اهمیت نقش رسانه‌ها در ارتقاء امنیت اجتماعی

اهمیت نقش رسانه‌ها در ارتقاء امنیت اجتماعی


گروه اجتماعی دفاع‌پرس – سرهنگ «رضا رضی» معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان؛ در قرن حاضر که عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات نامگذاری شده رسانه‌ها به عنوان یکی از اصلی‌ترین وسایل ارتباطی در تامین و حفظ امنیت به خصوص امنیت اجتماعی اهمیت بسزایی دارند؛ بنابراین از این منظر باید نقش و جایگاه و کارکرد رسانه‌ها در حفظ و برقراری امنیت جامعه مورد توجه و تاکید قرار گیرد.
 
امروزه امنیت اجتماعی موضوع بسیار مهمی بوده و از نیاز‌های اولیه هر جامعه‌ای است. امنیت در معنای کلی مقوله‌ای حساس و پر اهمیت در جوامع امروزی است، اهداف انسان فقط در سایه امنیت قابل تحقق می‌باشد، به عبارتی امنیت پایه اساسی پیشرفت و توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در جامعه محسوب می‌شود.
 
بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی بدلیل عدم آگاهی خانواده‌ها رخ می‌دهد لذا رسانه‌ها می‌توانند با افزایش سطح آگاهی و دانش شهروندان و ارائه آموزش‌های لازم به جامعه هدف، زمینه را برای پیشگیری از آسیب‌ها فراهم کرده و جامعه را به محیطی امن‌تر تبدیل کنند.
 
همچنین رسانه‌ها می‌توانند با پوشش خبری صحیح و به موقع یک واقعه و یا با روشنگری در خصوص اخبار کذب معاندان، از بروز شایعات مخرب و شکل گیری یک بحران جلوگیری کنند.
 
یکی از مطالبات پلیس از رسانه ها، انعکاس عملکرد و دستاورد‌های مجموعه انتظامی است چرا که این موضوع نقش بسزایی در افزایش مقبولیت فراجا در جامعه داشته و اعتماد مردم به پلیس و جلب مشارکت‌های عمومی در تامین نظم و امنیت پایدار را به دنبال دارد.
 
خبرنگاران به عنوان حلقه اتصال بین پلیس، مردم و سایر دستگاه‌ها هستند که با آگاهی بخشی خود می‌توانند زمینه ساز رشد، توسعه و از همه مهمتر موجب ارتقاء احساس امنیت شوند.
 
اصحاب رسانه، قشری زحمت کش، متعهد و با اخلاق هستند که رسالت بسیار خطیری بر دوش داشته و بدون هیچ چشم داشتی برای ارتقاء امنیت روانی و افزایش آگاهی شهروندان تلاش می‌کنند.
 
امروز پلیس اسلامی افتخار می‌کند که برای دفاع از امنیت مردم شبانه روز تلاش می‌کند و بهترین لحظات برای ما زمانی است که بتوانیم گره‌ای از مشکلات شهروندان باز کرده و آنان را خوشحال کنیم.
 
انتهای پیام/ 241

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید