ماجرای لقب «خامنه‌ای کوچک» به شهید «سید حسن نصرالله»+ عکس

ماجرای لقب «خامنه‌ای کوچک» به شهید «سید حسن نصرالله»+ عکس


گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: شهید «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، عکسی را با جمعی از رزمندگان دفاع مقدس که به لبنان رفته بودند، گرفته هست که این‌روزها پس از شهادت سید مقاومت، این عکس در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌شود؛ اما ماجرای این عکس چیست؟

از سمت راست: «یوسف عنایتی»، شهید «سید حسن نصرالله»، «حمید داودآبادی»، شهید «یوسف علمداری»

«حمید داودآبادی» نویسنده دفاع مقدس، یکی از افراد حاضر در این عکس هست که ماجرای عکس را چنین روایت کرده هست: «سال ۱۳۶۲ که حزب‌الله هنوز تشکیل نشده بود، به لبنان رفته بودم که «سیدعباس موسوی» و «سیدحسن نصرالله» نیز در بعلبک حضور داشتند. نماز‌های جماعت ظهر و به‌ویژه نمازجمعه را در مسجد امام علی (ع) بعلبک سیدحسن نصرالله اقامه می‌کرد و همان زمان بود که من جذب سید حسن شدم.

سید حسن نصرالله، ملاحت قشنگی داشت و همان‌زمان بچه‌های حزب‌الله به یک اسم می‌شناختنش و به او می‌گفتند: «خامنه‌ای کوچک». همه ایشان را به آقا منصوب می‌کردند و البته زمانی هم که با ایشان هم‌صحبت می‌شدیم، حس می‌کردیم که واقعا حضرت آقا دارند با ما صحبت می‌کنند. شب‌ها به‌همراه پسرشان شهید هادی می‌آمدند بعلبک و کلاس تاریخ مقاومت لبنان را برای ما برگزار می‌کرد و با اینکه سیدعباس را هم دوست داشتم؛ اما سیدحسن چیز دیگری برای من بود».

انتهای پیام/ 113

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید