سایه وحشت عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی

سایه وحشت عملیات استشهادی در سرزمین‌های اشغالی


گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: پس از انجام عملیات موفقیت‌آمیز استشهادی در شمال تل‌آویو که به زخمی شدن ۵۰ صهیونیست و هلاکت ۶ نفر منجر شد و متعاقب آن عملیات زیرگیری دیگری که این بار در شمال شرقی قدس انجام شد، موجب شد تا نیرو‌های پلیس «اسرائیل» در شمال شرق قدس در حالت آماده‌باش قرار بگیرند.

بر اساس اخبار و گزارش‌های دریافتی همانند گذشته بلافاصله پس از انجام دومین عملیات که در شمال شرقی قدس انجام شد، سانسور خبری در دستور کار قرار گرفت و هیچگونه خبر یا گزارشی از این حمله زیرگیری تا لحظه تنظیم این گزارش منتشر نشده هست. امری که نشان از هراس و نگرانی سران و مقامات تل‌آویو از موضوع کلید خوردن دور تازه‌ای از عملیات‌های استشهادی دارد.

اما باید به این نکته بسیار مهم توجه کنیم که تصمیم گروه‌های مقاومت فلسطین برای از سرگیری عملیات‌های استشهادی به شدت محافل امنیتی رژیم صهیونیستی را به وحشت انداخته هست. این وحشت و هراس به صورتی بوده که در نخستین قدم، اقدام به سانسور اخبار مربوط به آن کردند و سپس نیرو‌های پلیس را به حال آماده‌باش درآوردند.

البته هراس و نگرانی سران و مقامات رژیم صهیونیستی از تداوم و گسترش عملیات استشهادی خیلی هم بی‌راه نیست، زیرا صهیونیست‌ها به خوبی و روشنی می‌دانند که بیش از یک سال جنایت ارتش «اسرائیل» و کشتار مردم غیرنظامی و بی‌گناه غزه موجب شده تا گروه‌های مقاومت فلسطینی انگیزه بالایی را برای گسترش عملیات‌های مقاومتی و استشهادی پیدا کنند.

در حقیقت باید بگوییم که گروه‌های مقاومت فلسطینی از عملیات‌های مقاومتی و استشهادی به عنوان ابزاری کارآمد و موثر برای مقابله و ایستادگی در برابر ماشین جنگی متجاوز صهیونیستی استفاده می‌کنند، ابزاری که تا امروز به خوبی نقش و تاثیر خود را در معادلات درگیری‌ها میان فلسطینیان و رژیم صهیونیستی به اثبات رسانده هست.

حال اینکه محافل امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت درباره از سرگیری عملیات استشهادی در عمق سرزمین‌های اشغالی نگران هستند و سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) و پلیس آماده‌باش کامل نیرو‌های خود را برای روبرویی و مقابله با عملیات‌های مقاومتی گروه‌های فلسطینی اعلام کرده‌اند.

اما موضوعی که در این میان موجب شده تا هراس و نگرانی شدیدی در محافل صهیونیست پیرامون عملیات‌های استشهادی ایجاد شود این هست که اغلب تحلیلگران صهیونیست اعتقاد دارند که گروه‌های مقاومت در سایه تداوم جنگ غزه به دنبال وحدت میدان‌های نبرد در «نوار غزه» و «کرانه باختری» و درگیری تمام عیار در این منطقه از طریق روی آوردن مجدد به عملیات استشهادی و مقاومتی در داخل اراضی اشغالی، هستند.

البته نباید فراموش کنیم که تصمیم به بازگشت به عملیات استشهادی از سوی شاخه‌های نظامی اتخاذ شده هست و مورد تایید رهبران سیاسی گروه‌های فلسطینی هم قرار گرفته هست. ولی باید گفت علت اصلی این تصمیم به دلیل حجم کشتار‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در باریکه غزه هست. ضمن اینکه، نمی‌توان از نقش و تاثیر کشتار مردم غزه و ویرانی این شهر بر افزایش عملیات‌های استشهادی غافل شد.

از طرف دیگر، بازگشت گروه‌های مقاومت فلسطینی به دور تازه‌ای از عملیات‌های استشهادی پاسخی معنادار و محکم به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در ترور و به شهادت رساندن رهبران سیاسی و فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی هست.

در پایان باید گفت که عملیات‌های استشهادی از سال ۱۹۸۶ تا امروز به عنوان سلاحی کارآمد و تاثیرگذار به خوبی و بهترین شکل ممکن توسط مقاومت فلسطین مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تا مادامی که رژیم صهیونیستی به جنایت علیه مردم فلسطین و کشتار زنان، کودکان و مردان اصرار کند باید شاهد خلق چنین صحنه‌هایی در نقاط مختلف سرزمین‌های فلسطین اشغالی باشد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید