اجر صبر شما کمتر از جهاد نیست

اجر صبر شما کمتر از جهاد نیست


گروه استان‌های دفاع‌پرس- «سید مهدی امیری» فعال رسانه‌ای؛ رزق امروز ما امروز گفتگو با «پریزاد فرتوت» همسر شهید «محمد انصافی» شد. ایشان خود را متولد مشهد با پدر و مادری از چناران معرفی می‌کنند که از شهید والامقام صاحب یک فرزند دختر و پنج فرزند پسر شدند.

همسر شهید انصافی اظهار داشت: شهید محمد انصافی نوه عمه من بود که در سفری که به مشهد داشت، من را از پدرم خواستگاری کرد و با اینکه من ۱۷ سالم بود و از ایشان یک سال هم بزرگ‌تر بودم، پدرم موافقت کرد و ما عقد کردیم. شهید بسیار مردم‌دار بود و پس از ازدواج به مشهد آمد و شغل سیم‌کشی ساختمان را پیشه گرفت.

وی ادامه داد: محمد چه در منزل و چه در بیرون از منزل بسیار مسئولیت‌پذیر بود و از کمک به دیگران دریغی نداشت، از نظر اعتقادی بسیار معتقد بود و نماز و روزه‌اش ترک نمی‌شد، او همیشه به مسجد الرضا خیابان طبرسی می‌رفت و چند باری هم به دیدن حضرت آقا رفت.

همسر شهید انصافی تصریح کرد: شهید ۱۱ ماه بود که به جبهه می‌رفت و هر زمان که از او سوال می‌کردم چرا می‌روی؟ می‌گفت امام خمینی (ره) به یاری ما نیاز دارد، روزی بسیار نگران بودم و به او گفتم ما شش فرزند داریم و اگر برای تو اتفاقی بیافتد، من چگونه این بچه‌ها را بزرگ کنم که او به من گفت: تو باید مثل حضرت زینب (س) باشی، ایشان سختی‌های زیادی را متحمل شدند و در ثواب شهادت اباعبدالله (ع) شریک شدند، صبوری کن و به آن حضرت متوسل بشو و شک نکن کار تو کمتر از جهاد نیست.

این همسر شهید در پایان خاطرنشان کرد: شهید از ارتش به جبهه اعزام شد و پس از ۱۱ ماه که به جبهه رفت و آمد داشت در آخرین اعزام به خاطر اصرارم که او را منصرف کنم گفت در این همه روز‌ها بسیار ترکش و گلوله از بیخ گوشم رد شده هست و برایم اتفاقی نیافتاده، این دفعه هم جان سالم بدر می‌برم و خندید و رفت، اما شهید شد و برنگشت، او در شلمچه ۲۶ نفر را فرماندهی می‌کرد و در عملیات کربلای پنج به خاطر اصابت ترکش به پشت سر به شهادت رسید و پیکرش بعد از تشییع در بهشت رضا (ع) مشهد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید