ارتش، رژه نیروهای مسلح میزبان نیروهای دفاع مقدس است


به گزارش مجاهدت از خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، سرهنگ «محمدعلی بیرانوند»، فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری زنجان امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با بیان اینکه دشمنان پس از پیروزی انقلاب دنبال ضربه‌زدن به کشورمان بودند و در این راه تنها نیروی نظامی یعنی ارتش را تضعیف می‌کردند، اظهار داشت: زمینه‌چینی‌های فراوانی برای ازبین‌بردن اقتدار کشورمان انجام دادند.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی زنجان با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ مورد تجاوز از سوی رژیم بعثی به کشورمان قبل از جنگ صورت گرفت و بالاخره در ۳۱ شهریور جنگ را علیه کشورمان آغاز کردند، گفت: در همان روزهای نخست جنگ نخستین پاسخ را نیروی هوایی کشورمان داد و دشمن را تارومار کرد.

بیرانوند به عملیات کمان ۹۹ توسط نیروی هوایی اشاره کرد و گفت: این عملیات تمام پایگاه‌ها و تأسیسات دشمن را هدف قرار داد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری زنجان به تلاش دشمن برای آتش‌بس در همان روزهای نخستین جنگ اشاره کرد و گفت: اما امام دستور داد باید خاک کشورمان که توسط دشمن اشغال شده به کشورمان بازگردد.

وی به حمایت‌های دولت غربی و شرقی از رژیم صدام اشاره کرد و گفت: استعداد جنگی عراق از ۱۶۰ هزار به ۲۲۰ هزار نفر در اواخر جنگ رسید در حالی دشمنان حتی جزیی‌ترین تجهیزات را هم به کشورمان نمی‌دادند.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری زنجان با بیان اینکه اتحاد و وحدت بین ارتش و سپاه و بسیج به وجود آمد و ماشین جنگی رژیم بعثی را متوقف کرد، افزود: بیشترین عامل در پیروزی دفاع مقدس و عملیات مختلف زمانی اتفاق افتاد کرد که نیروهای نظامی کشورمان با وحدت و اتحاد اقدام کردند.
بیرانوند با بیان اینکه یک وجب از خاک کشورمان نیز در دست دشمن باقی نماند، گفت: هدایت‌های داهیانه بنیان‌گذار کبیر و هوشیاری و وحدت نیروهای نظامی کشورمان باعث شکست دشمن و ناکامی آنها در جنگ شد.
فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری زنجان با اشاره به اینکه ارتش امسال میزبان نیروهای دفاع مقدس هست که رژه نیروهای مسلح با حضور همه عناصر نیروهای مسلح استان ۳۱ شهریور در بلوار شهید سلیمانی انجام خواهد شد، گفت: تجلیل از پیش‌کسوتان دفاع مقدس، برگزاری مسابقات ورزشی و قرآنی، اعزام فرماندهان دفاع مقدس برای تبیین دفاع مقدس به مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری نمایشگاه، تجلیل از سربازان و … از جمله برنامه‌هایی هست که در استان انجام می‌شود.
بیرانوند به برگزاری و پخش برنامه‌ای توسط ارتش از صداوسیما اشاره کرد و گفت: این برنامه همه‌شب به مدت ۱۰ شب پخش خواهد شد.
فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری زنجان به غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا بالا و پایین به مناسبت هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همچنین چند طرح از جمله یک زمین چمن مصنوعی نیز از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس هست.
وی با اشاره به اینکه کشورمان در بحث موشکی از قدرت‌های بزرگ منطقه و در عرصه پهپادی از قدرت‌های بزرگ هست و توانسته در این زمینه سرآمد باشد، گفت: ارتش امروز توانمندی مقابله با هر تهدیدی هست و همین امر هست که اجازه نمی‌دهد دشمنان به کشورمان تعدی کنند.
بیرانوند به توانمندی‌های برجسته نیروهای نظامی کشورمان اشاره کرد و گفت: امروز نیروی زمین، نیروی هوایی و نیروی دریایی کشورمان در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند.
انتهای پیام

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید