پیروزی استقلال مقتدرانه نبود/همین که برنده شدیم جای شکرش باقی است

پیروزی استقلال مقتدرانه نبود/همین که برنده شدیم جای شکرش باقی است



کاپیتان اسبق استقلال گفت: این پیروزی در چنین شرایطی خیلی برای ما خوب بود اما ما باید روی کارهای ترکیبی به گل برسیم نه اینکه منتظر اشتباه فردی مدافع بمانیم که شاید مدافع تیم بعدی چنین اشتباهی نکند.

سرویس ورزش مشرقشاهین بیانی کاپیتان اسبق تیم استقلال در گفتگو با مشرق، درباره دیدار استقلال مقابل تیم هوادار و برد دو بر یک این تیم مقابل تیم قعرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر و خطای پنالتی که در پایان بازی نصیب تیم هوادار شد اظهاراتی را مطرح کرد.

مصاف اول تیم استقلال با سرمربیگری سهراب بختیاری‌زاده را چطور دیدید؟

به نظرم برای اولین بازی بد نبود. به هر حال ما می‌دانیم که این مربی فرصت کمی برای آشنایی با بچه‌های تیم و شرایط استقلال را داشت. همین که برنده شدیم جای شکرش باقی است. اما باید بگویم که این پیروزی نباید ما را فریب بدهد که مشکلات فنی استقلال تمام شده است. چون این تیم هنوز به لحاظ ساختار تیمی و هماهنگی کلی دچار مشکل است.

چرا این حرف را می‌زنید؟

کاملا واضح بود که استقلال در این دیدار آنطور که باید و شاید سوار بر توپ میدان نبود آن هم مقابل یک تیم ته جدولی که تا به حال گلی به ثمر نرسانده بود و در نهایت توانست مقابل استقلال اولین گل این فصلش را بزند. نمی‌دانم چه بر سر این تیم آمده در واقع می‌خواهم بگویم حال استقلال خوب نیست. به نظر می‌رسد استقلال مریض است و این بیماری باید هرچه زودتر علاج بشود. در غیر این صورت ما مقابل تیم‌های گردن کلفتی مثل تراکتور یا سپاهان به مشکل بزرگی برمی‌خوریم.

مشکل اصلی تیم را در چه بخشی از ترکیب تیم می‌بینید؟

ما در خط هافبک نقص داریم و نمی‌توانیم بازی را در اختیار بگیریم. تیمی که نتواند کمربند میانی میدان را در دست داشته باشد بازی را باخته یا اصطلاحا نمی‌تواند برنامه‌هایش را در زمین پیاده کند. در این دیدار ما جلوی تیمی بازی می‌کردیم که در هر مسابقه‌ای نتوانسته بود گل بزند و شرایط خوبی نداشت اما ما آمدیم و در حالی که می‌توانستیم هوادار را با چند گل از پیش رو برداریم به این تیم فرصت می‌دادیم که در زمین استقلال به ما حمله کند. البته باز هم می‌گویم که ما به این برد نیاز داشتیم چون چند هفته‌ای بود که تیم در بحران و شرایط بدی قرار گرفته بود.

پیروزی استقلال مقتدرانه نبود/همین که برنده شدیم جای شکرش باقی است

عملکرد خط دفاع را چطور دیدید؟

متاسفانه وضعیت دفاعی تیم استقلال هنوز به آن شکلی که باید باشد نیست. فکر می‌کنم نیاز است تا در تعطیلات پیش رو دو یا سه بازی تدارکاتی انجام بدهیم تا به این بچه‌ها کنار هم بیشتر بازی کنند و بتوانند خودشان را در ترکیب تیم جا بیندازند. در این بازی مرادمند بعد از مدت‌ها دوری از ترکیب به جمع هم تیمی‌هایش برگشته بود و این باعث شد تا بار دیگر کمی ناهماهنگی بین نفرات به وجود بیاید. در صحنه پنالتی هم مرادمند با حسینی هماهنگ نبود وگرنه آن اتفاق نمی‌افتاد.

چرا استقلال در بازی‌های اخیر اینقدر پنالتی می‌دهد؟

همانطور که گفتم تیم به لحاظ روحی روانی شرایط خوبی نداشت و طبعاً ادامه روند بازی‌های گذشته در دیدار این هفته هم نمود پیدا کرد. وقتی ما نمی‌توانیم آنطور که باید و شاید خودمان را در زمین تثبیت کنیم و نتیجه بگیریم اعصاب بازیکن به هم می‌ریزد و وقتی بازیکن شرایط روحی روانی خوب و مطلوبی نداشته باشد طبیعتاً پنالتی هم می‌دهد.

پیروزی استقلال مقتدرانه نبود/همین که برنده شدیم جای شکرش باقی است

چرا این اتفاق دائم برای بازیکنان با تجربه استقلال رخ می‌دهد؟

معمولا فشار در چنین شرایطی بیشتر روی بازیکنان با تجربه است تا کم تجربه. بازیکن جوان و کم تجربه می‌داند که هوادار از او توقعی ندارد اما بازیکنان با تجربه‌ای مثل روزبه چشمی یا حسین حسینی که می‌دانند بار سنگین مسئولیت نتایج تیم روی دوش آنهاست و هواداران از این نفرات توقع بیشتری دارند در شرایط حساس بازی تحت فشار قرار می‌گیرند و گاهاً از این قبیل اشتباهات می‌کنند.

اما قبول دارید که تعداد این اشتباهات زیاد شده است؟

بله صد در صد قبول دارم. نه تنها زیاد شده بلکه بیش از حد شده است. ما الان در هر بازی که انجام می‌دهیم یک خطای پنالتی هم می‌دهیم که این باعث می‌شود تیم به لحاظ شرایط گل نخوردن در وضعیت بدی قرار بگیرد. داشتیم فکر می‌کردیم که استقلال بازی را با دروازه بسته و بدون گل خورده به پایان می‌رساند اما متاسفانه دیدیم که اینگونه نشد. البته این گل خوردن ها هم برای حسینی بد است هم برای استقلال که به تفاضل گل نیاز دارد. الان ما باید در جدول نه تنها به دنبال کسب امتیاز باشیم بلکه باید تفاضل گل مان را هم بالا ببریم چون ممکن است در هفته‌های پایانی لیگ برتر امتیازات مساوی شوند و آن وقت است که تفاضل گل ارزش خودش را مشخص می‌کند.

پیروزی استقلال مقتدرانه نبود/همین که برنده شدیم جای شکرش باقی است

به نظر شما این پیروزی برای سهراب بختیاری تا چه اندازه اهمیت داشت؟

این مربی جوان در اولین هفته‌ای که سرمربیگری تیم بزرگ استقلال را در دست گرفت توانست یک پیروزی ارزشمند بیاورد که این می‌تواند روحیه او را بالا ببرد و خیلی برایش خوب است. واقعاً من از صمیم قلب از خدا می‌خواستم که این اتفاق بیفتد چون هم بچه‌های تیم به این برد نیاز داشتند هم هواداران و از همه بیشتر خود سهراب بختیاری‌زاده. او باید خودش را باور می‌کرد که می‌تواند با استقلال برنده شود البته تیم هوادار هم انصافاً آمده بود که نبازد و خوب هم دفاع می‌کرد اما ما بازیکنان با تجربه‌ای داشتیم که در نهایت برنده شدیم. ولی اینگونه پیروزی‌ها برای استقلال مقتدرانه نیست.

پیروزی استقلال مقتدرانه نبود/همین که برنده شدیم جای شکرش باقی است

از چه نظر می‌گویید مقتدرانه نیست؟

ما نباید روی اشتباه خط دفاع حریف در دفع توپ به گل برسیم بلکه خودمان باید اینقدر توانایی داشته باشیم که با دستورات تاکتیکی و کارهای تکنیکی خود ما را به دروازه حریف برسانیم و گل بزنیم. باز هم می‌گویم این پیروزی در چنین شرایطی خیلی برای ما خوب بود اما ما باید روی کارهای ترکیبی به گل برسیم نه اینکه منتظر اشتباه فردی مدافع بمانیم که شاید مدافع تیم بعدی چنین اشتباهی نکند.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید