اربعین حسینی بهترین ظرفیت برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است

اربعین حسینی بهترین ظرفیت برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید اسماعیل شاکر» امام‌جمعه شهرستان «اردکان» در خطبه‌های نماز جمعه امروز جامعه را محتاج به فضائل اخلاقی و سلوک اجتماعی اهل‌بیت دانست و اظهار داشت: جامعه‌ای که از مکارم اخلاقی دور باشد از نظر دنیوی هم آزار می‌بینند.
 
حجت‌الاسلام شاکر افزود: اربعین و زیارت حضرت امام حسین (علیه‌السلام) در این سال‌ها به‌صورت حماسه‌ای بزرگ و اجتماع میلیونی درآمده است و بهترین ظرفیت برای ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
 
امام جمعه اردکان اذعان دشت: اربعین، ظرفیتی دارد که می‌تواند جهان اسلام را متحد کند، جبهه مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران را متحد و تقویت کند و اختلافات کشور‌های همسایه و مسلمان را برطرف نماید.
 
وی بیان کرد: از وظایف ما این است که اگر توانایی داریم خود را به این کاروان ملحق کنیم و اگر توانایی همراهی نداریم از حمایت دریغ نورزیم و به موکب‌های پذیرایی کمک کنیم.
 
حجت الاسلام شاکر افزود: مهم‌ترین وظیفه ما این است که در برابر نقشه دشمنان با جهاد تبیین موضوع اربعین را پررنگ کنیم، زیرا دشمنان ما در برابر این حماسه بزرگ و میلیونی دست به سانسور و تحریف می‌زنند.
 
امام جمعه شهرستان اردکان تصریح کرد: ما با قرآن و اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و به دستور ثقلین با مراجع معظم تقلید عقد اخوت بسته‌ایم و با این دولت و آن دولت عقد اخوت نداریم و تا جایی که این مسئولین و دولت‌ها در مسیر قرآن و اهل‌بیت و نظر مراجع حرکت می‌کنند از آن‌ها حمایت می‌کنیم، اما اگر هر دولتی و هر مسئولی از این مسیر جدا شد ما همراهی نمی‌کنیم.
 
وی با بیان اینکه قرآن کریم بر حریم بین زن و مرد نامحرم تاکید کرده است افزود: اهل‌بیت به ما گفته‌اند که این حریم را تقویت کنیم. هر دولت و مسئولی حریم زن و مرد نامحرم را تضعیف کند ما همراه نیستیم گرچه حریف هم نشویم و بد و بیراه بشنویم.
 
انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید