ایجاد شک و شبهه در انتخابات شورای شهر همدان پیگرد قضایی دارد

ایجاد شک و شبهه در انتخابات شورای شهر همدان پیگرد قضایی دارد



حجت الاسلام «احمدحسین فلاحی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از نظر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات شورای شهر ۱۴۰۰ همدان مورد تایید است و از این پس کسانی که صحت انتخابات را زیر سوال ببرند مورد پیگیرد قضایی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبه هیات عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستا بررسی شکایت شکات در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهر همدان مورد رسیدگی قرار گرفته و چهار صندوق بازشماری شد که حتی یک رای هم جابه جا نشده بود.

حجت الاسلام فلاحی گفت: مجددا عده‌ای اعتراض کردند که آرای ۱۰ شعبه بازشماری شود که این شعب با کمک فرمانداری آماده شد و با توجه به اینکه قانون اجازه حضور معترضین در شمارش آرا را نمی دهد اما با این وجود سه نفر از معترضان که نامه مکتوب داده بودند برای این فرایند دعوت شدند.

 رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان همدان تصریح کرد: به رغم این هماهنگی مدعیان حضور پیدا نکردند و این نشان از این بود که می دانستند ادعای آنها واهی است و حتی یک رای تغییر پیدا نمی‌کند زیرا انتخابات همدان الکترونیکی بود و تعداد آرا با تعرفه های داخل صندوق تطابق دارد.

وی همچنین به وقوع برخی تخلفات انتخاباتی در همدان اشاره کرد و افزود: برخی افراد در روز رای گیری مرتکب خطا شدند که دبیرخانه ما دادخواستی تنظیم کرده و این اشخاص به دستگاه قضایی معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار مجاهدت به نقل از ایرنا، فرماندار همدان هفته گذشته از تایید نتایج ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای همدان، مریانج، جورقان و قهاوند توسط هیات نظارت بر انتخابات خبر داد.

 «محمد علی محمدی» اظهار داشت: به استناد ماده ۵۹ قانون انتخابات نتایج ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرهای همدان، مریانج، جورقان و قهاوند توسط هیات نظارت بر انتخابات تایید شد.

 براساس نتایج حاصله از شمارش آرا،  «اکبر کاوسی امید با ۲۰ هزار و۲۸۲ رای، سعید حاجی بابائی با ۱۵ هزار و ۷۵۸ رای، محمود مسگریان با ۱۵ هزار و ۶۲۹ رای، مرتضی کرباسیان با ۱۵ هزار و ۲۷۰ رای، مهدی حیدری با ۱۴ هزار و ۷۸۳رای، علی رحیمی فر با ۱۲ هزار و ۸۰۸ رای، ناصر صفری افلاکی با ۱۱ هزار و ۱۷۱ رای، سعید نظری با ۱۰ هزار و ۶۷۹ رای، سعید شهابی نیا با ۱۰ هزار و ۲۲۹ رای، حمید بادامی نجات با ۱۰ هزار و ۲۰۴ رای و علی اکبر نظری با ۹ هزار و ۶۵۵ رای» منتخبان‌ مردم به عنوان اعضای اصلی ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان هستند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ساعت ۷ صبح روز گذشته همزمان با سراسر کشور و ۱۳۳ کشور دنیا در استان همدان برگزار شد و به دلیل شرایط کرونایی و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا برای رعایت پروتکل های بهداشتی، اخذ رای از مردم تا ساعت ۲ بامداد تمدید شده بود.



منبع خبر

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید