اخلاق، معنویت و تعهد دینی محور مهم در تربیت دانشجویان است

اخلاق، معنویت و تعهد دینی محور مهم در تربیت دانشجویان هست


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از زاهدان، «آیت‌الله مصطفی محامی» روز پنجشنبه در نشستی با اساتید، اعضای هیات علمی و جمعی از دانشجویان منتخب دانشگاه‌های سراوان ضمن عرض تسلیت شهادت شهید سیدحسن‌نصرالله عنوان کرد: ارائه فهرست بلندی از موانع و مشکلات کار به جایی نمی‌برد و باید مشکلات را اولویت بندی و به تدریج دنبال کنید.

وی افزود: بیان مشکلات و موانع پیش رو لازم هست اما نباید باعث شود ما از ادامه راه مأیوس شویم چرا که در حال حاضر وضعیت نسبت به سال‌های اول انقلاب بسیار تغییر کرده و همچنان باید امیدوارانه این مسیر را دنبال کنیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: مشکلات در کشور، استان و سراوان وجود دارد و باید توجه داشته باشیم که ما نمی‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم اما یک دانشگاه پیشرو، پیشران و در تراز انقلاب اسلامی می‌تواند با حضور در جامعه نقش آفرینی و بخشی از مشکلات حل کند، باید توجه داشته باشیم که دانشگاه کارخانه مدرک سازی نیست و باید مهارت افزایی کرده و در ادامه چرخه اشتغال و ایفای نقش دانشجویان در جامعه را برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: اگر دانشجویان از مدرسه تا دانشگاه همه مقاطع تحصیلی خود را همواره در یک منطقه بگذرانند مطلوب نیست و اگر بتوانید دانشجویان را برای تحصیل در سایر نقاط کشور بفرستید تا با دانشجویان سایر مناطق رقابت کنند بهتر پرورش خواهند یافت و هنگام بازگشت برای استان یک سرمایه با ارزش هستند و راه‌اندازی پردیس‌های دانشگاهی در همه شهرها کار خوبی نیست مگر اینکه بتوانیم کیفیت آن در ابعاد مختلف را تامین کنیم.

آیت الله محامی اظهار داشت: از دانشگاه انتظار می‌رود که بتواند در حل مشکلات کشور نقش آفرینی کند و اگر دانشگاه تراز انقلاب داشته باشیم می‌تواند تاثیرگذار باشد، چرا که دانشگاه زمانی می‌تواند تراز انقلاب اسلامی باشد که استاد و دانشجو هم در تراز انقلاب اسلامی باشند، لازمه آن این هست که استاد با انگیزه فراوان در جهت رشد بینش و بصیرت دانشجو کار و تلاش کند.

وی گفت: اگر استاد دانشگاه انگیزه و انرژی لازم را نداشته باشد طبیعتا دانشجویان هم به خوبی رشد نخواهند کرد، استاد دانشگاه باید انگیزه و تلاش خود را به دانشجو انتقال بدهد که این کار با حرف شدنی نیست و باید در عمل این گونه باشد و در این صورت می‌توانیم یک دانشگاه در تراز انقلاب اسلامی با حضور و تأثیرگذاری در عرصه‌های مختلف داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: یک محور مهم اخلاق، معنویت و تعهد دینی هست و اگر دانشجویی تربیت کنیم که تعهد دینی نداشته باشد در آینده دانشمندی خواهد شد که به دنبال ساخت بمب و ریختن آن بر سر مردم هست و باید ببینیم در عرصه بینش سیاسی، اجتماعی و مقاومت کجا ایستاده‌ایم و موضع خود را مشخص و به درستی انجام‌وظیفه کنیم.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در گذشته نامه‌ای به دانشجویان کشورهای غربی نوشته و توصیه‌هایی داشتند که بیانات ایشان در دل انسان‌های آزاده جا باز کرد و حرکت دانشجویان در برخی کشورها را مشاهده کردیم اما سوال اینجاست که چرا نتوانسته‌ایم این بیانات را به دانشجویان خود در داخل کشور منتقل کنیم.

آیت الله محامی تاکید کرد: دستیابی به خروجی های موفق در دانشگاه زمانی تحقق پیدا می‌کند که اساتید و مسوولان نسبت به دانشجو احساس پدری داشته باشند و همچون یک پدر که به تمامی نیازها و عرصه‌های تربیتی فرزند می‌پردازد استاد هم در حق شاگرد خود همین حس را داشته و همین مسیر را دنبال کند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید