احترام و محبت دو اصل اساسی در تحکیم زندگی مشترک است  


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، همایش خانوادگی روحانیون شاغل به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه و معاونت تعلیم و تربیت سپاه صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف استان قزوین با حضور سردار «رستمعلی رفیعی آتانی»  فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) و حجت الاسلام «علی یوسفی» مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در سالن همایش مجتمع فرهنگی، رفاهی لاله برگزار شد.

حجت الاسلام یوسفی در این همایش اظهار کرد: بر اساس منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری باید توجه ویژه‌ای به نقش خانواده‌ها به ویژه خانواده روحانیان داشته باشیم؛ روحانیون امروز تاثیرگذارترین، مظلوم‌ترین و پرکارترین قشر در کشور و نظام هستند و بیشترین بی‌مهری‌ها و کم لطفی‌ها را هم نسبت به همین قشر در جامعه مشاهده می‌کنیم؛ تاکید مقام معظم رهبری و نماینده معظم له در سپاه توجه ویژه به خانواده‌هاست و باید از نزدیک حرف این خانواده‌ها را شنید.

وی با اشاره به نقش ویژه شهید سردار قاسم سلیمانی و سردار حاجی‌زاده در امنیت منطقه و پیشرفت نظامی کشور اظهار کرد: در دیداری که مقام معظم رهبری با خانواده این دو بزرگوار داشتند خطاب به خانواده بویژه همسران ایشان فرمودند:” علاوه بر اجر و پاداش در ازای کار در منزل نیمی از اجر و پاداش این سرداران هم متعلق به شماست.” یعنی صراحتاً فرمودند اجر و پاداش هر مردی در کار متعلق به زحمات همسرش می باشد. 

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف استان قزوین بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات خانواده‌ها در جامعه امروز عدم درک متقابل والدین، همسران؛ فرزندان و اعضای خانواده هست؛ به علاوه تفاوت در فرهنگ‌ها، زبان‌ها و گویش‌ها باعث می‌شود که از حرف و رفتار طرف مقابل درک درستی نداشته باشیم؛ باید به اقتضای هر شهر و فرهنگی با توجه به گویش و ادبیات آن منطقه برداشت‌ها صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: درک متقابل ادبیات زن و مرد همخوانی ندارد؛ زن‌ها در محاسبات زمان و مکان دقیق هستند؛ اما مردها دقتی ندارند و برداشت‌ها متفاوت هست و این‌ها اختلاف در سیستم زن و مرد هست زیرا تجسم فضایی ذهن زن با مرد متفاوت هست و این‌ها را نمی‌توان نقطه قوت یا ضعف حساب کرد.

حجت الاسلام یوسفی با خطاب قرار دادن روحانیون تاکید کرد: شما برای هدایت جامعه بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری باید در مورد ساختار ذهنی، فکری، صفات، خصوصیات و ویژگی‌های فردی را مطالعه داشته باشید چون اگر محاسبات و برداشت‌ها را واقعی نکنیم ممکن هست منشأ اختلاف در زندگی‌ها شود.

وی در پایان عنوان کرد: اولویت بندی‌ها در ذهن مرد و زن کاملاً متفاوت هست. اگر مرد در زندگی احترام و زن محبت ببیند هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید، منشا مشکلات در خانواده‌ها که نظام زندگی را دچار مشکل نموده محبت و احترام ندیدن زن و مرد هست؛ لذا درک متقابل، نوع محبت کردن و احترام گذاشتن به همدیگر مهم هست.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید