آمریکا یک هزار شهروند خود را از طریق ترکیه از لبنان خارج کرد

آمریکا یک هزار شهروند خود را از طریق ترکیه از لبنان خارج کرد



آمریکا در پی جنگ طلبی رژیم اسرائیل در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) و افزایش تنش ها و درگیری ها در بیروت، در راستای سیاست خروج شهروندانش از لبنان، بیش از یک هزار آمریکایی را از این کشور خارج کرد.

به گزارش مجاهدت از مشرق، یک مقام ارشد آمریکایی روز پنجشنبه به وقت محلی اعلام کرد که بیش از یک هزار آمریکایی و وابستگان آنها در هفته گذشته با پروازهای چارتر آمریکا از لبنان خارج و برای اقامت موقت به ترکیه رسیده اند.

با تشدید حملات زمینی و هوایی اسرائیل به لبنان در هفته های اخیر، آمریکا و چندین کشور دیگر شهروندان خود را با پروازهای ویژه از لبنان خارج کرده اند.

بر اساس گزارش ها، جولی اده سرکنسول آمریکا در استانبول ترکیه گفت: پروازهای ویژه سریع ترین و امن ترین راه برای خارج کردن آمریکایی ها از خطر است.

او افزود: وضعیت امنیتی درحال تغییر است، بنابراین ما ماه ها برای همه موارد احتمالی برنامه ریزی کرده ایم و با توجه به فعال و باز بودن فرودگاه بیروت، تمرکز ما بر تسهیل پروازهای هوایی است.

به گفته مقامات آمریکایی، ۱۰ پرواز از ۱۲ پرواز چارتری آمریکا از بیروت به استانبول رسیده است که از ۲ اکتبر تاکنون یک هزار و ۲۵ شهروند و اعضای خانواده آنها را از این کشور خارج کرده اند.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید