جای عضو اصلی شورای شهر گیلانغرب با علی البدل در بازشماری آرا تغییر کرد

جای عضو اصلی شورای شهر گیلانغرب با علی البدل در بازشماری آرا تغییر کرد



کوروش محمودیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نتیجه بازشماری آرای انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی در گیلانغرب و سرمست، افزود: با توجه به اعلام نتایج اولیه تعداد ۱۹ نفر از داوطلبان شهر گیلانغرب و سه نفر از داوطلبان شهر سرمست به نتایج اعلام شده اعتراض کردند که در فرصت قانونی پس از تشکیل جلسه مشترک هیات‌های اجرایی و نظارت و همچنین به استناد گزارش هیات بازرسی و عوامل مختلف تصمصم به بازشماری آرای ۱۰ درصد صندوق‌ها گرفته شد.

وی اظهار داشت: پس از بازشماری و مشاهده اختلاف در آرای موجود این صندوق‌ها، بازشماری تمام صندوق‌های اخذ رای انتخابات شورا در این شهرها در دستور کار قرار گرفت و در نهایت پس از تلاش بی وقفه اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت کار بازشماری با دقت پایان و نتیجه انتخابات نیز تغییر کرد.

فرماندار گیلانغرب تاکید کرد: نتایج حاصله منجر به جابجایی برخی نفرات انتخابات شورای شهر گیلانغرب همچنین اصلاح مجموع آرای بسیاری دیگر از کاندیداها شد.

محمودیان ادامه داد: آنچه در بازشماری ۲۵ صندوق شهر گیلانغرب و همچنین چهار صندوق شهر سرمست محرز بود در مواردی محاسبه آرای مخدوش و دارای اشکال و در مواردی نیز سهل انگاری دست اندرکاران در شمارش آرای صندوق‌ها بوده است لذا افرادی که عمدا مبادرت به چنین کاری کرده باشند قطعا شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

به گفته وی، در بازشماری آرای انتخابات شورای شهر گیلانغرب، آرای نفرات برگزیده و علی البدل دستخوش تغییرات (برخی کم و برخی زیاد) شد.

فرماندار گیلانغرب نتیجه بازشماری صندوق های اخذ رای در شهر گیلانغرب را اینگونه اعلام کرد: از مجموع ۱۸ هزار و  ۴۷۶ رای ماخوذه تعداد ۱۸ هزار و ۳۲۰ رای صحیح بود که آقایان عباس وکیلی نیا با چهار هزار و ۱۴۶ رای، فریاد پرهوده با سه هزار و ۷۵۵ رای، امیر آزادی با سه هزار و ۱۷۳ رای، علیرضا آزادی با سه هزار و ۹۳ رای و بهادر اردشیری با ۲ هزار و ۷۵۲ رای به عنوان اعضای اصلی و آقایان پوریا حشمتی با ۲ هزار و ۵۷۹ رای، علی الفتی با ۲ هزار و ۵۷۵ رای و ناصر صفریان گیلان با ۲ هزار و ۴۹۶ رای بعنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

پیش از این علی الفتی با ۲ هزار و ۸۸۸ رای نفر پنجم و عضو اصلی و بهادر اردشیری با ۲ هزار و ۷۲۸ رای و پوریا حشمتی با ۲ هزار و ۵۸۳ رای نفر به عنوان نفرات ششم و هفتم و اعضای علی البدل معرفی شده بودند ولی پس از بازشماری آرا، نفرات ششم و هفتم قبلی به ترتتیب پنجم (عضو اصلی) و ششم (علی البدل) شدند و نفر پنجم قبلی نیز در رتبه هفتم (علی البدل) قرار گرفت.  

محمودیان اضافه کرد: همچنین در بازشماری صندوق های اخذ رای شهر سرمست از مجموع ۲ هزار و ۷۶۹ رای ماخوذه، تعداد ۲ هزار و ۷۱۴ رای صحیح بود که براساس آن آقایان سجاد حیدری با ۹۹۱ رای، عباس باطنی پور با ۹۵۱ رای، اشکان فتاحی با ۹۳۱ رای، جواد اعظم زاده ویژنان با ۹۰۵ رای و علی محبت پیشه با ۹۰۴ رای به عنوان اعضای اصلی و آقایان یزدان ثنایی نیا با ۸۲۸ رای، فرهاد نیکوفر با ۶۸۲ رای و مجید باپیریان با با ۶۶۱ رای به عنوان اعضای علی البدل شورای اسلامی شهر سرمست انتخاب شدند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه برگزار شد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید