراه ۵۰۰ دستگاه تانک و ۵۰ خودروی زرهی و ۶۰ اراده توپ منهدم شدند.
 
وی گفت:مهمترین ویژگی عملیات بیت المقدس این بود که جوانان وطن از همان نقطه‌ای که دشمنان بعثی وارد خرمشهر شده و آن را به اشغال خود درآوردند حمله کرده و خونین شهر را ازاد کردند کاری که بیش از این دشمنان حتی فکر این این نبوغ و کارخارق العاده را به اذهان خود نمی‌دادند.
 
 فرمانده تیپ ۳۷ حضرت عباس (ع) در پایان سخنان خود به تشریح برنامه‌های نمایشگاه رزمی فرهنگی بیت المقدس پرداخت و گفت: این نمایشگاه با ۷۰ غرفه فرهنگی شامل تبیین دستاورد‌ها و عملکرد‌های دستگاه‌های اجرایی طی یک سال گذشته، غرفه‌های اسوه ویژه عملکرد‌های پایگاه‌های مقاومت در بسیج محلات، غرفه ورزش و جوانان، روایتگری و خاطره گویی از جمله بخش‌های متنوع نمایشگاه فرهنگی و رزمی عملیات بیت المقدس هست.
 
 وی افزود: برنامه قایق سواری به همت یگان دریایی لشکر ۳۱ عاشورا، بازسازی عملیات بیت المقدس، و نمایش ادوات و تجهیزات نظامی از جمله برنامه‌های این نمایشگاه هست.
 
 سردار تدین از عموم هموطنان دعوت کرد تا همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۲۱ شب با حضور در موزه دفاع مقدس ضمن بازدید از نمایشگاه هفته دفاع مقدس با ایثار و فداکاری فرزندان این مرز و بوم بیشتر آشنا شده و در صیانت از خون شهدا در برقراری امنیت و آرامش کنونی بیش از پیش بکوشند.
 
انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید