اولین واکنش حماس به ادعای شهادت «سنوار»

اولین واکنش حماس به ادعای شهادت «یحیی سنوار»


به گزارش مجاهدت از گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، خبرگزاری‌ها با استناد به گفت‌وگوی «باسم نعیم» از مقامات ارشد حماس، خبرهای متناقضی درباره تأیید شهادت «یحیی سنوار» رهبر سیاسی و نظامی حماس از طرف این گروه منتشر کردند.

برخی مانند شبکه الجزیره به استناد به گفت‌وگوی باسم نعیم با «خبرگزاری فرانسه» می‌گویند باسم نعیم شهادت سنوار را تأیید نکرده هست.

اما وب‌سایت شبکه «سی‌ان‌ان» مدعی هست که این مقام ارشد حماس در بیانیه اول به شهادت سنوار اشاره کرده، ولی در بیانیه دوم اسم سنوار پاک شده هست.

شبکه الجزیره در گزارشی نوشت که «یکی از مقامات ارشد حماس می گوید که گروه فلسطینی را نمی توان با کشتن رهبرانش از بین برد، اما از تأیید مرگ یحیی سنوار، رئیس آن، خودداری کرد.»

به نوشته الجزیره «باسم نعیم» از اعضای ارشد دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: حماس یک جنبش آزادی‌بخش هست که توسط افرادی به دنبال آزادی و عزت رهبری می‌شود و این را نمی‌توان حذف کرد.

باسم نعیم «در بیانیه‌ای فهرستی از چندین تن از رهبران حماس را که در گذشته کشته شده‌اند، ذکر کرد و گفت که مرگ آن‌ها محبوبیت این گروه را افزایش داده هست.»

نعیم در ادامه این گفت‌وگو تأکید کرد که «به نظر می رسد اسرائیل معتقد هست که کشتن رهبران ما به معنای پایان جنبش ما و مبارزه مردم فلسطین هست. حماس هر بار قوی‌تر و محبوب‌تر می‌شد و این رهبران نمادی برای نسل‌های آینده برای ادامه سفر به سوی فلسطین آزاد شدند.»

اما وب‌سایت شبکه سی‌ان‌ان با اشاره به بیانیه‌ای از طرف «باسم نعیم» مدعی شد که «باسم نعیم، یکی از مقامات ارشد حماس، مرگ یحیی سنوار، رهبر حماس را در روز جمعه تایید کرد؛ اما تاکید کرد که این گروه در نهایت پیروز خواهد شد. حماس با هر ترور رهبران قبلی قوی تر و محبوب تر می‌شود.»

به نوشته سی‌ان‌ان «در این بیانیه که نامی از سنوار ذکر نشده، آمده هست که از دست دادن افراد محبوب، به ویژه رهبران خارق‌العاده‌ای مانند رهبران ما، دردناک و ناراحت‌کننده هست.»

سی‌ان‌ان مدعی هست که «باسم نعیم پیش از این بیانیه، بیانیه ای تقریباً مشابه با نام سنوار صادر کرده بود، اما اندکی بعد آن را پس گرفت و در بیانیه دوم، نام سنوار حذف شده هست.»

سی‌ان‌ان اشاره نکرده که بیانیه باسم نعیم در کجا منتشر شده و آیا این بیانیه را برای سی‌ان‌ان فرستاده یا در جای دیگر منتشر شده هست.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز (پنج‌شنبه) با تکرار ادعای ارتش این رژیم درباره ترور یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس، آن را تایید کرد.

نتانیاهو مدعی شد: سنوار حذف شد، اما ماموریت ما تمام نشده هست و باید اسیران را برگردانیم. کار تمام نشده هست!

وی در ادامه خطاب به حماس مدعی شد : ربوده‌شدگان را آزاد کنید و ما اجازه می‌دهیم زنده بمانید. حماس دیگر در غزه حکمرانی نخواهد کرد. خاورمیانه حالا فرصت متوقف کردن محور شرارت و ایجاد صلح و سعادت را دارد. برای همه روشن شده که چرا هنوز جنگ متوقف نشده هست. تا آزادی اسیران با تمام قدرت ادامه خواهیم داد.

ارتش رژیم صهیونیستی دقایقی پیش به طور رسمی مدعی ترور یحیی سنوار در عملیاتی در روز چهارشنبه در جنوب نوار غزه شد.

ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌تر مدعی شد که در حال بررسی احتمال کشته شدن (شهادت) یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس در عملیاتی در نوار غزه هست.

پلیس رژیم صهیونیستی و شاباک، سازمان اطلاعات داخلی این رژیم و سخنگوی ارتش هم در بیانیه‌ای مشترک اعلام کرده بودند که آزمایشاتی برای تشخیص هویت سنوار انجام شده و در صورتی که تایید شود که او ترور شده، رسماً آن را اعلام خواهند کرد.

حماس درباره این ادعای رژیم صهیونیستی واکنشی نشان نداده هست. پس از ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی فقید حماس در تهران، سنوار به عنوان جانشین وی معرفی شد. ارتش رژیم صهیونیستی پیش‌تر نیز مدعی ترور سنوار شده بود و هر بار صحت آن تکذیب شد.

انتهای پیام/381

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید