سرمایه‌گذاران بزرگ دیگر در اراضی اشغالی مِلک نمی‌خرند

سرمایه‌گذاران بزرگ دیگر در اراضی اشغالی مِلک نمی‌خرند



بی ثبات اوضاع اقتصادی در اراضی اشغالی در سایه تداوم جنگ و ناامنی در این منطقه باعث کاهش خرید ملک در فلسطین اشغالی توسط سرمایه گذاران بزرگ شده است.

به گزارش مجاهدت از مشرق، روزنامه اقتصادی رژیم صهیونیستی با نام گلوبس در گزارشی تاکید کرد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته از سوی وزارت امور دارایی طی ماه اوت سرمایه گذارانی که تعداد زیادی ملک خریداری کرده بودند سرمایه‌های خود را از این بخش خارج کرده‌اند.

یک کارشناس اقتصادی در گفت و گو با این روزنامه تاکید کرد: طی ماه اوت شاهد کاهش خرید ملک به میزان ۱۶ درصد در مقایسه با ماه‌های گذشته بودیم. طی سال گذشته هزار و ۲۰۰ واحد خریداری شده اما سال ۲۰۲۱ شاهد خرید ۲ برابری این میزان از سوی سرمایه گذاران بودیم.

در این گزارش آمده است: به دلیل بی ثبات اقتصاد اسرائیل سرمایه گذاران بزرگ به دنبال سرمایه گذاری در بخش‌های دیگر هستند. آنها از تبعات سنگین جنگ به بخش اقتصاد و افزایش نرخ اجازه‌ها سخن می‌گویند.

گلوبس پیشتر اذعان کرده بود که تجاوز این رژیم به تعدادی از روستاهای جنوب لبنان تنها طی یک روز ۱۲۰ میلیون دلار خرج روی دست تل آویو گذاشته است.

در ادامه این گزارش به نقل از مسئولان صهیونیست آمده است که به پرواز درآوردن جنگنده‌ها به مدت شش ساعت ۱۸ میلیون دلار هزینه دارد. استفاده از پهپادها به مدت ۱۲ ساعت نیز بیش از یک میلیون دلار هزینه به دنبال دارد.

لازم به ذکر است، مسئولان رژیم صهیونیستی بارها نسبت به کسری بودجه این رژیم به دلیل هزینه‌های سنگین حملات تل آویو علیه نوار غزه از مهر سال گذشته تاکنون و همچنین حملات علیه روستاهای جنوبی لبنان اعتراض کرده‌اند.

منبع: مهر

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید