امام خمینی (ره) پایه گذار اصل ولایت فقیه بود

امام خمینی (ره) پایه گذار اصل ولایت فقیه بود


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از لرستان آیت الله هاشمی نیازی نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری امروز (دوشنبه) در مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در مصلای بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: ادامه راه انقلاب حفظ مبنای و اندیشه‌های امام (ره) است.

وی بیان کرد: هرسال این اجتماع برای بازخوانی و احیای مبنای اندیشه امام (ره) برای نسل‌های جدید برگزار می‌شود، زیرا تنها راه محفوظ ماندن انقلاب اسلامی روی خط امام و رهبری‌های رهبر معظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: براین اساس رهبر معظم انقلاب هر سال در این جلسه شرکت می‌کنند و درباره مبنا و اندیشه امام صحبت می‌کنند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به معنای اینکه حکومت باید براساس قوانین و احکام اسلامی و رهبری‌های یک مجتهد فقیه عادل باشد.
نیاز یادآور شد: تنها حافظ انقلاب در طول بیش از ۴۰ سال با وجود این توطئه‌ها و حوادث اندیشه ولایت فقیه بود.

وی تاکید کرد: در شرایطی که کشور ریبس جمهور ندارد و مجلس دوره اش تمام شده هرکشوری بود به هم ریخته می‌شد، اما در این شرایطی که کشور نه تنها مسئله‌ای رخ نداد بلکه به رهبری ولی فقیه هیچ گونه اختلالی در روند پیشرفت کشور پیش نیامد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هنگامی که آیت‌الله بروجردی (ره) رحلت کرد اکثر کشور‌های مسلمان جهان پرچم‌ها را نیمه افراشته کردند و ۴۰ روز ایران عزای عمومی بود، شاه کشور اعلام کرد گرفتار مانع بزرگی مثل مرجعیت آیت‌الله بروجردی (ره) که دیگر نیست لذا شاه جریان ایالتی و ولایتی را اعلام کردند که نقش امام خمینی (ره) در خنثی کردن فتنه شاه بسیار موثر بود.

نیازی ادامه داد: امام خمینی (ره) با وحدت مراجع وقت بر علیه توطئه شاه عظمت مرجعیت را احیا کرد و اجازه نداد عظمت مرجعیت شیعه خدشه دار شود، سیاست رضا خان جمع آوری حوزه‌های علمیه بود فقط به مراجع و مجتهدین اجازه فعالیت داد، اولین نقش امام خمینی (ره) برای ماندن مرجعیت در ایران تشکیل وحدت مرجعیت بود و اولین سیلی را به جریان شاه زد.

وی اضافه کرد: ضامن پیروزی انقلاب وحدت کلمه است، مشارکت مردم در انتخابات مختلف باعث وحدت است، یکی از اندیشه‌های امام (ره) این بود هر چیزی که از طرف دشمن اعلام می‌شود باید برعکس آن را انجام دهیم، یعنی دشمنان از هر کسی در انتخابات حمایت می‌کنند مردم عکس حرف دشمنان را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید