سیاسی

دعوت وزیر خارجه تایلند از امیرعبداللهیان برای سفر به بانکوک و تأکید بر گسترش روابط تجاری با ایران

دعوت وزیر خارجه تایلند از امیرعبداللهیان برای سفر به بانکوک و تأکید بر گسترش روابط تجاری با ایران


وزیر خارجه تایلند در گفتگوی تلفنی ضمن دعوت از امیرعبداللهیان برای سفر به بانکوک، بر گسترش روابط تجاری با ایران در حوزه فولاد و سوخت تأکید کرد.

به گزارش مجاهدت به نقل ازمشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و «دان پرامودوینای» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه تایلند امروز (سه‌شنبه) در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل دوجانبه سیاسی، اقتصادی و مذاکرات پیش رو در وین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دوشنبه هفته آینده (هشتم آذر ماه) شهر وین میزبان دور جدید مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۴ در خصوص رفع تحریم های آمریکاست.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با همتای تایلندی ضمن تبریک روز ملی تایلند و یادآوری سابقه ۴۰۰ ساله روابط دو کشور، بر علاقه مندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با تایلند تأکید کرد

وی همچنین از همتای تایلندی خود برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.

 سفر هیأت‌های سیاسی و تجاری و همچنین گردشگران به دو کشور می‌تواند از سر گرفته شود

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با بیان اینکه ایران و تایلند توانسته‌اند از وضعیت بحرانی کرونا عبور کنند، خاطرنشان کرد که اکنون سفر هیأت‌های سیاسی و تجاری و همچنین گردشگران به دو کشور می‌تواند از سر گرفته شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری نشست کمسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون تجاری دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ایران یادآور شد که در دولت جدید جمهوری اسلامی سیاست خارجی با نگاه به آسیا دنبال می‌شود و در این میان تایلند از جایگاهی ویژه برخوردار است.

دعوت از امیرعبداللهیان برای سفر به بانکوک

وزیر خارجه تایلند نیز در این تماس برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و گسترش روابط تجاری با ایران از جمله در زمینه های فولاد، برنج و سوخت اعلام آمادگی کرد.

وزیر خارجه تایلند ضمن تاکید بر عزم بانکوک برای ارتقای همه جانبه روابط با ایران از وزیر امور خارجه برای سفر به این کشور دعوت کرد.

گفتنی است وزیر خارجه تایلند بهمن ۱۳۹۹ نیز تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه درباره مناسبات دوجانبه گفتگو کرده بود. (اینجا بخوانید)

امیرعبداللهیان همچنین امروز با همتای سوئیسی نیز تلفنی گفتگو کرد. وزیر امور خارجه در گفتگوی تلفنی با همتای سوئیسی گفت: برای رسیدن به توافق خوب و فوری آماده و جدی هستیم، اما به رفتار آمریکا بی‌اعتمادیم.

منبع: فارس



منبع

دعوت وزیر خارجه تایلند از امیرعبداللهیان برای سفر به بانکوک و تأکید بر گسترش روابط تجاری با ایران بیشتر بخوانید »

تذکر نماینده مجلس درباره پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان

خبر خوش برای فرهنگیان درباره واریز پاداش پایان خدمت


نماینده اصفهان در مجلس گفت: با پیگیری‌های که انجام شد مطلع شدیم که پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان آغاز شده و استان به استان درحال واریز است.

به گزارش مجاهدت به نقل ازمشرق، عباس مقتدایی، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه پیگیری های مستمری برای پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان انجام شد، گفت: پس از پیگیری از وزارتخانه های آموزش و پرورش و اقتصاد، مشخص شد که گره این مشکل در سازمان برنامه و بودجه است.

بیشتر بخوانید:

شکایت نمایندگان مجلس از عدم پرداخت پاداش فرهنگیان

وی  ادامه داد: پس از اینکه سازمان برنامه و بودجه توجهی به مکاتبات و تذکرات نمایندگان نداشت، با معاون اول رئیس جمهور و شخص  رئیس جمهور مکاتبه کردم. آقای مخبر دستور اقدام را صادر کرد و رئیس دفتر رییس جمهور نیز دستور بررسی و اقدام دادند ولی بعد از گذشت مدت زیادی همچنان این موضوع انجام نشده است. معاون اقتصادی رئیس جمهور نیز پیرو نامه‌ام با رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد مکاتبه کرد، ولی نتیجه ای نداد.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه به تعبیری عنوان می کند اعتبار و پول لازم را ندارد. ما هم از ابزارهای نظارتی همچون تذکر و مکاتبه استفاده کردیم ولی نتیجه ای حاصل نشد، بنابراین با همکاری سایر نمایندگان، اعمال ماده ۲۳۴ (شکایت) علیه سازمان برنامه و بودجه را کلید زدیم.

مقتدایی افزود: با پیگیری ها مطلع شدیم که پرداخت آغاز شده و استان به استان درحال واریز است. با خزانه داری کل کشور صحبت کردم و واریز ها برحسب استان درحال انجام است و تاکنون تعداد قابل توجهی از استانها واریز شده است.

منبع: تسنیم



منبع

خبر خوش برای فرهنگیان درباره واریز پاداش پایان خدمت بیشتر بخوانید »

«رافائل‌گروسی» با امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد

«رافائل‌گروسی» با امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد


مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر امروز با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مجاهدت به نقل ازمشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز (سه‌شنبه) با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

همچنین پیش از این دیدار، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شب گذشته به تهران سفر کرد و مورد استقبال بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

منبع: مهر



منبع

«رافائل‌گروسی» با امیرعبداللهیان دیدار و گفتگو کرد بیشتر بخوانید »

اجلاس اکو نقطه تلاقی سیاست خارجی دولت سیزدهم است

اجلاس اکو نقطه تلاقی سیاست خارجی دولت سیزدهم است


پژوهشگر ارشد مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: برگزاری اجلاس اکو می‌تواند نقطه تلاقی دو اولویت دولت سیزدهم یعنی سیاست همسایگی و دیپلماسی اقتصادی باشد.

به گزارش مجاهدت به نقل ازمشرق، «ولی کالجی» با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) که قرار است هفته آینده در ترکمنستان برگزار شود، اظهار کرد: گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری که ماهیت و هدف سازمان اکو هست، نقطه تلاقی دو اولویت دولت سیزدهم یعنی سیاست همسایگی و دیپلماسی اقتصادی است.

پژوهشگر ارشد مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اضافه کرد: برگزاری اجلاس اکو در عشق آباد ترکمنستان، اجلاس مهمی است و می‌تواند در رابطه با پیوند و تعمیق توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران با سایر کشورهای همسایه تاثیرگذار باشد.

کالجی مهترین موضوعات قابل طرح در اجلاس اکو را تقویت شبکه ریلی میان کشورهای عضو این سازمان عنوان کرد و گفت: پنج کشور آسیای مرکزی، عضو اکو هستند و باید تقویت شبکه ریلی این کشورها در دستور کار اکو قرار گیرد.

وی یادآور شد: طی ماه‌های گذشته راه آهن خواف – هرات در افغانستان افتتاح شد، در پاکستان هم  بعد از یک دهه توقف، قطار کانتینربر اکو در سه کشور پاکستان، ایران و ترکیه  به حرکت درآمد که اتفاق مهمی در مورد توسعه شبکه ریلی کشورهای عضو است.

 کالجی با بیان اینکه شبکه ریلی ایران و ترکیه نیاز به بازسازی و توسعه دارد، اضافه کرد: ایران و جمهوری آذربایجان ارتباط ریلی با هم ندارند و محور رشت آستارا هنوز تکمیل نشده است که باید این موضوع هم مورد توجه قرار گیرد زیرا حجم بار و کالایی که از طریق  شبکه ریل جابه جا می‌شود قابل مقایسه با کامیون نیست.

پژوهشگر ارشد مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری یادآور شد: احیای راه آهن قفقاز جنوبی از جلفا به نخجوان و جمهوری آذربایجان و ارمنستان که بعد از جنگ دوم قره باغ مطرح شده به دلیل اختلافات منطقه‌ای معطل مانده است و تکمیل آن می تواند مبادلات تجاریو اقتصادی منطقه را تسریع کند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر با تکمیل راه آهن بصره – شلمچه، ایران و عراق هم باهم ارتباط ریلی پیدا می‌کنند و این خط آهن می تواند حوزه کشورهای آسیای مرکزی، پاکستان و افغانستان را به عراق و حوزه کشورهای عربی متصل کند که اتفاق مهمی در حوزه اکو خواهد بود.

کالجی با تاکید بر لزوم تقویت کریدورهای ترانزیتی و نقش آن در افزایش مبادلات تجاری سازمان اکو گفت: سازمان همکاری اقتصادی (اکو) از نظرجغرافیایی محل تلاقی قرار گرفتن چندین طرح مهم استراتژیک و کریدور است  که این موضوع باید مورد توجه ویژه این سازمان قرار گیرد.

وی به طرح ابتکار یک کمربند- یک راه چین اشاره کرد و احیای جاده ابریشم گفت: تقریبا اکثر کشورهای عضو اکو در این مسیر قرار دارند. علاوه بر این تعدادی از اعضای اکو در کریدور شمال- جنوب بین هند، ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه واقع شده‌اند. کریدور خلیج فارس و دریای سیاه است هم در این مسیر قرار دارد.

این کارشناس مسائل آسیای میانه ادامه داد: مجموعه‌ای از طرح‌ها و برنامه‌های اقتصادی تجاری و ترانزیتی که در طول این سال ها ایجاد شده همه از جغرافیای اکو عبور می کند و اکو می تواند نقطه تلاقی همه این طرح‌های ترانزیتی و اقتصادی باشد.

کالجی با اشاره به ظرفیت های اکو در بخش انرژی گفت: در حوزه انتقال انرژی این سازمان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و کشورهای عضو این سازمان حالت مکمل دارند. در این زمینه ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان به عنوان کشورهای تولید کننده نفت و گاز و پاکستان، افغانستان و ترکیه مصرف کننده نفت و گاز همه عضو اکو هستند و از این جنبه  باید خطوط انتقال انرژی تقویت شود.

 به گفته این پژوهشگر حوزه‌ آسیای میانه و قفقاز در حوزه صادرات برق و ایجاد شبکه یکپارچه انتقال برق بین کشورهای عضو اکو هم مولفه مهمی برای ارتقای همکاری‌های تجاری بین اعضای این سازمان است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکسان سازی تعرفه‌های گمرکی و همکاری های بانکی می‌تواند تجارت داخلی اعضای اکو را گسترش دهد،   زیرا حجم تجارت داخلی اکو در مقایسه با سایر سازمان‌ها رقم بالایی نیست و این نقطه ضعفی برای سازمان اکو محسوب می شود که در این سه دهه هنوز برطرف نشده است و باید در این زمینه تسهیل‌گری شود.

کالجی با بیان اینکه دبیرخانه اکو مستقر تهران می‌تواند نقش فعالی در تدوین دستور کار اکو داشته باشد، گفت: اکو می تواند حوزه عملکرد خود را گسترش دهد و یا فقط بر حوزه مسایل اقتصادی و تجاری تمرکز کند و به نظر می‌رسد گاهی اوقات در چند دهه اخیر از وظیفه اصلی خود خارج شده و وارد حوزه‌های دیگر شده است.

وی افزود: اگر تمرکز اکو و دبیرخانه اکو بر مسایل اقتصادی و تجاری باشد و به سمت کاهش متقابل تعرفه های گمرکی، اجتناب از اخذ مالیات و عوارض مضاعف، باز کردن خطوط اعتباری برای تجار صادر کننده، افتتاح دفاتر تجاری و برگزاری نمایشگاه تجاری مشترک برای شناسایی بازار هدف پیش برود، می‌تواند عملکرد موفق‌تری داشته باشد و در صورتی که بر حوزه های سیاسی و فرهنگی تمرکز کند از اهداف خود دور می‌شود.

پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و ششمین نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر هفتم آذر ماه به میزبانی ترکمنستان برگزار می شود.

اجلاسیه پانزدهم به صورت حضوری است گرچه چهاردهمین اجلاس سران اکو اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد و پاکستان ریاست این نشست را بر عهده داشت. شعار چهاردهمین نشست سران اکو نیز «همکاری اقتصادی منطقه ای در دوران پسا کرونا» بود.

منبع: ایرنا



منبع

اجلاس اکو نقطه تلاقی سیاست خارجی دولت سیزدهم است بیشتر بخوانید »

سرعت‌گیر مجلس برای دستگاه‌های تجمل‌گرا/ هزینه‌های غیر ضرور زیر ذره‌بین رئیس‌جمهور

سرعت‌گیر مجلس برای دستگاه‌های تجمل‌گرا/ هزینه‌های غیر ضرور زیر ذره‌بین رئیس‌جمهور


به تازگی طرحی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است که در صورت تصویب نهایی و با اجرای آن، کلیه هزینه‌های ضرور و غیرضرور دستگاه‌ها بررسی خواهد شد.

به گزارش مجاهدت به نقل ازمشرق، چندی پیش طرحی با عنوان «اصلاح قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل‌گرایی» در نوبت بررسی صحن مجلس قرار گرفت.

در این طرح جدید، به آسیب‌های جدی نظام اداری کشور ایران و هزینه‌های غیر ضرور و تجمل گرایی مقامات و مسؤولین کشوری و لشکری در دستگاه‌های اجرائی اشاره شده است.

این طرح نهایتا قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل‌گرایی را به ترتیبی اصلاح می‌کند که بر مبنای آن، در راستای کنترل هزینه‌های غیر ضرور و حذف هر گونه تجمل گرایی در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و وزارت اطلاعات ظرف یک ماه پس از تصویب این قانون شورای کنترل هزینه‌ها و جلوگیری از تجمل گرایی و هزینه‌های غیر ضرور با ترکیب، اختیارات و شرح وظایف و شروطی در نهاد ریاست جمهوری تشکیل خواهد شد.

همچنین این طرح رئیس‌جمهور را مسئول اجرای این ماده می‌کند و در صورت تصویب نهایی و با اجرای آن، کلیه هزینه‌های هریک از دستگاه‌های اجرائی با حضور بالاترین مقام آن دستگاه یا نماینده تام الاختیار وی و تعیین مصادیق هزینه‌های ضرور و هزینه‌های غیر ضرور بررسی خواهد شد.

متن کامل طرح طرح اصلاح ماده (۱) قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل‌گرایی به شرح زیر است:

مقدمه (دلایل توجیهی) :

یکی از آسیب‌های جدی نظام اداری کشور ایران وجود هزینه‌های غیر ضرور و تجمل گرایی مقامات و مسؤولین کشوری و لشکری در دستگاه‌های اجرائی است. در سال ۱۳۷۰ با توجه تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قانونی تحت عنوان قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیر ضرور و جلوگیری از تجمل گرایی به تصویب رسیده است اما بازخوردی از قانون مذکور در نظام اداری کشور دیده نمی‌شود و متولیان اجراء و نظارت بر اجرای این قانون به تکالیف مذکور در این قانون عمل نمی‌کنند.

برای مثال مطابق ماده (۱) قانون مذکور آمده است و به منظور کنترل هزینه‌های غیر ضرور و مبارزه با تجمل گرائی در وزارتخانه‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی، شهرداریها، سازمانها، بانکها، شرکتها و واحدهای مختلف وابسته به قوه مجریه، مقننه و قضائیه و کلیه نهادهای انقلاب اسلامی و تمام دستگاه‌هائی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است، شورای عالی بررسی و تعیین الگوی مصرف موضوع تبصره ۳۰ قانون برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظف است علاوه بر انجام وظایف مذکور در تبصره فوق الذکر آئین نامه نحوه استفاده از امکانات عمومی از قبیل: اتومبیل، هواپیما، هلیکوپتر، مسافرت‌های خارجی، پذیرائی‌ها و دیگر هزینه‌های اداری، خدماتی، و رفاهی را حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این قانون تهیه و به تصویب هیأت وزیران برساند.

تبصره ۱- وزیر دادگستری بعنوان عضو ثابت در شورای مذکور شرکت می‌نماید.

تبصره ۲- شورا حداقل هر دو هفته یک بار باید تشکیل جلسه دهد.

تبصره ۳- برگزاری سمینارها، کنگره‌ها، بزرگداشت‌ها، گردهمایی‌های بین المللی توسط دستگاه‌های اجرائی تنها با تصویب هیأت وزیران و در مورد قوای مقننه و قضائیه با تأیید رئیس هر قوه امکان پذیر است.

تبصره ۴ -سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور موظفند گزارش چگونگی اجراء و موارد تخلف از این قانون را هر سه ماه یکبار به رؤسای سه قوه و دبیرخانه شورای عالی بررسی و تعیین الگوی مصرف ارائه نمایند.»

اما متأسفانه نه آیین نامه مدونی در خصوص اجرای این ماده در دسترس است و نه شورای مذکور در این ماده تشکیل شده و نه نهادهای ناظر در تبصره (۴) به وظیفه خود عمل می‌نمایند و عملا این ماده متروک مانده است.

با توجه به انتخاب دولت انقلابی در ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ لازم و ضروری است که با توجه به مقتضیات روز جامعه و در راستای اصلاح ساختار اداری کشور ماده (۱) قانون مذکور اصلاح شده و به عنوان یک ابزار برای اصلاح ساختار اداری کشور در اختیار دولت سیزدهم قرار گیرد.

لذا طرح ذیل جهت طی مراحل قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

عنوان طرح:

طرح اصلاح ماده (۱) قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیرضرور و جلوگیری از تجمل گرائی

ماده واحده- ماده (۱) قانون نحوه اعمال نظارت بر کاهش هزینه‌های غیر ضرور و جلوگیری از تجمل گرائی مصوب ۱۳۷۰، ۰۹، ۲۷ به شرح زیر اصلاح می‌شود:

«ماده ۱- در راستای کنترل هزینه‌های غیر ضرور و حذف هر گونه تجمل گرایی در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و نیروهای مسلح و سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و وزارت اطلاعات ظرف یک ماه پس از تصویب این قانون شورای کنترل هزینه‌ها و جلوگیری از تجمل گرایی و هزینه‌های غیر ضرور با ترکیب، اختیارات و شرح وظایف و شروط زیر در نهاد ریاست جمهوری تشکیل می‌شود:

الف – ترکیب شورا

۱- معاون اول رئیس‌جمهور (به عنوان رئیس شورا)

۲- وزیر امور اقتصادی و دارایی یا نماینده تام الاختیار وی (به عنوان دبیر شورا)

٣- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور یا نماینده تام الاختیار وی

۴- وزیر صنعت، معدن و تجارت یا نماینده تام الاختیار وی

۵- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا نماینده تام الاختیار وی

۶- رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

۷- وزیر دادگستری

۸- وزیر ذیربط حسب مورد و به تشخیص و دعوت رئیس شورا

۹- دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی (یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی) به عنوان ناظر به انتخاب مجلس شورای اسلامی.

ب- وظایف شورا

۱- بررسی کلیه هزینه‌های هریک از دستگاه‌های اجرائی موضوع این ماده با حضور بالاترین مقام آن دستگاه یا نماینده تام الاختیار وی و تعیین مصادیق هزینه‌های ضرور و هزینه‌های غیر ضرور، (ظرف مدت یکسال پس از تشکیل)

۲- بررسی و تأیید ضروری بودن هزینه‌های جدید پیشنهادی دستگاه‌های اجرائی

٣- تهیه آیین نامه حاوی تعیین مصادیق هزینه‌های ضروری و هزینه‌های غیر ضرور دستگاه‌های اجرائی و پیشنهاد آن به هیأت وزیران جهت تصویب و ابلاغ به کلیه دستگاه‌های اجرائی

۴ – تهیه و پیشنهاد لوایح اصلاحی جهت کاهش هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرائی به هیأت وزیران

۵- بررسی ضرورت برگزاری سمینارها، کنگره‌ها، بزرگداشت‌ها، گردهم آیی‌های بین‌المللی توسط دستگاه‌های اجرائی و پیشنهاد آن جهت تصویب به هیأت وزیران و در مورد قوای مقننه و قضائیه با تأیید رئیس هر قوه امکان پذیر است.

ج – دبیرخانه شورا در نهاد ریاست جمهوری مستقر می‌باشد.

د- شورا می‌تواند جهت انجام وظایف محوله نسبت به تشکیل کمیته یا کمیته‌هایی مرکب از نمایندگان اعضای شورا اقدام نماید.

و – جلسات شورا در سال اول تشکیل هر هفته یک بار و در سال‌های بعد به صورت ماهانه تشکیل می‌شود.

ز- دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور موظفند گزارش چگونگی اجراء و موارد تخلف از این قانون را هر سه ماه یکبار به رؤسای سه قوه و دبیرخانه شورا ارائه نمایند.

ح- مسئولیت اجرای این ماده بر عهده شخص رئیس جمهور است و در صورت اجرای ناقص آن با استنکاف اجرای آن مشمول مجازات مذکور در ماده (۵۷۶) قانون مجازات اسلامی می‌شود.

منبع: فارس



منبع

سرعت‌گیر مجلس برای دستگاه‌های تجمل‌گرا/ هزینه‌های غیر ضرور زیر ذره‌بین رئیس‌جمهور بیشتر بخوانید »