ترامپ: با بازگشت من آرامش به خاورمیانه باز خواهد گشت

ترامپ: با بازگشت من آرامش به خاورمیانه باز خواهد گشت



دونالد ترامپ در اظهاراتی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل تشدید تنش‌ها در خاورمیانه اوضاع بسیار وخیم شده است، مدعی شد: با بازگشت من به کاخ سفید آرامش به این منطقه باز خواهد گشت.

به گزارش مجاهدت از مشرق، ترامپ در مصاحبه اختصاصی با شبکه العربیه عربستان سعودی دولت جو بایدن و کامالا هریس رقیب خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا را به دلیل شکست آنها در جلوگیری از درگیری‌های خونین در اوکراین و خاورمیانه به شدت مورد انتقاد قرار داد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا با بیان این ادعا که اگر او رئیس‌جمهور می‌شد، درگیری بین روسیه و اوکراین نیز آغاز نمی‌شد، گفت: ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) اصلا برای بایدن و هریس معاون او احترامی قائل نیست.

ترامپ همچنین با بیان این ادعا که اگر او رئیس جمهور آمریکا بود، جنگ غزه و لبنان نیز آغاز نمی‌شد، مدعی شد: در حال حاضر به دلیل تشدید تنش‌ها در خاورمیانه اوضاع بسیار وخیم شده است اما با بازگشت من به کاخ سفید آرامش به این منطقه باز خواهد گشت.

نامزد آتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه به عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه اشاره و ادعا کرد: حملات حوثی‌ها (انصارالله) در دریای سرخ بسیار بد است و باید از هدف قرار دادن کشتی‌ها جلوگیری کنیم.

وی همچنین با بیان این ادعا که من در دوران ریاست جمهوری‌ خود گروه تروریستی داعش را نابود کردم، گفت: اگر با تروریسم مقابله نکنیم داعش باز خواهد گشت.

ترامپ همچنین با اشاره به شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، با بیان اینکه این جنگ ویرانی‌های زیادی در خاورمیانه برجای گذاشته است، مدعی شد: هیچکس نمی‌خواهد شاهد کشتار در خاورمیانه باشد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این مصاحبه‌ درباره مردم ایران نیز، گفت: برای کشور و مردم ایران احترام ویژه‌ای قائل هستم و ایرانیان مردمانی خوب و باهوش هستند.

وی همچنین روابط آمریکا و عربستان سعودی را در دوره کنونی خوب توصیف و خاطرنشان کرد: این روابط در دوران ریاست جمهوری من فوق‌العاده بود و به تمام معنا روابطی عالی محسوب می‌شد.

ترامپ گفت: پس از بازگشت به کاخ سفید با محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) و دیگر مقام‌های این کشور برای بازگرداندن صلح به منطقه همکاری خواهم کرد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید