ثبت‌ نام بیش از ۳ هزار نفر از کادر درمان برای اعزام داوطلبانه به لبنان

ثبت‌ نام بیش از ۳ هزار نفر از کادر درمان برای اعزام داوطلبانه به لبنان


به گزارش مجاهدت از گروه جامعه دفاع‌پرس، «محمدحسین زارع‌زاده» مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه بیش از یک سال از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد و طی این مدت بیش از ۴۲ هزار نفر از زنان و کودکان بیگناه به شهادت رسیده‌اند، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته به هیچ کدام از کنوانسیون‌های بین‌المللی در خصوص عدم هدف قرار دادن مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها پایبند نبوده هست.

زارع‌زاده گفت: در تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی ذکر شده که بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها و مراکز درمانی به هنگام وقوع جنگ دارای مصونیت هستند، اما صهیونیست‌ها به هیچ وجه به مفاد این کنوانسیون‌ها عمل نمی‌کنند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: سازمان بسیج جامعه پزشکی به عنوان یکی از اقشار سازمان بسیج مستضعفین فعالیت‌های بی‌شماری را در دستور کار دارد؛ امروز فعالیت‌های زیادی در سازمان بسیج جامعه پزشکی شکل گرفته که همه آنها مردم محور بوده و هدفشان ارائه خدمات مومنانه و بدون توقع در حوزه بهداشت و درمان به مردم خصوصا ساکنین مناطق کم‌برخوردار هست.

وی افزود: امروز اردو‌های جهادی سلامت محور و اردو‌های شهید رهنمون، با قوت و قدرت از سوی همکاران عرصه سلامت در مناطق کم برخوردار کشور در حال برگزاری هست؛ کلان‌هدف سازمان بسیج جامعه پزشکی، رساندن خدمت به مردم مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور هست. 

زارع زاده با اشاره به اقدامات سازمان بسیج جامعه پزشکی در حوزه‌های جهاد تبیین، جهاد خدمت و جهاد امیدآفرینی عنوان کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی در حوزه جهاد تبیین، فعالیت‌های گسترده‌ای را از قبیل برگزاری همایش‌ها و برپایی اردو‌های راهیان نور و راه‌اندازی حلقه‌های صالحین، مدنظر داشته و آنها را به انجام می‌رساند؛ همچنین ما در موضوع جهاد خدمت، عمدتاً معطوف به برگزاری اردو‌های جهادی و اجرای طرح شهید رهنمون در مناطق کم‌برخوردار کشور هستیم. در حوزه جهاد امیدآفرینی نیز با راه‌اندازی اردو‌های راهیان پیشرفت تلاش کرده‌ایم میزان آشنایی همکاران حوزه بهداشت و درمان و نخبگان حوزه سلامت را با پیشرفت‌های ایران اسلامی را افزایش دهیم.

وی افزود: سازمان بسیج جامعه پزشکی در دوره همه‌گیری ویروس منحوس کرونا در کشور، با اجرای طرح شهید سلیمانی و همراهی و همکاری کادر حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت، موفق شد با اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام داد، میزان مرگ و میر افراد را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. 

زارع‌زاده با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از کادر درمان و کارکنان حوزه بهداشت و سلامت غزه طی یک سال گذشته بر اثر حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند، تصریح کرد: طی روز‌های اخیر تعداد بسیار زیادی از کادر درمان و بهداشت و سلامت کشور با برپایی تجمعات مختلف در سراسر ایران اسلامی که همزمان با سالگرد حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی غزه برگزار شد، جنایت‌های صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه را به شدت محکوم کردند. 

وی افزود: همچنین در هفته گذشته شاهد شهادت یکی از شهروندان ایرانی ساکن لبنان به نام دکتر علی حیدری بودیم؛ ایشان بیش از ۲۵ سال به صورت داوطلبانه در کشور لبنان حضور داشت و خدمات بی‌شماری را در حوزه بهداشت و درمان به مردم این کشور ارائه داد و در نهایت نیز پاداش زحمات و مجاهدت‌های خود را از خداوند متعال دریافت کرد؛ همکاران حوزه بهداشت و درمان نیز پنجشنبه شب گذشته با حضور در دانشگاه علوم پزشکی ایران با پیکر مطهر این شهید جبهه مقاومت وداع کردند. 

زارع‌زاده اضافه کرد: سعی ما در سازمان بسیج جامعه پزشکی بر آن هست که مسائل بر زمین مانده حوزه سلامت، سبک زندگی ایرانی اسلامی و طرح جوانی جمعیت را با قوت و قدرت پیگیری کنیم. ایشان از همکاران خوبمان بود که بصورت داوطلبانه در کشور لبنان خدمات بهداشتی و درمانی به مردم مسلمان و حتی مسیحی و غیر مسلمان ارائه می‌کرد.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۰۰ مرکز مردمی نفس در کشور دایر شده و همکاران ما در عرصه سلامت برای نجات فرزندان سالم از سقط مشاوره‌های لازم را به زوجین ارائه می‌دهند و موفقیت‌های چشمگیری در این عرصه تاکنون حاصل شده هست، گفت: نخستین همایش سراسری نفس نیز طی ماه آتی برگزار خواهد شد؛ ضمن آنکه دهمین کنگره مدیریت سلامت در حوزه حوادث و بلایا نیز در آذر ماه سال جاری به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد.

زارع زاده همچنین با بیان اینکه فعالیت‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی در حوزه مقاومت در همراهی با مسلمانان کشور‌های محور مقاومت بوده و ادامه خواهد داشت، گفت: در مدت اخیر که حملات رژیم صهیونیستی به مردم مسلمان غزه و لبنان بیشتر شد همکاری‌های ما نیز نزدیک‌تر شده و بیشتر بروز و ظهور پیدا کرده هست.

وی افزود: پس از شهادت سید حسن نصرالله همراه با دیگر اقشار کشورمان، همکاران ما در قشر بسیج جامعه پزشکی و عرصه سلامت، تمایل به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را به صورت داوطلبانه داشتند که ثبت نام بیش از سه هزار نفر از همکاران ما در حوزه بهداشت درمان برای ارائه خدمات انجام شد و این آمادگی وجود دارد که هر موقع شرایط فراهم باشد عزیزان به کشور لبنان اعزام شوند کما اینکه در موضوع جنایت رژیم صهیونیستی در انفجار پیجر‌ها در لبنان همکارانمان حضور خوب و موثری داشتند و در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به تعدادی از مجروحین لبنانی که به کشورمان انتقال یافتند فعال بودند و همچنان نیز فعالیت دارند.

وی همچنین با اشاره به جایگاه سازمان بسیج جامعه پزشکی در حوزه سلامت کشور گفت: ما به عنوان قشری از سازمان بسیج مستصعفین و تشکیلات مردمی انقلاب اسلامی، نقش حلقه واسط بین مردم و نظام سلامت را ایفا می‌کنیم.

زارع زاده خاطرنشان کرد: هر زمان که حوزه نظام سلامت کشور برای ارائه خدمات به مناطق کم برخوردار کمکی بخواهد، حضور خواهیم داشت تا این مناطق نیز از خدمات سلامت برخوردار شوند؛ مسائل حوزه سلامت استان‌ها را احصا می‌کنیم و به عنوان صدای مردم نقش مطالبه گری از حوزه سلامت کشور را ایفا خواهیم کرد.
انتهای پیام/ 271

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید