حضور پررنگ مردم حاشیه شهر در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی/ ساماندهی حاشیه شهر مشهد در مسیر پیشرفت قرار دارد

حضور پررنگ مردم حاشیه شهر در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی/ ساماندهی حاشیه شهر مشهد در مسیر پیشرفت قرار دارد


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» در نخستین جلسه ستاد حاشیه شهر که روز گذشته با حضور «غلامحسین مظفری» استاندار خراسان رضوی در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد به تبیین مسائل و موضوعات پیرامون حاشیه شهر مشهد از سال ۱۳۹۳ تاکنون پرداخت.

وی افزود: طبق دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی جهت پیگیری مسائل آبادانی و عمرانی، محرومیت و فقرزدایی و مسائل فرهنگی حاشیه شهر ستادی در سال ۱۳۹۳ با چهار کمیته تشکیل شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به کمیته‌های فعال در ستاد ساماندهی حاشیه شهر مشهد ادامه داد: این ستاد شامل کمیته فرهنگی با مدیریت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، کمیته فقرزدایی با مدیریت کمیته امداد خمینی و اداره‌کل اوقاف و کمیته آبادانی و عمرانی با مدیریت شهرداری مشهد و کمیته امور امنیتی و زیرساخت‌های فرهنگی با مدیریت سپاه امام رضا علیه‌السلام هست.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه بهبود و ساماندهی حاشیه شهر از نظر فرهنگی رشد چشمگیری در این مدت داشته هست، تصریح کرد: زمانی که کار جهادی در حاشیه شهر مشهد آغاز شد، ۱۸۰ مسجد در این مناطق وجود داشت که اکنون به ۶۰۰  مسجد افزایش پیدا یافته و این مساجد به کانون‌های تجمع، مطالبه‌گری و پیگیری‌های مردم تبدیل شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بخش عمده اقدامات محرومیت‌زدایی در حاشیه شهر مشهد به دست آستان قدس رضوی انجام می‌شود، عنوان داشت: اقدامات این آستان در حوزه محرومیت‌زدایی و فرهنگی از ابتدای تشکیل ستاد تا امروز بسیار چشمگیر بوده هست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اقدامات و همکاری‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای ساخت امکانات و مراکز فرهنگی و ورزشی تصریح کرد: مردم حاشیه شهر مشهد مردمی انقلابی و متدین هستند که در تمام فعالیت‌های اجتماعی حضور پررنگی دارند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید