توده ۶ کیلویی از بیمار بابلی خارج شد

توده ۶ کیلویی از بیمار بابلی خارج شد



عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: با خارج کردن توده ۶ کیلویی از خانم میانسال بابلی سرطان روده بزرگ تشخیص داده شد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، حامد سلامت‌فر متخصص جراحی و فوق تخصص جراحی قفسه سینه دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه بیمار خانم میانسال با علائم گوارشی سه ماه قبل به پزشک مراجعه کرد، اظهار داشت: در بررسی‌های انجام شده توده کولون سیگموید در بخش انتهایی روده بزرگ در کولونوسکوپی سرطان روده بزرگ تشخیص داده شد که با عمل جراحی توده 6 کیلویی از بیمار بابلی خارج شد.

وی بررسی‌های تکمیلی نشان داد سلول‌های سرطانی به کبد و توده بزرگ در تخمدان چپ نیز گسترش یافت، بیان کرد: توده بزرگ به اندازه 15 سانتی‌متر با وزن 6 کیلو در تخمدان سمت چپ به‌ طور کامل برداشته شد و تومور در ناحیه روده بزرگ هم جراحی شد.

آدنوکارسینوم کولون شایع‌ترین نوع سرطان روده بزرگ

‌علیرضا فرزانه متخصص جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز گفت: ادنوکارسینوم کولون شایع‌ترین نوع سرطان روده بزرگ است که به دلیل ترکیبی از عوامل محیطی و ژنتیکی ایجاد می‌شود و مصرف بیش از حد گوشت‌های فرآوری شده، گوشت قرمز و الکل از عوامل خطر ثابت شده این بیماری هستند.

وی‌ ادامه داد: افرادی که چربی اضافی بدن دارند در معرض افزایش خطر ابتلا به این نوع سرطان هستند.علائم آدنوکارسینوم به محل تومور در روده بزرگ بستگی دارد و تومورهای روده بزرگ می‌توانند باعث تغییر در عادات روده شوند.

درد شکم، مدفوع خونی و نفخ از علائم این سرطان بوده و تومورهای روده بزرگ راست ممکن است تا زمانی که تومور خیلی بزرگ نشده یا به سایر قسمت‌های بدن گسترش پیدا کند، هیچ علامتی ایجاد نکند.

منبع: تسنیم

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید