ابعاد اجتماعی شهید یوسفی هنوز مغفول مانده است/ شهدا فداییان اسلام و انقلاب هستند

شخصیت برادرم در بُعد اجتماعی هنوز به تصویر کشیده نشده هست/ آثاری که مرتبط با شهدا وجود دارند باید گردآوری و حفظ شوند


به گزارش مجاهدت از خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، کتاب «پاییز آمد» خاطرات «فخرالسادات موسوی» همسر شهید «احمد یوسفی» هست که به قلم «گلستان جعفریان» توسط انتشارات «سوره مهر» منتشر شده هست. قرار هست متن تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این کتاب ۲۹ مهر منتشر شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین یوسفی» برادر کوچکتر شهید «احمد یوسفی» در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ دفاع‌پرس، اظهار داشت: برادرم پیش از پیروزی انقلاب در حوادث انقلاب فعال بود و با شرکت در تظاهرات و پخش اعلامیه، در مسیر پیروزی انقلاب فعالیت می‌کرد و گاهی اوقات هم تا دیروقت در مساجد فعالیت انقلابی می‌کرد.

وی افزود: برادرم پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مورد انقلاب احساس وظیفه کرد و به‌دستور امام (ره) وارد سپاه پاسداران زنجان شد. وی جزء نخستین اعضا و فرماندهان سپاه زنجان بود و به سایر اعضا که کم‌کم جذب می‌شدند آموزش نظامی می‌داد.

برادر شهید یوسفی گفت: زمانی که به‌وسیله دموکرات‌ها در پاوه و کردستان ناآرامی بود، برادرم به پاوه رفت.

یوسفی افزود: شهادتِ برادرم، آرزوی خودش بود. آخرین باری که با هم به مشهد رفته بودیم و من ۱۳-۱۴ سال داشتم، کنار ضریح امام رضا (علیه‌السلام) داشتیم زیارت‌نامه می‌خواندیم و پسر کوچکش هم در آغوشش بود. من متوجه شدم که برادرم رو به ضریح امام رضا (علیه‌السلام) گفت: «اللهم ارزقنا توفیقَ الشهادةِ فی سبیلک»؛ من آن موقع از شنیدن آن، ناراحت شدم و با خودم فکر کردم که کسی که اینجا دعا کند و خدا بخواهد، حتماً تحقق پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به زمان شهادت برادرش گفت: یکی-دو هفته پس از زمانی که ما از مشهد برگشتیم، برادرم که برای سر زدن به نیرو‌های زنجانی به کوه‌های «لاری» کردستان عراق رفته بود، به‌صورت ناگهانی به شهادت رسید.

برادر شهید یوسفی با اشاره به ویژگی‌های برادرش ادامه داد: برادرم یک فرد استثنایی بود؛ به‌طوری که در میان تمام اعضای خانواده و فامیل، او را بیشتر از همه دوست داشتیم. تمام خصوصیات او، عالی بود. دلسوز دیگران بود و اگر کسی از او کمک می‌خواست، دریغ نمی‌کرد. بینش و بصیرت خیلی عمیق سیاسی و دینی داشت، اهل مطالعه بود و زمان خود را بیهوده تلف نمی‌کرد. مجلات انقلابی، کتاب‌های دینی و تفسیر قرآن می‌خواند و کتاب‌هایی که در مورد مسائل دینی و سیاسی روز بودند را مطالعه و آن را به بقیه هم توصیه می‌کرد.

وی افزود: برادرم روحیه خاصی داشت و اجتماعی بود. خوش‌رو و خوش‌خنده و در عین حال که خنده‌رو و اجتماعی بود، ابهت عجیبی داشت.

یوسفی در مورد کتاب «پاییز آمد» گفت: کتاب «پاییز آمد» بیشتر، شخصیت شهید یوسفی را در داخل خانه به تصویر کشیده و شخصیت اصلی که برادرم در بُعد اجتماعی داشت، هنوز مغفول مانده و کسی در مورد آن چیزی ننوشته هست.

برادر شهید یوسفی افزود: کل افراد سپاه زنجان و مسئولین شهر در آن زمان، برادرم را می‌شناختند و خاطراتی عالی از او دارند و وقتی که برای ما تعریف می‌کنند، از شنیدنشان تعجب می‌کنیم، اما کسی اینها را گردآوری نکرده هست.

وی در پاسخ به این پرسش که چه احساسی از تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتابی که در مورد زندگی برادر اوست، دارد، گفت: اینگونه نیست که چون شهید یوسفی برادر من هست، از این قضیه خوشحال باشم؛ بلکه من از آن جهت خوشحالم که سبک زندگی شهدا در مسیر حفظ اسلام و انقلاب هست و آنها فدائیان اسلام و انقلاب هستند. باید آثاری که مرتبط با همه شهداست  و هرکه در مسیر اسلام و انقلاب زحمت کشیده هست، جمع‌آوری و حفظ شوند.

انتهای پیام/ 118

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید