آنچه در جلسه غیرعلنی مجلس گذشت

آنچه در جلسه غیرعلنی مجلس گذشت



رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره جلسه غیرعلنی مجلس پرداخت و گفت که در این جلسه گزارشی درباره سفر به لبنان و سوریه به نمایندگان داده است.

به گزارش مجاهدت از مشرق، عباس گلرو اظهار کرد: در جلسه غیرعلنی امروز گزارشی درباره سفرم به همراه آقای عراقچی وزیر خارجه و آقای نبویان نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به لبنان و سوریه ارائه کردم و وضعیت میدانی تحولات سیاسی در این دو کشور تشریح شد.

وی توضیح داد: در سفر به لبنان آقای عراقچی دیدارهایی با مقامات لبنانی یعنی میقاتی نخست وزیر لبنان و نبیه بری رئیس مجلس لبنان و تعدادی از نمایندگان مجلس این کشور انجام داد.

نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران لبنان با بیان این‌که تعداد زیادی در داخل و خارج لبنان آواره شده‌اند، گفت: تلاش شد که مواد غذایی و کمک‌های انسانی و دارویی به دست آوارگان و آسیب‌دیدگان لبنانی برسد که جا دارد به دلیل اقدامات هلال‌احمر در این چند روز تشکر کنیم. همزمان با پرواز ما کمک‌هایی ارسال شد امروز هم پروازی به سوریه رفته و کمک‌هایی برده شده است. در این زمینه مدیریت فضای جنگی، انسان دوستانه، میدانی و سیاسی خوب بوده است.

گلرو همچنین گفت: حزب‌الله علی‌رغم صدمات وارد شده در شرایط خوب قوی و مستحکم است. اکنون پیگیری طرح سیاسی برای آتش بس مهم است.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به دیدار هیات ایرانی با بشار اسد گفت که در این دیدار مذاکراتی صورت گرفت و مسائل کلی و تحولات منطقه مشخصا غزه و لبنان مطرح شد.

همچنین در جلسه غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی دو سامانه جدید قانون‌یار و چشم‌انداز اقتصادی برای نمایندگان تشریح شد که بنابر اعلام علیرضا سلیمی سخنگوی هیات رئیسه مجلس این دو سامانه توسط مجلس شورای اسلامی و با هدف کمک به ارتقاء کیفی قانون‌گذاری در کشور طراحی شده است.

منبع: ایسنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید