نماد سایت مجاهدت

آمریکا جنگ روانی نکند؛ هیچ حمله‌ای از اسرائیل به ایران مشروعیت ندارد

آمریکا جنگ روانی نکند؛ هیچ حمله‌ای از اسرائیل به ایران مشروعیت ندارد



منابع آمریکایی در حال ترویج این گزاره هستند که کاخ سفید سرانجام موفق شد اسرائیل را راضی کند که به فلان تأسیسات حیاتی ایران حمله نکند و به حمله به زیرساخت‌های نظامی بسنده کند.آقایان آمریکایی، خودتانید.

به گزارش مجاهدت از مشرق، از شب گذشته (دوشنبه‌شب ۲۳ مهر)، آمریکا بازی جدیدی آغاز کرده است. روزنامه واشنگتن‌پشت به نقل از مسئولانی که نامشان را فاش نکرد، مدعی شد اسرائیل به آمریکا گفته، در پاسخ به حمله موشکی ایران (وعده صادق-۲) به تاسیسات نفتی و اتمی حمله نخواهد کرد ولی آماده است به تاسیسات نظامی حمله کند.

واشنگتن پست اینطور روایت کرده که بنیامین نتانیاهو چهارشنبه گذشته در تماس تلفنی با جو بایدن، انعطاف بیشتری نسبت به گذشته نشان داده و گفته، اسرائیل به اهداف نظامی حمله خواهد کرد نه اهداف اتمی و نفتی ایران و این حمله هم به گونه‌ای خواهد بود که از «دخالت سیاسی در انتخابات آمریکا» به دور باشد. مسئولان آمریکایی این را هم اضافه کردند که در پی همین «موضع تلطیف شده» نتانیاهو بوده که کاخ سفید با ارسال سامانه پدافندی «تاد» به فلسطین اشغالی موافقت کرده است.

در این خصوص چند نکته وجود دارد.

اول: آمریکا و اسرائیل با دیدن عزم ایران برای دفاع از خود و پاسخ به هر تجاوزی، دریافتند که در این مقطع، آمادگیِ تحمل تبعات حمله به تاسیسات نفتی یا هسته‌ای ایران را ندارند و شاید توجیه کافی هم برای این امر در دسترس نیست؛ هر چند آرزوی اسرائیل این است که اگر شده، یک ترقه کنار تاسیسات هسته‌ای ایران بترکاند.

دوم : آمریکایی‌ها بدانند هر چقدر هم خوب نقش بازی کنند، حنایشان برای ایران رنگی نخواهد داشت. آمریکا تمام قد در حال تجهیز اسرائیل به جنگ‌افزار و مهمات و جبران صدمات اقتصادی اسرائیل است و از طرف دیگر تمام تجاوزها و جنایات رژیم در منطقه را هماهنگ می‌کند. نمی‌شود از یک سو اسرائیل را به انواع سلاح‌ها و سامانه‌های پدافندی (و بتازگی سامانه تاد و اعزام ۱۰۰ آمریکایی به فلسطین اشغالی) تجهیز کرد و به تمام تجاوزهای جنایتکارانه تل‌آویو چراغ سبز نشان داد و از طرفی دیگر ادعا کند دنبال کاهش تنش است و لطف می‌کند اسرائیل را راضی می‌کند که به تاسیسات نفتی ایران حمله نکند و به جایش راضی باشد که اسرائیل فقط به تاسیسات نظامی ایران حمله کند. آقای آمریکا لطفت مستدام، ولی … خودت هستی.

سوم : این جنگ روانی روی ذهن تصمیم‌سازان ایرانی تأثیر نخواهد گذاشت. اینکه گفته می‌شود آمریکا موضع اسرائیل را تعدیل کرده که به فلان جا حمله نکند و صرفا به تجاوز به تاسیسات نظامی ایران بسنده کند، تلاشی ناکام است برای مشروعیت بخشیدن به هر گونه تجاوز اسرائیل به منافع ایران. هیچ تجاوزی از جانب هیچ طرفی بخصوص رژیم اسرائیل به ایران و منافع ایران مشروعیت ندارد و نخواهد داشت و امید است که تحمل نشود و پاسخ سنجیده، سریع و درخور بگیرد.

چهارم : عملیات وعده صادق ۱ و ۲ ایران، هر دو، «پاسخ» و «واکنش» به کُنشِ غیرقانونی و تجاوزهای اسرائیل بوده و تل‌آویو حق ندارد بر اساس آن دست به اقدامی علیه تهران و منافع ایران بزند یا برای تجاوزاتش مشروعیت بتراشد.

دستکاری ذهن ایران

بازی مسئولان آمریکایی مبنی بر اینکه کاخ سفید دنبال مهار تنش است و اسرائیل را راضی کرده که به اینجا حمله نکند و فقط به آنجا در ایران حمله کند، یک بازی بچه‌گانه‌ای برای فریب افکار عمومی و دستکاری قدرت ادراکی سران تصمیم‌ساز ایران است تا هم اذهان عمومی و هم اذهان مسئولان ایرانی را برای یک تجاوز قریب الوقوع از جانب اسرائیل آماده کند و از طرفی، با مشروع جلوه دادن هر گونه تجاوز، از هم اکنون تصمیم‌گیرندگان ایرانی را مجاب کند که به این تجاوز احتمالی، پاسخ هم ندهند.

حقیقت این است که هر گونه تجاوز اسرائیل به منافع ایران یا سرزمین ایران، چه نظامی چه غیرنظامی، تجاوز به حقوق ایران است و در مقطعی که سگ هار آمریکا کل منطقه را ملتهب کرده، حق ندارد متعرض ایران شود.

هشدار؛ روند خطرناک هنوز ادامه دارد و باید متوقف شود

اسرائیل به دنبال عادی‌سازی تجاوزات خود به ایران است. با سوءاستفاده از شرایط ملتهب، ابتدا ساختمان دیپلماتیک ایران در کشوری ثالث را می‌زند سپس میهمان خارجی در تهران را و اکنون بدون هیچ مشروعیتی در پی جا انداختن هر گونه اقدام نظامی خود علیه خود ایران و تمامیت ارضی ایران، در اذهان مسئولان ایران است. این یک روند است که از حمله در دمشق آغاز شده و اگر همین الان در تکمله وعده صادق، جلویش گرفته نشود، اسرائیل حملات به ایران را عادی‌سازی خواهد کرد و در اندک مدتی، آرزوی خود یعنی حمله به تاسیسات اتمی و نفتی ایران را محقق می‌کند. این روند خصمانه، همین الان نیازمند یک مشت آهنین است تا هم اسرائیل را سر جایش بنشاند هم به آمریکا اعلام کند که نمی‌شود این بازی منافقانه را علیه ایران بیش از این ادامه دهد و در صورت لزوم، منافع آمریکا نیز قربانی این بازی کاخ سفید خواهد شد.

آمریکا تلاش نکند ایران را فریب دهد. نه آمریکا نه جامعه جهانی و نه متحدان عرب اسرائیل در منطقه اکنون توان تحمل تبعات سنگین تعرض به منافع نفتی ایران را ندارند بنابراین کاخ سفید روغن ریخته را نذر امامزاده نکند و منت نگذارد که اسرائیل را به صرفا حمله به تاسیسات نظامی ایران راضی کرده.

این، شراکت در جنایت است و علاوه بر اینکه اسرائیل باید تودهنی قاطع و سریعی در پی هر گونه تجاوز احتمالی به حریم ایران بخورد؛ آمریکا هم باید به وقتش صورتحسابش را پرداخت کند.

امید است که پاسخ سنجیده و قاطع از هم اکنون برای اسرائیل آماده باشد تا سریع اجرا شود (چون این بار سرعت، تعیین کننده است) چرا که به نظر می‌رسد اسرائیل قصد ندارد، روندی را که از دمشق آغاز کرده، متوقف کند مگر بعد از دریافت یک سیلی صادق دیگر اما این بار خونین. شاید با دیدن رنگ خون، خودش را جمع کند.

منبع: فارس

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل