با مردم عهد می بندیم که از روند سیاسی عراق در چارچوب قانون اساسی دفاع کنیم

با مردم عهد می بندیم که از روند سیاسی عراق در چارچوب قانون اساسی دفاع کنیم



فالح الفیاض رییس سازمان الحشد الشعبی عراق دوشنبه شب درخصوص تحولات کشورش گفت: با مردم عراق عهد می بندیم که از روند سیاسی کشور دفاع و آن را در چارچوب نهادهای قانون اساسی حفظ کنیم.

به گزارش مجاهدت از مشرق از المیادین، الفیاض از مردم عراق خواست که از روند دمکراتیک در کشورشان عبور نکنند.

وی گفت: امروز نیروهای بسیج مردمی عراق ضربة کاری به گروهی از تروریست‌های داعش در موصل (در شمال) وارد کردند.

الفیاض اضافه کرد: اهدافی علیه گروه‌های تروریستی داریم که در روزهای آینده آن را اجرا خواهیم کرد.

اوضاع عراق متشنج است و درجریان درگیری میان معترضان جریان صدر با نیروهای امنیتی دستکم تاکنون ۱۰ تن کشته و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.  

در پی تشدید ناآرامی‌ها، ارتش عراق در سراسر این کشور مقررات منع آمد و شد اعلام کرده است.

چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه عراق دوشنبه شب از جریان صدر خواست که به میز گفت وگو بازگردند و  هنگامی که نهادهای دولتی هدف تعدی قرار می‌گیرند و در آستانه سقوط هستند، نمی‌توان بیطرف بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت و نهادهای امنیتی باید اقدام به دفاع از نهادهای دولتی و مراکز عمومی و شخصی کنند.

چارچوب هماهنگی گروه‌های شیعه از همه عراقی‌ها خواست که از فتنه‌انگیزی دوری کنند، زبان عقل و گفتگو را بر مسائل دیگر مقدم دانسته و از هرج و مرج و خونریزی در امان باشند.

پس از بیانیه کناره‌گیری مقتدی صدر از فعالیت‌های سیاسی در عراق، تجمع‌کنندگان طرفدار جریان صدر به کاخ ریاست جمهوری در منطقه سبز بغداد یورش بردند و ساعاتی بعد و پس از تسلط نیروهای امنیتی بر کاخ ریاست جمهوری ، طرفداران مقتدی صدر عقب نشینی از منطقه سبز بغداد را آغاز کردند.

 پیش از این نیز هواداران مقتدا صدر رهبر جریان صدر در داخل ساختمان پارلمان و اطراف آن در داخل منطقه سبز تجمع نامحدود کردند و این امر موجب شد تا سایر جریان‌های سیاسی و مسئولان عراق در هفته‌های اخیر موضع‌گیری کرده و با توجه به حساسیت شرایط این کشور خواهان خویشتنداری و حل و فصل اختلافات از طریق گفت‌وگو شوند و بر لزوم حفاظت از نهادهای قانونی این کشور تاکید کرده و از مقتدا صدر بخواهند تا با چارچوب هماهنگی وارد گفت و گو شود اما این جریان همچنان بر موضع خود وعدم مذاکره اصرار می‌ورزد.

این مطلب به صورت خودکار از این صفحه بارنشر گردیده است

این مطلب مفید بود؟
>

آخرین اخبار

تبلیغات
تبلیغات
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید