نماد سایت مجاهدت

اسحاق بریک: حمله به ایران، اسرائیل را به نقطه بدون بازگشت می‌برد

اسحاق بریک: حمله به ایران، اسرائیل را به نقطه بدون بازگشت می‌برد



ژنرال برجسته تازه بازنشسته رژیم صهیونیستی با تاکید براین‌که سران رژیم صهیونیستی، این رژیم را در باتلاق فروبرده‌اند گفت که حمله به ایران، پیامدهای جدی برای اسرائیل خواهد داشت.

به گزارش مجاهدت از مشرق، افسر برجسته و معروف تازه‌بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی معروف به «پیامبر خشم» اسحاق بریک هشدار داد که حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به چاههای نفت یا تأسیسات هسته‌ای نطنز احتمالا به تنش‌های جدی و شیوع یک جنگ منطقه‌ای تمام عیار منجر خواهد شد که پیامد و نتیجه آن غیرقابل پیش‌بینی است.

این ژنرال صهیونیست در مقاله‌ای در روزنامه «هاآرتص» ضمن تاکید بر این‌که اسرائیل باید قبل از اقدام علیه ایران فکر کند گفت «مهم است که متوجه باشیم که حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، توانایی این کشور برای ساخت بمب هسته‌ای را متوقف نخواهد کرد و در بهترین شرایط، تولید آن‌ها را برای چند ماه به تعویق خواهد انداخت».

اسحاق بریک ادامه داد که اسرائیل به تنهایی قادر به نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران که در مکان‌های مختلف پراکنده است و دهها متر زیر زمین قرار گرفته، نیست و حتی با کمک آمریکا نیز انجام این ماموریت بسیار دشوار خواهد بود.

وی تاکید کرد که حتی علی‌رغم آن‌که آمریکا برنامه هسته‌ای ایران را خطری برای ایالات متحده و کل جهان می‌داند اما برای نابودی تاسیسات هسته‌ای ایران وارد جنگ نشده است زیرا درک می‌کند که حمله به ایران شعله جنگ جهانی با محور روسیه، چین و ایران را برمی‌افروزد.

پیامبر خشم تاکید کرد «در روزهای اخیر، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ پیشنهاد کرده که ما به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کنیم. سوال من از ترامپ این است که چرا خودتان وقتی رئیس‌جمهور ایالات متحده بودید به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله نکردید و آن را نابود نکردید؟ به هرحال، توانمندی کشور شما صدها برابر بیشتر از توانمندی‌های اسرائیل است. شما توصیه‌هایی به ما می‌کنید که وقتی در قدرت بودید خودتان جرئت انجام آن را نداشتید».

بریک تصریح کرد که توصیه‌های ترامپ خسارات وحشتناکی را به اسرائیل وارد خواهد کرد که می‌تواند اسرائیل را به نقطه بدون بازگشت برساند.

این ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی تاکید کرد که نخست‌وزیر، وزیر جنگ ورئیس ستاد کل ارتش اسرائیل بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت و هرتزل هالوی با موجودیت اسرائیل قمار می‌کنند و «با یک تصمیم غیرعاقلانه، ممکن است آتش‌سوزی چندجانبه‌ای را شعله‌ور کنند که سراسر خاورمیانه را فراگیرد».

وی ادامه داد «آن‌ها هرگز لحظه‌ای به روز پس از آن فکر نمی‌کنند. آن‌ها از حقیقت جدا شده‌اند و هیچ گونه قضاوتی نمی‌کنند و هیچ درکی از اوضاع اطراف ندارند و وقتی حمله فاجعه‌بار رخ دهد آن زمان دیگر خیلی دیر شده است و همانطور که این سه نفر از پذیرش مسئولیت بدترین روز تاریخ اسرائیل (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) فرار کردند، از پذیرفتن مسئولیت در زمانیکه کشور به واسطه جنگ فرسایشی چندجبهه‌ای فروپاشیده شود، فرار خواهند کرد».

اسحاق بریک درباره بی‌فکرهای نتانیاهو، گالانت و هالوی ادامه داد «این سه دیوانه تصور می‌کنند که قادر به نابودی حماس و حزب‌الله و پایان دادن به رژیم آیت‌الله‌ها در ایران هستند. این مبتلایان به جنون، حاضر به پذیرش توافق برای آزادی گروگان‌ها نیستند (گالانت و هالوی از آزادی گروگان‌ها حرف می‌زنند اما اقداماتشان نشان می‌دهد همه چیز ظاهری است و چاپلوسی برای جهان بیرون است).»

این ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی تصریح کرد «آن‌ها می‌خواهند همه‌چیز را از طریق فشار نظامی به دست آورند و اسرائیل را در لبه دو موقعیت غیرممکن قرار دهند. اولی، شیوع جنگ تمام عیار در خاورمیانه است که در آن کل جهان عرب که با ما دشمن است با تمام قدرتی که در اختیار دارد با ما می جنگد و در عین حال موشک ها و راکت ها را به سمت مراکز جمعیتی ما پرتاب خواهد کرد. دوم موقعیت غیرممکن، تداوم جنگ فرسایشی است».

بریک در پایان نوشت، «در هر دو موقعیت، تنها یک توافق دیپلماتیک است که می‌تواند ما را از باتلاقی که این سه مرد ما را به آن کشانده اند، بیرون بیاورد».

منبع: فارس

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

خروج از نسخه موبایل