آیا به نظر شما این روند اتفاقات عادی است؟

دو عملیات ناکام و تله‌گذاری سوم برای ایران

به گزارش مجاهدت به نقل ازمشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: 

-آقای ظریف، مصاحبه مثلا محرمانه ای با نهاد وابسته به ریاست جمهوری، انجام می دهد و میدان (حاج قاسم) را مقابل دیپلماسی قرار می دهد و تخطئه می کند.

فایل صوتی مثلا محرمانه، اوایل اردیبهشت ماه از شبکه انگلیسی- سعودی “ایران اینترنشنال” در لندن و رسانه های زنجیره ای مشابه سر در می آورد و بهانه ای می شود برای کوبیدن مرام سردار سلیمانی و دیپلماسی مقاومت جمهوری اسلامی.

ده ماه بعد، مجددا فایل صوتی نبش قبر می شود و این بار، بخشی که می گوید روس ها در مذاکرات برجام کارشکنی می کردند، برجسته می شود. ظریف در اینجا می گوید لاوروف در دیدار کری می خواسته جلسه مذاکرات را متوقف کند و او (ظریف) “با لحن بسار بی ادبانه” با لاوروف حرف زده است.

یک کاربر توییتر با استناد به این بخش از فایل صوتی، خطاب به نماینده روسیه در وین می نویسد. «دکتر ظریف درمورد نقش منفی روسیه در مذاکرات برجام درست گفته بود.». اولیانوف هم در پاسخی موهن که (البته حذف کرد) می نویسد: «شما مختارید  بر اساس نظرات شخص دیگری که تحت تأثیر دندان درد، سردرد یا چیزهای دیگر بوده؛ خود را گمراه کنید.»

درست در شرایطی که مصاف اصلی ایران در برجام، با آمریکای “کلاهبردار” و “عهدشکن” است، چرا باید در فضای رسانه ای، جبهه اصلی با روسیه باز شود؟! آیا این اولیانوف همان کسی نیست که توییت هایش ظرف چند ماه اخیر با مضمون نزدیک شدن به توافق، بارها مورد استقبال و استناد غربگرایان قرار گرفته است؟

آیا ظرف شش سال گذشته، روسیه یا مثلا چین بوده اند که  برجام را زیر پا گذاشته و تحریم ها را دو برابر پیش از برجام کرده اند، یا آمریکا و اروپا؟! روسیه و چین بودند که می خواستند از مکانیسم ماشه در شورای امنیت علیه ایران استفاده کنند یا آمریکا؟ روسیه و چین هستند که در همین یک سال اخیر (روی کار آمدن دولت بایدن)، با لغو تحریم ها مخالفت کرده اند، یا دولت آمریکا؟!

همان گونه که غربگراها در طول سالها در وزارت خارجه ما نفوذ و حضور داشته اند، مشابه آنها در حکومت یا وزارت خارجه روسیه هم می توانند باشند و بوده اند. مگر گروباچف و یلتسین، از سران حزب کمونیست و در مناصب عالی شوروی نبودند که دانسته و ندانسته، نقشه آمریکا و غرب را پیش بردند؟! بعید نیست اولیانوف هم یکی از همان ها باشد.

ما یک موی آقای ظریف را به صد نفر مثل اولیانوف و لاوروف نمی دهیم. و غلط بکند دیپلمات بیگانه بخواهد به او یا دیپلمات ایرانی دیگری توهین کند.

در عین حال یادمان نرفته که دولت اوباما، آقای حمید ابوطالبی (معاون دفتر روحانی و نامزد روحانی-ظریف برای نمایندگی ایران در سازمان ملل) را علنا تروریست خواند و ویزا نداد؛ اما هیچ اعتراض قاطعی نه از سوی دولت و وزارت خارجه وقت و نه غربگرایان دیده نشد.

همچنان برای افکار عمومی سوال است که چرا آن فایل صوتی مسموم تهیه و درز داده شد تا مقاومت و میدان را در مقابل دیپلماسی قرار دهد و از آن طرف، با کتمان همه کارشکنی های تعیین کننده آمریکا و اروپا در مذاکرات برجام، روی روسیه مانور بدهد؟ و حال آن که در نقض همین ادعا، گفته می شود روسیه و چین طرفدار لغو آنی تحریم تسلیحاتی ایران در برجام بودند، اما طرف مذاکره کننده  ایرانی، توقع طرف آمریکایی درباره تعویق پنج ساله لغو تحریم تسلیحاتی را تایید کرد!

این بیان حکیمانه امام خمینی (ره) را هرگز نباید فراموش کرد که فرمود: “نباید فراموش کنیم که در جنگ با آمریکا هستیم. ما در جنگ با آمریکا و تفاله‌های آمریکا (هستیم)، این تفاله‌هایی که قالب زدند خودشان را و ما غفلت کردیم، الان هم هستند… خط این بود که اصلاً آمریکا منسی [فراموش] بشود. یک دسته شوروی را طرح می‌کردند تا آمریکا منسی بشود. خط این بود که این قضیه مرگ بر آمریکا منسی بشود”.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.





منبع

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید