نماد سایت مجاهدت

بازشماری آرای انتخابات شورای شهر قوچان تغییری در نتایج ایجاد نکرد

بازشماری آرای انتخابات شورای شهر قوچان تغییری در نتایج ایجاد نکرد



امین رضا مرآتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازشماری تعدادی از صندوق‌های اخذ رأی در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر قوچان طی شب گذشته افزود: بازشماری آرا بر اساس قانون توسط تیم مشخصی متشکل از اعضای هیات اجرایی و هیات نظارت انجام می‌گیرد که بنا به تشخیص رییس هیات اجرایی، نمایندگان اعضای شورای تأمین شهرستان نیز به‌ منظور نظارت در این جلسه حضور داشتند.

وی با اشاره به حضور کاندیداهای معترض در این جلسه اضافه کرد: در راستای اطمینان بیشتر مخاطبان حدود یک ساعت و نیم قبل از بازشماری آرا نشست پرسش و پاسخ بین کاندیداهای معترض و عوامل اجرایی و نظارت تیز برگزار شد.

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان قوچان با بیان اینکه تنها هفت نفر از کاندیداها اعتراض خود را به هیات اجرایی اعلام کرده بودند گفت: معترضان اولویت‌های خود را نسبت به صندوق‌های مورد اعتراض اعلام کردند که صندوق‌های مشترک بین آنها انتخاب شد و تعدادی از صندوق‌های اخذ رأی به همراه برخی صورتجلسات مورد بازبینی و شمارش قرار گرفت.

مرآتی بدون اشاره به تعداد صندوقهایی که آرایشان بازشماری شده است افزود: برخی از کاندیداها به‌صورت دسته‌جمعی اعتراض خود را به هیات اجرایی ارائه دادند و ۲ کاندیدا نیز جداگانه درخواست بازشماری آرا را کردند.

وی اضافه کرد: در شهرهای باجگیران و شهر کهنه هیچ اعتراضی نسبت به نحوه برگزاری انتخابات شورای شهر و شمارش آرا وجود نداشت و تنها در بخش آبکوه یک اعتراض نسبت به بازشماری مجدد کل آرا و در سه روستا نیز شکایت کاندیداها از هم واصل‌ شده بود.

فرماندار قوچان با اشاره به ادعای برخی افراد مبنی بر وجود تخلفات سازمان‌یافته در انتخابات شورای اسلامی شهر قوچان گفت: به صراحت وجود هرگونه تخلف سازمان‌ یافته در انتخابات تکذیب می‌شود زیرا حدود ۱۸ نفر از اعضای شعبه اعم از نیروهای اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی در شعب اخذ رأی حضور دارند که این چینش مانع هرگونه تخلف سازمان‌ یافته می‌شود.

مرآتی با یادآوری این که انسان‌ها عاری از اشتباه نیستند و امکان دارد اشتباهات سهوی در شمارش آرا صورت گرفته باشد افزود: چنانچه  نقصی که حاصل اشتباه فردی برخی از عوامل اجرایی باشد در این بررسی‌ها مسجل شود در جهت احقاق حق افراد ذی نفع اقدام خواهد شد.

وی تصریح کرد:کاندیداها اگر به نتیجه بازشماری آرا هم اعتراض داشتند می‌توانند به مرجع بالاتر یعنی مراجع استانی اعتراض کنند. 

۲۸ خرداد ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هم‌زمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۲۵۴ شعبه اخذ رای شهرستان قوچان برگزار شد که در این میان ۸۱ شعبه اخذ رأی وظیفه برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر قوچان را بر عهده داشت. 

در این انتخابات ۸۴ نامزد برای کسب هفت صندلی شورای شهر قوچان خود را در معرض انتخاب مردم قرار دادند. پس از اعلام نتایج انتخابات کاندیداهای معترض می‌توانند اعتراضات خود را به‌صورت مکتوب به هیات اجرائی برگزاری انتخابات ارائه دهند تا در صورت نیاز، بازشماری صندوق‌های اخذ رأی صورت گیرد و بر اساس قانون باید ۱۰ درصد صندوق‌های اخذ رأی بازشماری شود.

شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.



منبع خبر
خروج از نسخه موبایل