استادیار دانشگاه کالیفرنیا: دستورات بهداشتی اسلام آسیب‌ کرونا را کاهش می‌دهد


دیگر رسانه ها

۱۰:۲۸

۱۳۹۹/۱/۲۳

http://fna.ir/ewkhoo

۰

استادیار دانشگاه کالیفرنیا: دستورات بهداشتی اسلام آسیب‌ کرونا را کاهش می‌دهد

استاد دانشگاه لوتران کالیفرنیا می‌نویسد در زمان شیوع کرونا آموزه‌های اسلامی با تأکید بر پاکی بدن می‌توانند در کاهش آسیب‌پذیری فرد در برابر این ویروس کمک کنند.

استادیار دانشگاه کالیفرنیا: دستورات بهداشتی اسلام آسیب‌ کرونا را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، چالش کرونا علاوه بر اینکه حوزه سلامت و درمان را تحت تأثیر خود قرار داده است، از جنبه فکری، فرهنگی و اندیشه‌ای نیز چالش‌ها و گفتمان‌هایی را بین اندیشمندان اجتماعی و اساتید دینی دنیا فراهم آورده است.

طرح مباحثی همچون ایجاد فاصله اجتماعی، رعایت مسائل فرهنگی در مراکز خرید، لزوم دعا و استغاثه به درگاه خداوند متعال در شرایط التهاب کرونا، تأکید بر بسته شدن اماکن مذهبی و مراسم‌های آیینی و… از مواردی‌اند که در حیطه گفتمان دینی و فرهنگی جوامع قرار دارند و طی این ایام مدام مورد گفتمان و تبادل نظر قرار گرفته‌اند.

این بار روزنامه "نیویورک تایمز" اقدام به انتشار مقاله‌ای از یک استادیار ادیان دانشگاه لوتران کالیفرنیا با عنوان "اسلام چه شیوه‌های بهداشتی برای منع شیوع کرونا دارد؟" منتشر کرد.

این استاد دانشگاه که رُز (Rose) نام دارد، در بخش‌هایی از یادداشت خود می‌نویسد: در این زمان آموزه‌های اسلامی با تأکید بر پاکی بدن می‌توانند کنار اهمیت اقدامات بهداشتی یعنی استفاده از صابون یا ضدعفونی‌کننده دست، در کاهش آسیب‌پذیری فرد در برابر ویروس کمک کنند.

بخش‌هایی از ترجمه این مقاله را تسنیم گزارش می‌دهد:

شیوع بیماری کورونا ویروس در سراسر جهان، به مردم بارها و بارها یادآور می‌شود که تماس جسمی را محدود کنید، دست‌ها را بشویید و از تماس با چهره خودداری کنید.

As outbreaks of the coronavirus spread throughout the world, people are reminded over and again to limit physical contact, wash hands and avoid touching their face.

"Netflix" بر اساس اسنادی گزارش می‌دهد: نحوه جلوگیری از شیوع بیماری نشان می‌دهد که چگونه شست‌وشوی آیین اسلامی، معروف به "وضو"، ممکن است به گسترش یک پیام بهداشتی خوب کمک کند.

The recent Netflix docuseries “Pandemic: How to Prevent an Outbreak” illustrates how the Islamic ritual washing, known as “wudu,” may help spread a good hygiene message.

سیرا ماد، یک متخصص بهداشت عمومی مسلمان در یک بیمارستان نیویورک برای خواندن نمازهای خود در مرکز اسلامی دانشگاه نیویورک، قبل از ورود به نمازخانه، برای انجام وضو می‌ایستد و دهان و صورت و همچنین پاهای خود را می‌شوید.

احکام اسلامی مستلزم این است که مسلمانان قبل از نماز ، بدن خود را تمیز کنند. من به‌عنوان یک محقق مطالعات اسلامی که آموزه‌های آیینی بین مسلمانان را تحقیق می‌کند، دریافتم که این اعمال شامل مزایای معنوی و جسمی است.

پیامبر اسلام راهنمایی‌های مفصلی را برای مسلمانان در مورد چگونگی زندگی خود، از جمله نحوه دعا، روزه و آداب پاک ماندن به‌جا گذاشت، این راهنمایی در مجموعه‌هایی به‌نام حدیث موجود است.

طبق قوانین اسلامی، ناپاکی‌های جزئی و عمده وجود دارد. ناپاکی‌های جزئی شامل مواردی مثل ادرار و دفع مدفوع است. یک فرد باایمان مسلمان قبل از نماز، باید شست‌وشوی آیینی بدن خود را انجام دهد تا از شر این ناپاکی‌های جزئی خلاص شود، یا یک زن مسلمان نباید در دوران قاعدگی خود نماز بخواند. برای طهارت خود، لازم است دوش بگیرد که نام آن "غسل" است. فرد باید تمام بدن خود را از سر تا پا، از جمله موهای خود بشوید.

پال پورز، محقق مطالعات اسلامی معتقد است که این "آیین‌گرایی پوچ" نیست بلکه یک عمل تجسم یافته است که به فرد کمک می‌کند تا یک نوع دینداری درونی را تجربه کند.

به‌طور مشابه، یکی دیگر از محققان مطالعات اسلامی، ماریون کاتز، در کتاب ۲۰۰۲ خود "text body" توضیح می‌دهد که اهمیت "وضو" در پاک‌سازی نمادین آن نهفته است. همیشه قسمت‌هایی از بدن را که "از نظر جسمی درگیر آلودگی هستند" تمیز می‌کند.

هماهنگی با دستورالعمل‌های بهداشت عمومی

با توجه به خطر کرونا ویروس، رهبران مسلمان در سراسر جهان، از جمله در ایالات متحده آمریکا، عقاید مذهبی خود را با کارشناسان بهداشت عمومی تراز کرده‌اند. نهادی اسلامی توصیه کرده‌اند که مردم قبل از انجام "وضو" حتماً به‌مدت ۲۰ ثانیه دست خود را با صابون بشویند. با تأکید بر اینکه "وضو" به‌تنهایی نمی‌تواند مانع از انتشار ویروس شود. سایر نهادهای اسلامی توصیه می‌کنند که مساجد صابون و ضدعفونی‌کننده دستی در نزدیکی محل شست‌وشو تهیه کنند.

آنها احکامی مبنی بر لغو نماز جمعه صادر کرده‌اند؛ از مسلمانان خواسته‌اند که مرتباً دستان خود را با صابون بشویند؛ از تماس با صورت خودداری و از راه دور ارتباط اجتماعی برقرار کنند.

در حالی که مردم قفسه‌های فروشگاه‌های محلی را از ضدعفونی‌کننده دست، دستمال مرطوب، مواد تمیزکننده، دستکش و ماسک پاک‌سازی کرده‌اند، اقدامات بهداشتی بهترین راه برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس‌های دیگر است.

در این زمان آموزه‌های اسلامی با تأکید بر پاکی بدن می‌توانند کنار اهمیت اقدامات بهداشتی یعنی استفاده از صابون یا ضدعفونی‌کننده دست، در کاهش آسیب‌پذیری فرد در برابر ویروس کمک کنند.

* منبع: تسنیم

انتهای پیام/


دانشگاه


کالیفرنیا


بدن


آموزه‌های اسلامی
منبع خبر

استادیار دانشگاه کالیفرنیا: دستورات بهداشتی اسلام آسیب‌ کرونا را کاهش می‌دهد بیشتر بخوانید »

فیلم| مادر شهید دهه هشتادی انقلاب: بعد شهادت حاج قاسم آرزو داشتم مادر شهید باشم

مصطفی پیران نخستین شهید دهه هشتادی کشور است که در قالب نیروهای بسیج مردمی در حال کمک به محدودیت‌های تردد و تب‌سنجی در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در محدوده پل فردیس بود که به دلیل تصادف با موتور و خونریزی داخلی شهید شد. منبع خبر

فیلم| مادر شهید دهه هشتادی انقلاب: بعد شهادت حاج قاسم آرزو داشتم مادر شهید باشم بیشتر بخوانید »

چرا راوی «صد روسی» معلق است؟! +‌ عکس

به گزارش مشرق، آزاده جهان احمدی،‌ فعال حوزه کتاب در نقدی به کتاب صد روسی (خاطرات جانباز عبدالعلی یزدانیار) نوشت:

کتاب صد روسی با لطف نویسنده اش به دستم رسید. کتابی کم حجم از خاطرات یکی از جانبازان جنگ تحمیلی عبدالعلی یزدان یار که پژوهش و نگارش آن به عهده آقای میثم رشیدی مهرآبادی بود.

از ترم پیش تحصیلی تصمیم گرفتم تدریس در دانشگاه را برای همیشه رها کنم. من رها کردم اما اثرات ده سال همنشینی و معاشرت با جوانان دهه هفتاد من را رها نکرده و نمی کند.

پرسش های فراوان و بنیادین درباره اتفاقاتی که درک نکرده اند در میان آنان رواج بسیار دارد. سعی می کنم بدبین نباشم اما واقعیت این است که برای بسیاری از این پرسش ها پاسخی دریافت نکرده اند. و به واسطه همین هر روز خود را دورتر از انقلاب ۵۷ و حوادث بعد از آن می بینند.

مدتهاست هنگام مواجهه با هر اثر بخشی از ناخودآگاه ذهنم درگیر پرسش های همین نسلی است که بخشی از آنها سر کلاسهای درسم من را به عنوان نماینده نظام محاکمه کرده اند.

فارغ از لزوم روایت تاریخ، خاصه بزنگاه های حساس مانند انقلاب و جنگ مواجهه من با صد روسی دقیقا با همین بخش از ناخودآگاهم است.

صد روسی متشکل از چند خاطره راوی است که کلیدواژه مشترک همه آنها جنگ است. راوی در بیان خاطراتش بنا ندارد تا خیلی خواننده را درگیر احساسات و عقلانیتش کند. با این توضیح که از شنیدن شروع تجاوز عراق به خاک کشور دقیقا چه احساسی داشته است؟ و چرا؟ راوی وقتی ترکش می خورد درمان را نیمه کاره رها می کند و به جبهه باز می گردد. چرا؟ ظاهرا خواننده باید پاسخ این سوالات را مفروض بگیرد و اتفاقا همین مفروض گرفتن می تواند او را مستعد فاصله گرفتن از اثر کند.

راوی در کل این کتاب معلق است. معلق به معنای فاقد پیشینه و پسینه. همین موضوع موجب پرش در خاطرات می شود و کل متن را با سکته در روند مواجه می کند.

ما از خانواده، دوستان، روابط عاطفی و واکنش خانواده راوی در قبال تصمیم او برای حضور در جبهه هیچ نمی دانیم. آنقدری می دانیم که عبدالعلی یزدان یار بعد از حمله عراق به فرودگاه مهرآباد سر از جبهه در می آورد. بعد از این او مدام در جبهه است و آدمهایی را می بیند و از کسانی می گوید که یا الان آن قدر شناخته شده اند که با یک جستجوی ساده اینترنتی کلی مطلب و تصویر درباره آنها می یابید و یا به شهادت رسیده اند. این فقدان و معلق بودن موجب انباشت سوالات بی پاسخ در کل متن می شود.

جای جای کتاب قرار است به ما نشان دهد همه بچه های جنگ لزوما همان بچه های فرشته صفت و سر و صورت آسمانی و نورانی نیستند که در فیلمهای دهه هفتاد تصویر می شدند. و یا جاهل مآب های سطحی مانند شخصیت های فیلمهای ده نمکی . بلکه اتفاقا خودِ خودشان بودند.از بچه های نماز شب خوان تا رزمنده هایی که به آب سیب گاز دار که برای همرزمانشان آورده شده رحم نمی کنند و بی ذره ای عذاب وجدان دو نفری از خجالت خودشان در می آیند و از سهم دیگران هم استفاده می کنند. و ما چقدر به روایت این خودِ خودشان نیازمند هستیم. جنگ، گلوله و مرگ شوخی ندارد . ترس یک احساس غریزی و قوی و غیر قابل انکار در آن میدان است. یکی از نقاط قوت در صد روسی بیان عریان و بی پرده پوشی و یا مصلحت اندیشی این موضوع است و دقیقا برای همین باورپذیر است. نویسنده از کلافگی ناشی از حضور دراز مدت درجبهه می گوید و سعی نمی کند با روکش خداپسندانه و یا میهن پرستانه خستگی از حضور طولانی را بزک کند.

نویسنده در نثر کتاب به راوی وفادار مانده است از این جهت خواننده در کل کتاب نویسنده را نمی بیند راوی ست که حرف می زند آن هم با ادبیات و اصطلاحات خودش .

به عنوان نمونه اصطلاحات چون گل های باغ اسلام و یا سنگ را گاز زدن بی هیچ تغییری در متن کتاب گنجانده می شوند.من غیبت ناشی از وفاداری نویسنده را به رسمیت می شناسم. اما به هر حال کتاب با ادبیات انقلابی و یا هوادار انقلاب نوشته شده است پس نباید خیلی توقع داشت که جوان دهه هفتاد و هشتادی که با انقلاب زاویه دارد و یا سوالات بی شمارش او را از حاکمیت دور کرده است کتاب را دوست داشته باشد اما من به شما اطمینان می دهم کتاب از جانب بچه بسیجی ها و هیئتی های دانشگاه با استقبال خوبی روبرو می شود.

در مجموع کتاب صد روسی تلاش تحسین برانگیز نویسنده و خبرنگاری جوان است که عمیقا دلبسته جبهه انقلاب است و خودش را وامدار شهدا می داند و از این جهت علاقه به روایت آنها او را واداشته تا صد روسی را بنویسد. من مشتاقانه منتظر کتاب های بعدی شان هستم.

منبع خبر

چرا راوی «صد روسی» معلق است؟! +‌ عکس بیشتر بخوانید »

شیوه شهید طهرانی مقدم در به نتیجه رساندن پروژه‌های موشکی

به گزارش مشرق، حسن طهرانی مقدم ۶ آبان ماه ۱۳۳۸ در محله سرچشمه تهران متولد شد. در ۲۱ سالگی و در ابتدای شکل‌گیری رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به‌عنوان مسئول اطلاعات منطقه ۳ سپاه شمال، مشغول به فعالیت شد و تا ۵۹/۷/۳۱ در این سمت باقی ماند. در زمان بروز ناآرامی‌ها در نقاط مرزی که مهم‌ترین آنها حوادث تجزیه‌طلبانه در کردستان بود، سپاه را در ۱۵ ماه اول عمر خود متوجه ضرورت تقویت صبغه نظامی کرد. حاج حسن بعد از عملیات ثامن‌ الائمه(ع)، متوجه ضعف آتش پشتیبانی خودی مستقر در خطوط مقدم جنگ شد.

بیشتر بخوانید:

روایت سردار حاجی زاده از عملیات انتقام خون شهید صیاد شیرازی از منافقین

در پاییز ۱۳۶۰ طرح ساماندهی آتش پشتیبانی (خمپاره‌اندازها) را به‌صورت سنجیده و مدون تقدیم حسن باقری کرد. در پی آن محسن رضایی نامه‌ای زد با این مضمون: «برادر حسن مقدم به‌عنوان فرمانده پشتیبانی‌کننده آتش‌های خمپاره‌ای سپاه معرفی می‌شوند؛ لازم است با او همکاری کنید.» در جلسه‌ای که سردار مقدم به‌عنوان فرمانده توپخانه سپاه حضور داشت،‌ قرار شد شهر بصره با توپ‌های ۱۳۰ میلی‌متری که حداکثر برد آنها ۲۸ تا ۳۰ کیلومتر بود، مورد حمله توپخانه‌ای قرار گیرد. پس از صدور فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه‌گانه سپاه پاسداران،‌ شهید مقدم در سال ۱۳۶۴ به سِمت فرماندهی موشکی نیروی هوایی سپاه منصوب شد.

شهید حسن تهرانی مقدم همچنین در ۱۳۸۴/۷/۱ به‌عنوان جانشین سردار علی زاهدی در نیروی هوایی سپاه پاسداران منصوب شد. در ۱۳۸۵/۹/۲۵ به‌عنوان مشاور فرمانده کل سپاه در امور موشکی و رئیس سازمان خودکفایی سپاه انتخاب شد. و سرانجام در ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۰ در پادگان شهید مدرس و در حال آماده‌سازی آزمایش موشکی بر اثر انفجار زاغه مهمات همراه با ۳۸ تن از یارانش در جهادخودکفایی به شهادت رسید. کتاب «مردی با آرزوهای دوربرد» به‌قلم فائزه غفار حدادی در قالب خاطره به زندگی شهید حسن تهرانی مقدم پرداخته است. بخشی از این کتاب شامل روایت دلایل شهید طهرانی مقدم برای تأسیس جهادخودکفایی سپاه است که در ادامه می آید:

حاج حسن مرد کارهای سخت روی زمین مانده بود. تا کاری که راه انداخته بود روی غلتک می‌افتاد می‌سپردش به دیگری و می‌رفت سراغ کار بعدی. سازمان جهاد خودکفایی را هم خودش راه انداخت. آن هم وقتی که احساس کرد مفهوم کار جهادی کردن دارد از دایره المعارف مردم پاک می‌شود. پروژه مهمی را روی دست گرفته بود و به تولیدکنندگان مختلف عرضه کرده بود، می‌توانستند آن را بسازند منتها با چند صد میلیارد پول و ۱۰ سال زمان.

شهدای مدافع وطن ,

جهاد خودکفایی را راه انداخت که مثلاً با یک سوم آن پول و یک پنجم آن زمان بتواند کار را به نتیجه برساند و فرهنگ کار جهادی را بپاشد توی دل سازمان‌های دیگر. آن وقت بعضی‌ها می‌نشستند خارج گود و می‌گفتند: "حاجی با این پروژه های بزرگش داره پول مملکت و حروم میکنه…" می‌گفتند: "کیلویی کاره!" حاج حسن به این حرف‌ها کاری نداشت. هدفی که توی ذهن حاجی بود آنقدر بزرگ بود که توی ذهن بعضی ها جا نمی‌شد. کاری به کارشان هم نداشت.

تا آخرین روز کسی حاجی را در حال بد گفتن و زیرآب زدن و شکایت کردن ندید. اصلاً این کارها را بلد نبود. حاجی تخصصش راه انداختن بود آن هم نه مثل راه انداختن‌های بقیه که می‌نشینند در انتظار ترفیع و تشویق و قدر دانستن و این چیزها. می‌گفت: "کاری رو که خوب انجام دادی وانستا همونجا تا تشویقت کنن.، زودی از در پشتی در برو!"

حاج حسن طرفدار گروه‌های کاری سبک و چابک بود. برای همین سازمان جهاد خودکفایی جای کوچکی بود با آدم‌های کم. بزرگترین و پیچیده‌ترین دستگاه‌ها را توی پادگان کوچکی با تعداد کمی محقق و پاسدار می‌توانست بسازد. برون‌سپاری‌اش حرف نداشت. تمامی قطعات و اجزای مورد نیاز را جدا جدا به کارگاه‌ها و کارخانه‌های سطح کشور سفارش می‌داد و آن وقت همه را جمع می‌کرد و با افراد محدود سر هم می‌کردند. هم صنعت کشور رونق می‌گرفت و هم انرژی خودشان صرف ساختن قطعات و انبار کردن ماشین آلات و مدیریت نیروی انسانی نمی‌شد.

اما اگر نیازشان طوری بود که در سراسر کشور کسی قادر به ساختن آن نمی‌شد، آن وقت بچه‌ها را صدا می‌زد و مشخصات ماده مورد نظر را می‌گفت و وقتی می‌داد که رویش کار کنند، خودش هم بیکار نمی‌نشست. با یکی دو استاد دانشگاه مورد اعتماد مشورت می‌کرد. مقاله می‌خواند و شروع می‌کرد به تست زدن. بچه‌ها که می‌آمدند پیشش می‌گفت: "دارم تمرین می‌کنم ببینم شما دارین اونجا چه کار می‌کنید." بچه‌ها می‌خندیدند و به روی خودشان نمی‌آوردند که از ترس اینکه حاجی زودتر از آنها به محصول برسد با چه سرعت و پشتکاری دارند کار می‌کنند.

شهدای مدافع وطن ,

لحظه‌ای که محصولشان بعد از چند بار کار نکردن جواب می‌داد و تستشان موفق می‌شد، لحظه عجیبی بود. از خوشحالی همدیگر را بغل می‌کردند و می‌پریدند روی سر و کول حاجی و تکبیر می‌گفتند. گریه می‌کردند و دست آخر می‌ایستادند به نماز. چند محقق و پاسدار توی پادگان کوچکی پشت سر مدیرشان دست بلند می‌کردند و از خدا تشکر می‌کردند. لحظه عجیبی بود. بزرگترین و پیچیده‌ترین دعاها می‌توانست روی آن مستجاب شود.

منبع: تسنیم منبع خبر

شیوه شهید طهرانی مقدم در به نتیجه رساندن پروژه‌های موشکی بیشتر بخوانید »

خطاطی روی پوتین باعث شناسایی پیکر شهید شد

به گزارش مشرق، شیرین زارع پور نویسنده کتاب «تمنای بی خزان» پیرامون مضمون کتاب «با تو باران می شوم» گفت: کتاب «با تو باران می شوم» روایتی از زندگی نامه «شهید ابوالفضل محمدی» فرمانده گروهان شهید بهشتی از گردان مالک اشتر است که زندگی مشترکش تنها دو هفته به طول انجامید.
وی به چگونگی شهادت شهید ابوالفضل محمدی که در کتاب «با تو باران میشوم» به آن پرداخته شده اشاره و بیان کرد: شهید ابوالفضل محمدی پس از دوهفته زندگی مشترک به عملیات خیبر اعزام می‌شود پس از مفقود شدن فرمانده شهید محمدرضا کارور، شهید ابوالفضل محمدی از گردان می‌خواهد تا برای جستجو اقدام کنند، اما سرانجام تصمیم می‌گیرد به همراه تنها چند تن به دنبال فرمانده بروند و در نهایت در جزیره مجنون به شهادت می‌رسند. پیکر وی پس از ۱۳ سال در حالی به آغوش خانواده بازگشت که گزارش‌ها حاکی از آن بود که پیکر هر ۶ نفر که به شناسایی رفته بودند تحت شکنجه قرار گرفته است و ظواهر نشان می‌داد دشمن آنان را به دام انداخته چرا که آثار ضرب و شتم بر پیکرها باقی مانده بود.

زارع‌پور اظهار کرد: روایت زندگی این شهید بیشتر از زبان همسرش زهرا یوسفیان بیان شده و بخش‌های زیادی از آن به زندگی کوتاه، اما شیرین این زوج خوشبخت و زندگی مشترکی که تنها دو هفته بوده بر می‌گردد، پس از آن ابوالفضل محمدی به عملیات خبیر اعزام شده و به شهادت می‌رسد.

وی اظهار کرد: هنگامی که به انتشارات ۲۷ بعثت مراجعه کردم تا کتاب «تمنای بی خزان» را برای انتشار به آنان بسپارم آنان نوشتن کتاب در مورد شهید ابوالفضل محمدی را به من پیشنهاد دادند و من آن را پذیرفتم چرا که زندگی این شهید بزرگوار و همسرش نیز برای من جذاب بود، زیرا زندگی کوتاه و سراسر احساسی را باهم گذرانده بودند هر چند عمر این زندگی به کوتاهی یک گل بود.
این نویسنده به بخشی از کتاب «با تو باران می شوم» پرداخت و ابراز کرد: زهرا یوسفیان همسر «شهید ابوالفضل محمدی» در ابتدا در خانواده‌ای معمولی بزرگ شده بود، در این خانواده اعتقادات به دین خیلی با اهمیت نبود، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نگاه این نوجوان به زندگی دچار تغییرات فراوانی شد، او تبدیل به دختری چادری و با اعتقادات خاص گردید و شرط ازدواجش این بود که همسرش همواره در جبهه حضور داشته باشد، او پافشاری خاصی بر این موضوع داشت لذا سر انجام با کسی ازدواج کرد که همواره در جبهه‌ها بود و در عملیات خیبر مفقود الاثر و پس از سیزده سال پیکر پاکش شناسای شد و به انتظار همسر چشم به راهش پایان داد.
وی به ویژگی خاص شهید ابوالفضل محمدی اشاره و ابراز کرد: شهید ابوالفضل محمدی استعداد بسیار خوبی در خطاطی داشت او نامش را با خطی زیبا روی پوتین هایش نوشته بود همین امر بعد از ۱۳ سال کمک فراوانی به شناساییش کرد.
وی پیرامون انتخاب نام کتاب «با تو باران میشوم» اشاره و تاکید کرد: نام کتاب «با تو باران میشوم» بر گرفته از عادت زهرا همسر شهید است. زهرا به شدت از باران و زیر باران خیس شدن اجتناب می‌کند، ازدواج آنان در پاییز شکل می‌گیرد و همان چند روزی که با ابوالفضل زیر باران راه می‌روند، بر خلاف همیشه از باران لذت می‌برد.
زارع پور در مورد پیام کتاب «با تو باران میشوم» اشاره و خاطرنشان کرد: پیام کتاب «با تو باران میشوم» در حقیقت بیانگر سبک زندگی سالم و اسلامی دو جوان است و در گام دوم تاثیر انکار ناپذیر پیروز انقلاب اسلامی ایران و اثر آن بر افکار و اندیشه‌های جوانان آن زمان که برداشت ارزشمندی را در بر دارد.

منبع: میزانمنبع خبر

خطاطی روی پوتین باعث شناسایی پیکر شهید شد بیشتر بخوانید »