امیدواری وزیر خارجه آذربایجان برای صلح با ارمنستان

امیدواری وزیر خارجه آذربایجان برای صلح با ارمنستان



وزیر امور خارجه آذربایجان امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای مجارستانی خود گفت که موضوعات باز کمتری در رسیدن به یک پیش‌نویس صلح با ارمنستان باقی مانده است.

به گزارش مجاهدت از مشرق، جیحون بایراموف، وزیر امور خارجه آذربایجان در یک کنفرانس خبری با همتای مجارستانی خود، پیتر سیجارتو، در باکو اظهار داشت: می توانم اشاره کنم که تعداد موارد باز در پیش نویس توافق با ارمنستان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه آذربایجان نسخه اصلاح شده پیش نویس بعدی را به ارمنستان ارائه کرد که در جریان مذاکرات ماه گذشته در شهر آلماتی قزاقستان مورد بحث قرار گرفت، اعلام کرد که باکو پیش نویس بعدی را چند روز پیش از ایروان دریافت کرد.

وزیر امور خارجه آذربایجان گفت: تعدادی از موارد به نقطه‌ای رسیده که می توان پیشرفت مثبتی را مشاهده کرد. این فقط ارسال مجدد پروژه‌های گذشته نیست بلکه یک پویایی مثبت را مشاهده می‌کنیم.

بایراموف و آرارات میرزویان، همتای ارمنی اش، در ۱۰ ماه می (۲۱ اردیبهشت ماه) در آلماتی گفت‌وگو کردند و دو طرف بر سر ادامه مذاکرات در مورد موضوعات بحث برانگیز توافق کردند.

بایراموف همچنین به اظهارات روز سه شنبه میرزویان اشاره و مقایسه قانون اساسی آذربایجان و ارمنستان را نادرست ارزیابی کرد.

میرزویان در جلسه پارلمان این کشور گفته بود که تغییرات قانون اساسی در دستور کار مذاکرات نیست و هر دو کشور مشکلات و موانع مهمی را در قانون اساسی دیگری می بینند.

بایراموف گفت: در قانون اساسی آذربایجان هیچ ادعای ارضی علیه کشورهای همسایه و ارمنستان وجود ندارد.

منبع: ایرنا

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید