نماد سایت مجاهدت

انقلاب اسلامی الگوی مقاومت حزب الله/ غرّش موشک‌های ایرانی نتیجه سربازی برای اسلام و ولایت است

انقلاب اسلامی الگوی مقاومت حزب الله/ غرّش موشک‌های ایرانی نتیجه سربازی برای اسلام و ولایت هست


به گزارش مجاهدت از دفاع‌پرس از قم، سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی کشورجمعه شب در جمع حامیان عفاف و حجاب آیین بزرگداشت شهیدان مدافع امنیت قم در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: دوران دفاع مقدس درس‌های مقاومت و ارزش‌های اصیل اسلامی را به ما آموخت.

وی ادامه داد: آن دوران بسیار عجیب، سراسر عشق، ایثار، گذشت و عبرت بود و دورانی بود که عارفان و فیلسوف‌های نوجوان و جوان گوی سبقت را در این کلاس گرفتند.

سردار رادان ابراز کرد: جنگ تحمیلی زمانی بر ما وارد شد که آغاز انقلابی از جنس مردم و ارزش‌های اسلامی بود و جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بر پایه اخلاق بر مداری، دینداری و ارزش‌های دینی پایه گذاری شد.

وی با بیان اینکه دشمن فهمید انقلاب اسلامی با سایر جابه‌جایی‌های رژیمی که در کشور‌ها رخ می‌دهد متفاوت هست، تصریح کرد: برای استکبار جهانی این مهم هست که دولت و مردمی سر سپرده باشد و این به معنای خمودگی و تحمیل اراده‌ها هست و اساسی‌ترین موضوع که حریف متوجه شد این بود که اگر این فکر و راه بخواهد ادامه پیدا کند، در آینده هیچ ملت و کشوری سر سپرده نخواهد بود.

سردار رادان ادامه داد: این دشمنی و عداوت تا زمانی که پیرو حق و ارزش‌ها و دین به عنوان اصول ارزشی و لایتقین باشیم، ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی کشور اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس کشوری که از تجهیزات نظامی عاجز بود با پیروی از اسلام و سربازی برای امام زمان (عج) خود به اینجا رسید که امروز غرش موشک‌هایش می‌تواند اعماق خاک دشمن را طی بکند و درگیر شود و در خاک دشمن به زمین بنشیند و این معنی عزت و سربازی برای ولی امر هست.

وی ادامه داد: اگر امروز حزب الله لبنان در برابر اسراییل قد علم می‌کند و در جنگ ۳۳ روزه و این جنگ جدید می‌تواند در برابر دشمنی که ساز و برگ نظامی اش برای سایر کشور‌ها افسانه بود، بایستد برای این بوده که از انقلاب اسلامی درس گرفته هست؛ مقاومت یمن نیز برای این هست که آنها هم از حزب‌الله درس گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی کشور تاکید کرد: همین درس‌ها باعث شده، تمام منطقه در برابر دشمنی که می‌خواست بافت، نقشه و محیط جهان را تغییر بدهد ایستادگی نمایند و نقشه‌هایش را نقش بر آب کنند.

سردار رادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنگ شناختی دشمن یادآور شد: جنگی که دشمن آغاز کرده، جنگ شناختی هست، جنگی که صدا ندارد، خاک کشور را نمی‌گیرد، بلکه ذهن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فرمانده انتظامی کشور با یادآوری این نکته که دشمن از کودتا و جنگ در کردستان به هدف‌های خود نرسید افزود: وقتی تمام شهر‌های کُردنشین را درگیر جنگ کرد و زمانی که غائله‌های خلق عرب، آمل و گنبد را پدید آورد، به اهداف مورد نظرش دست نیافت، امروز این دشمن در برابر ذهن‌ها قرار گرفته و درصدد ایجاد شک و تردید هست.

وی اظهار کرد: امروز جنگ فرهنگی تغییر صحنه جنگ زمینی هست، این جنگ از خیابان وارد شده و به منزل می‌رسد، اگر سنگر و جبهه جنگ شناختی را خالی کنیم، پشت خانه همه ما خواهد نشست.

وی افزود: مسیری که امروز دشمن پی گرفته به گونه‌ای هست که صدای گلوله خمپاره قابل شنیدن نیست و این همان جنگ شناختی هست که اذهان را تسخیر می‌کند.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه در جنگ شناختی بدون اینکه توجه کنیم، فکر و مسیردشمن را انتخاب می‌کنیم، گفت: جنگ فرهنگی تغییر صحنه دشمن از جنگ سخت به نرم هست و اگر جبهه جنگ شناختی را خالی کنیم، دشمن بر ما سلطه پیدا می‌کند و جای ارزش و ضد ارزش تغییر پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: دشمن در جنگ شناختی می‌خواهد، حرف از دین بزنیم، ولی معنی دین را نفهمیم؛ ما در جنگ شناختی چادر داریم، نماز می‌خوانیم و به سجده خدا می‌رویم، اما از دشمن ستایش می‌کنیم چرا که دشمن ذهن را متوجه خود کرده هست.

سردار رادان افزود: جنگ در شناخت و ذهن مثل دفاع مقدس پایداری می‌خواهد و اگر امروز مبارزان، مجاهدان و مدافعان این جنگ شناختی هستید، باید آنقدر باید در سنگر بمانیم تا بتوانیم دشمن جنگ شناختی را بر علیه خود تار و مار کنیم؛ انجام یک وعده و یا دو وعده، تکلیف و وظیفه را رفع نمی‌کند.

فرمانده فراجا با بیان این نکته که شهیدان مدافع حرم و مدافع امنیت در برابر دشمن جنگ شناختی سینه سپر کردند گفت: مظلومیت شهیدان مدافع امنیت و امر به معروف و نهی از منکر از شهیدان دفاع مقدس بیشتر هست چرا که در جنگ شناختی، ذهن درگیر می‌شود.

وی افزود: شهیدان دفاع مقدس در زمان خودشان قطعا مظلوم بودند، امروز نیز به فرزندان‌شان جفا می‌کنند و تهمت می‌زنند که از سهمیه استفاده می‌کنید.

وی جنگ شناختی را مانند جنگ دوران دفاع مقدس نیازمند پایداری دانست و گفت: اگر سینه ما مملو از عشق شهیدان هست، باید مانند شهدا تا زمانی که تکلیف داریم در صحنه باشیم.

وی یادآور شد: در جنگ دفاع مقدس، آر. پی. جی و توپ و تانک جز ملزومات بود ولی امروز ایمان، فهم، صبر، تحمل، علم و امر به معروف و نهی از منکر و در سنگر بودن از الزام‌هایی هست که باید برای جنگ شناختی فراهم شود و رزمندگان این جنگ باید به آن مجهز باشند.

فرمانده فراجا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمن حجاب، دین و ارزش را هدف می‌گیرد، به گونه‌ای که ضد ارزش به ارزش و ارزش به ضد ارزش تبدیل شود.

وی گفت: خون شهید جوشش دارد و این جوشش باعث روشنی ذهن، غیرت، عفت و حجاب شد این اثر وجودی شهید هست.

وی با بیان این مطلب که یک تکلیف شرعی و یک تکلیف قانونی داریم، گفت: اگر قانون مشکل دارد، قانون را عوض کنید، چرا بر مجری می‌تازید، آیا مجری قانون برای یک موضوع که هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی هست، جز اجرای قانون کار دیگری باید انجام دهد؟

این مقام ارشد انتظامی کشور با ذکر اینکه نباید پیام شهیدان مدافع امنیت را فراموش کنیم بیان کرد: بیداری و هوشیاری و حفظ ارزش‌ها پیام خون شهیدان هست، اگر به این پیام‌ها توجه نکنیم، در روز قیامت شرمنده خیل عظیم شهیدان خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده هست

خروج از نسخه موبایل