فضاسازی فرهنگ شهادت باید با ایده‌های نو جذاب سازی شود

فضاسازی فرهنگ شهادت باید با ایده‌های نو جذاب سازی شود


«محمد طیب صحرایی» استاندار کرمانشاه امروز در دومین جلسه ستاد ایثار و شهادت استان کرمانشاه که همزمان مقارن با هفته دفاع مقدس و برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا یک نیاز و الزام جامعه امروز هست که نیازمند برنامه و برنامه‌ریزی مسنجم هست که در همین راستا برنامه‌ها و همایش‌های حوزه فرهنگ شهادت باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که نیازها و سلایق گوناگون جامعه ایثارگران و خانواده‌های شهدا را برآورده کند.

وی با تاکید بر نیاز استان بر گرامیداشت یاد شهدا و درخواست خانواده معظم شهدا بر نصب پلاک و نصب تصاویر شهدا، افزود: در همین راستا شهرداری باید با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به این اقدام وارد عمل شوند و نصب تصاویر شهدا در مناطق مختلف شهر کرمانشاه را آغاز کنند و با مجموع این اقدامات و حتی ارتباط حضوری و چهره به چهره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: انجام کارهای عمیق فرهنگی در حوزه محلات، مدارس و دانشگاه و حوزه‌های علمیه در کنار انجام کارهای خلاقانه باید مورد توجه باشد و مجموعه اقدامات می‌تواند فضای شهر کرمانشاه را به سمت تعالی و معنویت ببرد.

صحرایی تاکید داشت: فضاسازی فرهنگی در زمینه ایثار و شهادت در استان کرمانشاه نیازمند جذاب سازی و واقعی سازی مجدد دارد که بر همین اساس به عنوان یکی مصوبات این جلسه می‌توان به فعالیت دبیرخانه به صورت‌های مختلف در فضای دانشجویی و فرهنگیان برای جمع آوری ایده مجدد در خصوص نحوه برگزاری مراسم با این عنوان که اگر بخواهیم در شهر کرمانشاه گرامیداشت جذاب‌تری برگزار کنیم باید چه کار کنیم؟ که با طرح این سوال جمع آوری ایده‌های جذاب و جدید فضای مطلوبی در شهر کرمانشاه می‌توان ایجاد کرد.

وی همچنین به برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه به عنوان یکی از برنامه‌های مهم فرهنگی استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این کنگره را نباید برنامه‌ای ۲ روزه دید بلکه برای استان باید اثرات ماندگاری داشته باشد و بعد از اتمام این مراسم باید باید از این موقعیت برای فضای فکری و فرهنگی استفاده شود و اگر نیازمند تغییر داشت رویکردها را برای یاد و خاطره شهدا بازبینی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید